Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-329093

Hvorfor har ikke android 6.0 kommet til min Galaxy S5 SM-G900F ennå????  :hm:

 

Har det noe med hvilken operatør jeg bruker?  :huh:

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da fikk jeg 6.0.1 på min S5 gitt. Oppgraderingen gikk helt smertefritt, og det ser veldig likt ut. Nye ikoner (må passe seg så de ikke blir saksøkt av Nokia her :-)  Og mulighet til å sette tilganger på appene (det er fint siden mange ber om mer enn de bør ha tilgang til). Strøm i standby ser meget bra ut.

post-60330-0-72587900-1467701592_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da fikk jeg 6.0.1 på min S5 gitt. Oppgraderingen gikk helt smertefritt, og det ser veldig likt ut. Nye ikoner (må passe seg så de ikke blir saksøkt av Nokia her :-) Og mulighet til å sette tilganger på appene (det er fint siden mange ber om mer enn de bør ha tilgang til). Strøm i standby ser meget bra ut.

Hvordan fikk du den? Og hvordan varer telefonen din så lenge? Jeg må lade to ganger per dag med moderat bruk.
Lenke til kommentar

Har to problemer med min

 

1. Kamera. Funker fint. Problemet er at når jeg tar video, og trykker stopp, så fryser kameraet og videoen blir lagret kanskje 10% av gangene. Vært slik i et par måneder nå. Andre aper funker fint med kamera.

2. Ekstremt ofte skjer dette: Jeg sitter og surfer på Chrome f.eks. hører på Spotify samt har en messenger boble oppe. Plutselig går alt ekstremt treigt og bobla + Spotify forsvinner. Skjønner at dette nest sannsynlig skjer pga lite RAM tilgjengelig. Men det er jo bare disse tre som er oppe... Skjer også uten å bruke Spotify. Veldig plagsomt og skjer mange ganger for dagen.

Lenke til kommentar

Oppgradert min S5 fra 4.4.2 -> 6.0.1 i dag, via Kies3. Det var litt smårusk:

- måtte sette opp jobbmail (Exchange) på nytt

- måtte logge inn på endel apper som har egen konto

- måtte sette opp app-tilgang for en app (Low Battery Notifier, den trenger tilgang til Fitbit-appen)

- måtte restore meldinger (SMS) og ringehistorikk via SMS Backup+ appen (til gjengjeld fungerte akkurat det knirkefritt!)

- måtte gå inn i Play Store og slå av auto-oppdatering på alle appene (dette tenkte jeg at det kom til å bli slik)

 

Eneste som jeg ikke har klart å fikse ennå, er at alle notatene jeg hadde i Notater-appen (Memo på engelsk?) mangler. Det var (og er) ikke satt opp Samsung-konto på denne enheten. Ikke sikkert at Notater hadde backup til Samsung-konto i 4.x heller - husker ikke.

Anyway, jeg forsøkte å restore notatene ved hjelp av Kies3, men den sier bare "Failed to restore the data on SM-G900F". Spiller ingen rolle om jeg velger fila manuelt eller fra listen i Kies3.

Noen som har et program som "leser" formatet til NMemo.nmm filer?

(en hexdump avslører at det ikke er mye lesbar tekst i filen, den kan være komprimert eller noe)

Lenke til kommentar

Det har vært en del sikkerhetspolicyrelaterte endringer fra Android 5 til 6, så spranget fra 4.4.2 var tydeligvis enda større. Skjønner ikke helt hvorfor du måtte gjenopprette meldinger siden brukerdatapartisjonen ikke blir rørt under en oppdatering. Mener du at de ble slettet under oppdateringen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hvorfor feiler formatering av mitt micro-sd-kort i samsung galaxy S5 etter oppdatering til android 6?

 

Og hvor stort micro-sd minnekort takler S5? (SM-G900F) er det 64 eller 128 GB?

 

 

 

REDIGERT: Jeg fant ut at den takler 128GB SDkort ved å sette inn et og prøve. Plutselig har jeg over 140 GB lagringsplass, og så skal jeg nå lagre flere filmer fra viaplay og se om 1: lagringsplassen krymper på internminne eller SD kort, (for de ble ikke "kombinert" i menyen men står fortsatt som 16 og 128 GB). Skal laste ned filmer til jeg overgår originale 16GB, hvis det går så funker det som det skal.  

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

OK, da fant jeg ut at når lagringsplassen ikke er kombinert så lagres det på innebygget lagringsplass. For jeg fikk feilmelding når jeg forsøkte å lagre en film som var større enn ledig plass på 16GB original lagringsplass.

 

Er det noen som vet hvordan jeg formaterer slik at lagringsmediene kombineres?

Lenke til kommentar

Etter oppdateringen til Android 6 restarter telefonen seg flere ganger om dagen. Restarten skjer i forbindelse med at jeg skal låse opp skjermen (trykker på "hjem"-knappen eller strømknappen).

 

Har tatt flere "factory reset" samt "clear cache", den restarter seg fortsatt.

 

Glemte selvsagt å dekryptere minnekortet, så alt der er tapt. :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...