Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde telefonen i mindre enn 24 timer før den gikk i bakken og fikk et hakk i siden. Så ingen angrefrist på meg.

Stort sett fornøyd så langt thou. Liker armbåndet som fulgte med, så slipper jeg å ha lyd på den i det hele tatt for å vite at telefonen ringer osv.

Lenke til kommentar

Å dette er en tlf som for full pott i tester?

Men i praksis er det jo en del problemer (som sikkert de fleste telefoner har).

 

Det er blant annet som det er noen som har meldt om rundt om kring:

 

1. Blir fort varm ved filming blant annet

 

2. Glass på for eller baksiden har sprekt av seg selv.

 

3. Dårlig lyd på samtaler (for begge parter).

 

4. Finish på telefon (skjerm/glass satt skeivt på som gir mellomrom mellom glass og ramme) Noen har også flekker på lakk/eloksering på fargen på ramme.

 

5. Noen opplever at den ikke er vanntett til tross for at luker er skalket.

 

6. Det værste er at Sony ser ikke ut til å bry nada om noe og peker finger på kunde uansett feil.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Et av mine (mange) ankepunkter også, før jeg returnerte Z2 på angreretten.

Alt for lave...

Og de fleste er vel rettet nå etter div. oppdateringer. Lyd under samtale og jeg tror også ringevolum er blitt høyere. Er ihvertfall ikke lavere enn Z1 Compact nå.

 

Tror de fleste har fått med at du brukte angreretten, du har vel skrevet det sånn ca. 20 ganger hittil.

Endret av Trond HB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Et av mine (mange) ankepunkter også, før jeg returnerte Z2 på angreretten.

Alt for lave...

Og de fleste er vel rettet nå etter div. oppdateringer. Lyd under samtale og jeg tror også ringevolum er blitt høyere. Er ihvertfall ikke lavere enn Z1 Compact nå.

 

Tror de fleste har fått med at du brukte angreretten, du har vel skrevet det sånn ca. 20 ganger hittil.

 

Ikke så mange ganger.

Men, helt riktig....

Z2 var en gedigen skuffelse og spesielt hva gjelder kamera.

Har hatt mange telefoner, men første gang jeg har returnet etter noen få dager.

Lenke til kommentar

Er jeg blind, eller det ingen mulighet for å svarteliste telefonnr uten ekstern app?

 

Var så greit på samsungene å bare holde inne på nummeret så kom muligheten til å blokkere nr opp.

På min android (HTC M8) og andre HTC jeg har hatt, kan du lage en kontakt med uønskede nr. og så blokkere den. Fint å bruke mot plagsomme selgere:-)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å flashe med cyanogenmod?

 

Nei, jeg skipper som regel cyanogenmod på telefoner siden det ikke støtter HD voice... Når dette er sagt finnes det et par gode custom rom til Z2. Er nok litt tidlig i utviklingen enda og tror ikke denne telefonen ''skinner'' før om noen måneder. Utviklingen har jo også gått litt dithen at færre og færre flasher cyanogenmod grunnet utviklingen av xposed og ART. Man kan nesten gjøre hva som helst med det orginale rommet så lenge man har rotet telefonen. Hvis jeg mot mine anbefalinger skulle valgt cynanogenmod/lignende/orginal android rom så tidlig hadde jeg prøvd meg på Carbon rom. Men du kommer nok til å oppleve mye feil og problemer.

Lenke til kommentar

Er det noen som sliter med ladekabler? Jeg har en drøss med micro-USBkabler av ymse kvalitet og orginale kabler fra tidligere telefoner, men får ingen andre enn original-laderen til å fungere med Xperiaen min.

 

Både, Samsung, Asus, Nokia og LG fungerer her i huset ihvertfall..

Lenke til kommentar

Har hatt Z2 lenge nå og er meget fornøyd. Det eneste problemet som jeg har at den blir varm ved mye bruk, ikke at den lagger eller noe sånt, men batteriet taper fort når den er varm. Har ikke noe av de problemene som er nevnt i denne tråden.

 

Lillebror og storebror, begge har Z2. Lillebror hadde S4 før, Storebror hadde Note 3 og Z Ultra. Begge er meget fornøyde og har ingen problemer.

 

Jeg bruker dette bakdekselet nå som er ultratynn..

 

1d98b4c20be1c9b822e2ebceda322cce-image.j

 

Det er et stort problem at telefonen blir latterlig varm... Kjører du et par faner i Crome, blar i noen bilder og sender et par SMS så jan man nesten steke egg på den. Er ikke spesielt fornøyd med telefon og jeg har hatt så og si alt av telefoner. Dette er nok kanskje den dårligste telefonen jeg har hatt sånn hardware messig...

 

Har hatt Z2 lenge nå og er meget fornøyd. Det eneste problemet som jeg har at den blir varm ved mye bruk, ikke at den lagger eller noe sånt, men batteriet taper fort når den er varm. Har ikke noe av de problemene som er nevnt i denne tråden.

 

Lillebror og storebror, begge har Z2. Lillebror hadde S4 før, Storebror hadde Note 3 og Z Ultra. Begge er meget fornøyde og har ingen problemer.

 

Jeg bruker dette bakdekselet nå som er ultratynn..

 

1d98b4c20be1c9b822e2ebceda322cce-image.j

 

Det er et stort problem at telefonen blir latterlig varm... Kjører du et par faner i Crome, blar i noen bilder og sender et par SMS så jan man nesten steke egg på den. Er ikke spesielt fornøyd med telefon og jeg har hatt så og si alt av telefoner. Dette er nok kanskje den dårligste telefonen jeg har hatt sånn hardware messig...

 

Edit: Jeg tror jeg kunne skrudd sammen en bedre telefon selv med bruk av kinakompinenter. Den hadde kanskje ikke vart så lenge men tviler på at denne holder et år uansett :)

 

Min telefon har vært på service tre ganger. Jeg har ''støtt på døra'' og de har byttet alt. Ramme, skjerm, hovedkort, kretskort, antenne, høytalere, mikrofon, glasset bak osv osv. Jeg har oppgradert, nedgradert, flashet custom roms, forskjellige kernels, baseband o.l... Telefonen er og blir dårlig kvalitet og varmen har ikke gitt seg, blir altfor fort varm. Kamerat skuffer STORT, ihvertfall hvis man har lys direkte inn i linsa. Jeg mener bastand at Samsung S4 faktisk tar bedre bilder, har ikke prøvd S5 noe særlig. Er ikke alle bildene som blir noe særlig heller, kamerat ligger jo så langt til venstre og opp i kamerahuset at jeg må holde fingern bak telefonen for at den ikke skal synes øverst i bildet...

 

Fjernkontrollen min på Get boksen er bedre skrudd sammen, ja dette er den gamle Get boksen, den uten HD :)

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Virker ikke som vi har samme telefon. Kan ha oppe to faner på Chrome og samtidig spille inn 4K video på over ett minutt og telefonen blir bare litt lunken.

 

Synes også kameraet tar bra bilder men fabrikkinnstillingene er vel ikke helt optimale. Etter å ha justeret litt på det manuelle oppsettet er jeg godt fornøyd. Starter også opp i manuell modus nå. Før oppdateringene startet den bestandig i fremragende auto.

Lenke til kommentar

Noen her som har problemer med WiFi?

 

Har som regel bra signal, men hastigheten blir på en måte begrenset. Har 25/10 linje, men hastighetstester ender som regel på 1mbps ned og 5mbps opp. Noen sier at factory reset hjelper, men at problemet dukker opp igjen etter noen dager. Software-problem? Hardware?

 

Min HTC One X makser ut linjen tilkoplet samme ruter uavhengig av posisjon i huset, så noe er ikke som det skal.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Min er ikke varm i det hele tatt under vanlig bruk. Kan filme i 10 min med 4K før den hopper ut av kamera. 14W16

 

Men i dag kuttet NC proppene på høyre øret -.-

E: Etter videre testing ser det ut til at problemet sitter i mini-jack'en!

Endret av robertl93
Lenke til kommentar

Ang 4k så vil det vel variere med hva slags bilde mobilen må prosessere. Mye farger og bevegelse vil vel gjøre at den blir fortere varm enn om du bare setter den mot en hvit vegg for å teste hvor lenge det funker.

Min blir fryktelig fort varm når jeg leker med AR-effektene, men ikke merket noe særlig ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...