Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Jeg har forresten også Telenor. Vil nødig ta factory reset. Helvetes masse backup ikke legger inn igjen (brukte masse tid sist, jævla dritt). Blant annet oppsett av skjermer og mapper på startskjerm og app skjerm (hvorfor tas ikke dette backup av?) Bruker også TouchDown Exchange klient og der må ALT settes opp fra bunnen av etter en factory reset (husker ikke noe, ikke konto, oppsett, signaturer, ingen ting). Ikke klarer den å ta backup av alle apper heller (må laste ned mange manuellt og sette opp fra bunnen). Hvordan kan backup være så dårlig? Og for selve oppdateringen - Tester de ikke noe? Fint hvis dette skjer mange nå. Blir mye sinte brukere det :-(  Tenk på de som ikke er teknisk interesserte? Hva skal de gjøre når dette skjer?

Endret av Lars-Erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er drittlei Samsung for å være helt forbanna ærlig. De mangler alltid noe på software delen, (de klarer aldri lanseringer uten ekstremt mange systembugs)

Er det noe jeg har lært av å være galaxy eier siden enern kom så er det å holde seg helt unna oppdateringene de gir ut. Neste mobil blir en mer bloatware og bugfri Nexus.

Lenke til kommentar

Jeg installerte OTA for en time siden, ikke noe problemer i det hele tatt. Funker utmerket her. Prøv å ta en factory reset, mulig du har noen programmer installert som tuller det til.

 

Edit: Jeg har også telenor utgave.

Endret av RickyG
Lenke til kommentar

Problemet er at backup er så håpløs. Ikke tar den med oppsettet av startskjermene, ikke oppsetter av app-skjermen (hvis du har laget mapper etc). Og du må bruke masse tid på å legge inn dette igjen. Også må du gå igjennom alle apper igjen og avinstallere bloatware og disable alle teite tjenester du ikke bruker (de man kan slå av). Så det er ikke mye til backup egentlig :-(  Møkkasystemet (håper noen fra Samsung leser denne tråden).

PS!  Jeg har oppdatert via Kies og OTA flere ganger før. Men har ikke hatt noen slik heng før. Men måtte ta factory reset første gangen etter oppdatering til 5.0 fordi ting var ustabilt da. Og da måtte jeg også sette opp alt igjen :-(

Endret av Lars-Erik
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe du har en app som tuller det til. Jeg har aldri hatt noe tull med oppdateringer,kun tatt OTA oppdateringer. Det skulle vært mulig å kopiere ut et image av hele telefonen med Kiel, men frem til det så må du enten finne ut hvilken app/innstilling som krøller det til(hør/les på XDA forumet), ta en factory reset eller leve med det slik det er i dag.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe du har en app som tuller det til. Jeg har aldri hatt noe tull med oppdateringer,kun tatt OTA oppdateringer. Det skulle vært mulig å kopiere ut et image av hele telefonen med Kiel, men frem til det så må du enten finne ut hvilken app/innstilling som krøller det til(hør/les på XDA forumet), ta en factory reset eller leve med det slik det er i dag.

 

Men hvorfor tar den ikke backup av elementære instillinger som mapper på startskjerm og app skjerm? Den tar ikke en gang backup av klokkestørrelse og info-tekst på låseskjermen. Ikke navnet på telefonen. Ikke låsemetode. Ikke fingeravtrykkdata (nå må jeg bruke en evighet på å lære den opp igjen). Hva f... er vitsen med en backup når man må sette opp mesteparten om igjen likevel?!?!?!?

Lenke til kommentar

Kan jo hende det fi

 

Problemet er at backup er så håpløs. Ikke tar den med oppsettet av startskjermene, ikke oppsetter av app-skjermen (hvis du har laget mapper etc). Og du må bruke masse tid på å legge inn dette igjen. Også må du gå igjennom alle apper igjen og avinstallere bloatware og disable alle teite tjenester du ikke bruker (de man kan slå av). Så det er ikke mye til backup egentlig :-(  Møkkasystemet (håper noen fra Samsung leser denne tråden).

PS!  Jeg har oppdatert via Kies og OTA flere ganger før. Men har ikke hatt noen slik heng før. Men måtte ta factory reset første gangen etter oppdatering til 5.0 fordi ting var ustabilt da. Og da måtte jeg også sette opp alt igjen :-(

Problemet er jo at det da i verste fall ikke blir noen vits med backup om den tar en for drastisk en. Ja, altså at den tar med kilden til problemet. 

 

 

 

Er det noe jeg har lært av å være galaxy eier siden enern kom så er det å holde seg helt unna oppdateringene de gir ut. Neste mobil blir en mer bloatware og bugfri Nexus.

Må ærlig talt si at det har vært tider hvor jeg ikke har vært spesielt misunnelige på nexus-eiere. Samsung kan faktisk rette på mye google gjør feil, og androids mangler. Samt at det å ligge litt bak kan også ha sine fordeler. En ting er dog sikkert, og det er at problemer finner du i alle leirer. 

 

Ikke noe galt å prøve ut noe nytt, men synes bare det høres så fryktelig stereotypisk ut?  :p Styr heller til den funksjonaliteten og utseendet du foretrekker. Måtte det være en stilig Samsung, en solid iPhone eller en bloatfree nexus. Men feil på feil, det har de nok dessverre alle. :(

 

 

 

Japp. Kjørte litt div. backups. Merkverdig nok (selv om den bekrefter at siste backup var tatt samme dagen) så fikk jeg ikke inn de siste kontaktene lagret de siste ukene. Uten at det oppstår noe direkte problem av den grunn.

Hvilken programvareversjon fikk du forresten etter denne oppdateringen?

 

Står bare 5.0, selv om jeg mener at jeg har hatt lollipop i evigheter.  :blush:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Lurer mer og mer på hva den egentlig tar backup av. Kontoer blir ikke tatt backup av. Ikke startskjerm. Ikke oppsett av app-skjerm (mapper etc). Ikke favoritter på SMS skjerm. Ikke oppsett av lyder, tastatur og varseler. Ikke låseskjermer (eller fingeravtrykk). Nå har jeg snart brukt 2 timer bare på å legge til kontoer og sette opp visningsinstillinger. Og jeg har ikke engang begynnt arbeidet med å sortere appene inn i mapper igjen (for det tok den jo ikke backup av) og sette opp startskjermene (for det tok den ikke backup av). Skulle nesten tro Samsung klarte å ta backup av sitt eget skall (TouchWiz) og sine egne SMS og dialer-apps, men neida :-(

Lenke til kommentar

Arrrrgh... Til og med SwiftKey blir f***a opp.  Den legger nå til telefonen som en ny enhet, og jeg mister all opplæring (den opplærte "varianten" står der, men jeg får ikke valgt den).  Går det an å lage noe så inni h*****e håpløse greier :-(   Noen tips?

 

Forresten ikke noe vits å ha både Samsung-konto og FIrefox-konto på nettleseren. Den klarer likevel ikke å gjenopprette hurtigkoplingene i nettleseren. Og bokmerkene er tomme selv etter innlogging på begge kontoene. Den sa den synkroniserte (men slettet da tydeligvis det som lå der og skrev over med det tomme fra telefon, great!!!!)

 

Alt ser veldig fint ut, med backup og kontoer som skal synkronisere alt. Men når man trenger det virker ikke noe :-(

Endret av Lars-Erik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fillern. Nå har medietjener på min Galaxy S5 (Android 4.4.2) begynt å suge batteri igjen. På kun 4 timer har den brukt omtrent 50% av total batterikapasitet. Ikke har jeg lagt til eller endre filer på SD-kortet heller, så nå må jeg lete blant nylig oppgraderte apper for å finne synderen. Æsj.

Lenke til kommentar

Har fått noen litt rare problemer etter siste oppdatering:

 

1)  Den "snakker" ikke navnet på favoritter når jeg får SMS (selv om det er krysset av).

 

2)  Den "snakker" telefonnummeret når det ringer en ukjent ("Anrop fra 1-2-3-4-5-6")
     Selv om det bare er krysset av for at den skal lese opp navnet på favorittene.

 

Noen som vet hvor dette settes opp annet enn der man krysser av for å lese opp favoritter?

 

Hvor kan jeg evt nullstille dette (uten å miste favoritter eller noe annet på kontakter/sms)?

 

Lenke til kommentar

Har fått noen litt rare problemer etter siste oppdatering:

 

1)  Den "snakker" ikke navnet på favoritter når jeg får SMS (selv om det er krysset av).

 

2)  Den "snakker" telefonnummeret når det ringer en ukjent ("Anrop fra 1-2-3-4-5-6")

     Selv om det bare er krysset av for at den skal lese opp navnet på favorittene.

 

Noen som vet hvor dette settes opp annet enn der man krysser av for å lese opp favoritter?

 

Hvor kan jeg evt nullstille dette (uten å miste favoritter eller noe annet på kontakter/sms)?

 

Ingen som har noe ide om denne.  Fant ut at den heller ikke sier navnet på favoritter når det ringer samtale.  Selv om dette er slått på.  Men når det er ukjent nummer (ikke i kontakter) DA leser den opp tallene.  Noe virker som det er skikkelig f****ed.  Måtte jo resette den til fabrikkinstilling etter siste oppdatering.  Men da skulle jo alt være nullstilt.  Så hvorfor virker det ikke når jeg slår det på da????

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hatt en LG G2 en god stund og vært veldig fornøyd inntil den druknet. Kjøpte så en S5 og nå hører ikke folk hva jeg sier lenger, de sier jeg er utydelig og alle sier hæ 100 ganger mer enn tidligere. Nå sier folk at uklar tale er ett velkjent problem på Samsung?

Lenke til kommentar

Jeg merker at lyden ikke virker med en gang (både til vanlig og med handsfree i bilen). Jeg trykker på "SVAR" knappen og sier "Hallo", men det er det aldri noen som hører. Virker som det tar 1 sekund eller 2 før de i andre enden hører hva jeg sier. Så det blir ofte at jeg sier "Hallo" en gang til samtidig som de sier "Er det noen der". Er mild sagt irriterende. Prøv å slå av valget for bedre tale (støyreduksjon eller noe) med det hjalp ingen ting. Noen som vet om noen andre tips for å få fikset dette?

Lenke til kommentar

 

Ny software, noen som har prøvd.

 

Model

SM-G900F Model name GALAXY S5 Country Nordic countries Version Android 5.0 Changelist 4854135 Build date Wed, 27 May 2015 10:26:26 +0000 Product code NEE PDA G900FXXU1POEH CSC G900FNEE1POE3

 

 

Vet ikke om jeg tør. Sist måtte jeg jo sette opp alt fra scratch (Kies backupen tok jo nesten ikke backup av noe).

 

Står det noe om hva som er nytt eller endret i denne?   Burde det ikke komme en 5.1 snart nå egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...