Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Svar om batteri. Du kan deaktivere veldig mye du ikke trenger av apper (også de som ikke kan avinstalleres).

Noen MÅ du beholde (Telefon, Google tjenester, Medialagring, Nedlaster etc), men masse kan deaktiveres.

Og hvis du da i tillegg slår av bakgrunnsdata på det som ikke må bruke nett i bakgrunnen.

Og setter opp Wifi så den KUN bruker når telefonen er aktiv (ikke når den er låst) hjelper det mye.

Legger ved bilde med alle appene jeg har deaktivert (det er mange) + oppsettet av Wifi.

post-60330-0-59191400-1439715320_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Ikke riktig!

 

En smarttelefon er en telefon som gjør det du vil når du vil. Ikke som gjør alt hele tiden i bakgrunnen og bruker batteri på å sjekke mail 4 ganger i timen, når du kanskje får 3 mailer pr dag.

 

Og må man egentlig få med seg alt som skjer på Facebook med en eneste gang? Er telefonen mindre smart dersom man selv åpner appen og får alle 7(!!) oppdateringene om at noen liker ditt innlegg når man selv velger å sjekke.

 

 

Jeg synes det blir et evig mas og stress med alt dette "instant notification" om absolut alt og ingenting. SÅ je har alt slikt slått av og går selv inn og sjekker om noe interessant har skjedd når jeg selv føler at jeg ikke har noe bedre å drive med.

Lenke til kommentar

Ad Smarttelefon og å "disable" apper og tjenester. Selv med alt det jeg har disablet så virker alt jeg bruker helt fint. Mye av det som er disablet er ting jeg ikke bruker, men som ikke kan avinstalleres (desverre enda igjen endel ting som ikke lar seg disable, f.eks. Vær-vidgeten og Mitt tidsskrift).

 

Jeg bruker telefonen ganske smart mener nå jeg da :-)

 

- Synker privat e-post

- Synker jobb e-post og kalender (exchange, men bruker TouchDown til det)

- Surfer og bruker Facebook med Opera (bruker IKKE appene til Facebook, de suger strøm og datatrafikk)

- Bruker mye GPS navigasjon (HERE og Sygic) linken til telefonboka (klikk på person for å navigere dit)

- Synker telefonboka med Gmail og så med FullContact (for å automatisk oppdatere bilde, adresser etc)

- Bruker Chromcast, Netfilix, HBO og NRK appene samt app til min Philips TV og Yamaha receiver

 

Og alt dette virker helt fint som om bakgrunnsdata er av på det meste og alt som kan er disabled

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var omtrent det jeg tenkte, også.

Lurte litt på om 16Gb var nok, siden jeg har ca 13 Gb ledig på min M7. Usikker på om jeg kunne lagt

så mye på SD-kort. Ikke mye musikk og ingen videoer, en del bilder og mange apper.

 

Godt mulig jeg ikke gjør noe, min M7 fungerer fortsatt godt, men må ofte lades en gang i løpet av dagen.

Da ser jeg S5 som et alternativ og ikke S6 som ikke har uttakbart batteri og (etter hva jeg har forstått) er dårligere på batteritid.

Og ser også at S5 nå har samme pris som S4, så regner ikke med at det er muligheter for å få den mye billigere.

Så ser det som et godt tidspunkt for å bytte, bortsett fra at M7 fortsatt er knakende god utenom batteritid.

Lenke til kommentar

Det var omtrent det jeg tenkte, også.

Lurte litt på om 16Gb var nok, siden jeg har ca 13 Gb ledig på min M7. Usikker på om jeg kunne lagt

så mye på SD-kort. Ikke mye musikk og ingen videoer, en del bilder og mange apper.

 

Godt mulig jeg ikke gjør noe, min M7 fungerer fortsatt godt, men må ofte lades en gang i løpet av dagen.

Da ser jeg S5 som et alternativ og ikke S6 som ikke har uttakbart batteri og (etter hva jeg har forstått) er dårligere på batteritid.

Og ser også at S5 nå har samme pris som S4, så regner ikke med at det er muligheter for å få den mye billigere.

Så ser det som et godt tidspunkt for å bytte, bortsett fra at M7 fortsatt er knakende god utenom batteritid.

Jeg har 72GB bruksplass på tlf. Har brukt 50GB. Det meste av det går til store apper, bilder/videoer, nedlastet musikk og RR og diverse. Men selv uten nedlastet musikk og podcaster, var 16GB for lite. Da gikk jeg til innkjøp av et 64GB-kort fra Zoombits :》

 

Telefonen kosta 3000kr på elkjøp. SD-kort hadde en pris på ca. 250kr

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Du svarer på det jeg lurer på. 16 Gb er alt for lite, men det går bra med SD-kort. Glimrende!

 

Virker som Elkjøp selger ut S5 nå, S7 kommer om et halvt år. 3000 var en god pris, skal nok ha flaks for å matche den nå fremover.

Måtte ha SD kort. 3000kr var utstillingsmodellens pris. Den hadde ikke engang vært åpna, lå i en uåpna boks ved siden av et åpna eksemplar.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Virker som Elkjøp selger ut S5 nå, S7 kommer om et halvt år. 3000 var en god pris, skal nok ha flaks for å matche den nå fremover.

 

Tipper de selger ut S5 fordi den er blitt erstattet av S5 Neo, en ny utgave med små forandringer som at ladeluken er borte (fortsatt vanntett), fingeravtrykkleseren er tatt bort, bakdekselet er noe annerledes, frontkamera opp til 5mp (fra 2), og prosessoren erstattet av deres egen Exynos-type. Virker for min del egentlig til å være en svakere utgave av S5, men jeg er neimen ikke helt sikker. 

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMG903FBK/samsung-galaxy-s5-neo-smarttelefon-sort

Lenke til kommentar

 

Virker som Elkjøp selger ut S5 nå, S7 kommer om et halvt år. 3000 var en god pris, skal nok ha flaks for å matche den nå fremover.

 

Tipper de selger ut S5 fordi den er blitt erstattet av S5 Neo, en ny utgave med små forandringer som at ladeluken er borte (fortsatt vanntett), fingeravtrykkleseren er tatt bort, bakdekselet er noe annerledes, frontkamera opp til 5mp (fra 2), og prosessoren erstattet av deres egen Exynos-type. Virker for min del egentlig til å være en svakere utgave av S5, men jeg er neimen ikke helt sikker. 

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMG903FBK/samsung-galaxy-s5-neo-smarttelefon-sort

 

 

Så teit. Fingeravtrykkssensoren er jo genial. Mye bedre enn mønster eller kode!

S5 er en utmerket telefon. Kommer til å savne den den gangen den tar kvelden hvis jeg ikke får tak i ny :-)

Lenke til kommentar

Tipper de selger ut S5 fordi den er blitt erstattet av S5 Neo, en ny utgave med små forandringer som at ladeluken er borte (fortsatt vanntett), fingeravtrykkleseren er tatt bort, bakdekselet er noe annerledes, frontkamera opp til 5mp (fra 2), og prosessoren erstattet av deres egen Exynos-type. Virker for min del egentlig til å være en svakere utgave av S5, men jeg er neimen ikke helt sikker. 

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMG903FBK/samsung-galaxy-s5-neo-smarttelefon-sort

Programvaren føles betydelig mer responsiv på denne i forhold til originale S5 til tross for noe mer beskjedent chipset. Neo'en kommer med Android 5.1.1 og den mest trimma Touchwiz versjonen hittil. Eneste denne modellen i mine øyne mangler på papiret er en fingeravtrykksleser for de som har blitt vant med slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...