Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HEI!

kjøpte meg Z2 for en uke siden etter to år i "eplehagen".

har et litte problem når jeg skal sende meldig til banken (dnb) får å sjekke saldo. kommer opp en rød smiley som viser "kunne ikke sendes". dt gikk fint i starten, men så kom dt e opp en boks som spurte som jeg var sikker på om jeg ville sende meldinger til dette nummeret siden det medførte ekstra utgifter. jeg var uheldig å trykte på nei og nå før jeg ikke sendt meldig til banken.

 

noen som vet hvor jeg kan ende denne innstilingen?

10501869_10152151069777066_5751830852971

Lenke til kommentar

Da fikk jeg min Z2 fra arbeidsgiver. 14w22. Glippe øverst til høyre/nederst til venstre på forside, baksiden er rett. Kamera off-center (opp og litt til venstre), bliz er centered. I levende live er forsåvidt ikke det noe jeg kommer til å tenke noe mer over, men en ting jeg synes var rart var bråket som kom fra "vibratoren". Som dere kan høre i videoen under går den jo fullstendig bananas når jeg trykker fort, som f.eks ved chat/sms :p Skal den være sånn?

 

 

Edit: Haha, noen ringe meg nettop og da tar den fullstendig av. Høres ut som at hele motoren er løs. Klemmer jeg nederst på skjermen/baksiden så blir den merkbart lavere helt til jeg slipper hvorpå den begynner å hvine.

 

Edit2: Ser ut som det er et problem med flere telefoner. Skal ta ferie i slutten av uka, så venter til over ferien med å sende inn.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Noen som har bestilt telefonen fra netcom nylig? tenker på hvilken batch de sitter på atm.

 

Edit: nvm. Bestilt en z2 der igår, ringer idag for å høre når jeg kan forvente sending. Finner da ut at de har trukket tilbudet jeg bestilte, er tomme på lager å dermed nekter å gi meg prisen jeg bandt meg til igår kveld. Ikke mange kronene, men blir en prinsipp sak.

 

Festlig butikk gitt.

Endret av deac
Lenke til kommentar

Da fikk jeg min Z2 fra arbeidsgiver. 14w22. Glippe øverst til høyre/nederst til venstre på forside, baksiden er rett. Kamera off-center (opp og litt til venstre), bliz er centered. I levende live er forsåvidt ikke det noe jeg kommer til å tenke noe mer over, men en ting jeg synes var rart var bråket som kom fra "vibratoren". Som dere kan høre i videoen under går den jo fullstendig bananas når jeg trykker fort, som f.eks ved chat/sms :p Skal den være sånn?

 

http://www.youtube.com/watch?v=GAAyVWrERzg

 

Edit: Haha, noen ringe meg nettop og da tar den fullstendig av. Høres ut som at hele motoren er løs. Klemmer jeg nederst på skjermen/baksiden så blir den merkbart lavere helt til jeg slipper hvorpå den begynner å hvine.

 

Edit2: Ser ut som det er et problem med flere telefoner. Skal ta ferie i slutten av uka, så venter til over ferien med å sende inn.

min z1 var slik og. Skru av vibrasjon. Men bråker mer en normalt ja
Lenke til kommentar

Kjedelig opplegg. Jeg pleier å bruke vibrasjon 24/7 fordi jeg hater den konstante strømmen av ringe/pipelyder :p Fant også ut at øreproppene mine ikke vil virke med Z2. Har to par med mic - virker ikke (blir ikke detektert) og to par uten som fungerer fint, samt minijack til stereoanlegg. Vurderer faktisk meget sterkt å sende den tilbake, desverre :(

 

Er ikke snakk om av at vibrasjonen bråker mer enn normalt, når noen ringer, eller den vibrerer lenge ved alarm/div. notifikasjoner tar den fullstendig av og høres langt nedover i gangen på kontoret. Hensikten med vibrering er jo å gi en diskrét varsel om noe, ikke bråke værre enn selve ringelyden.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Kjedelig opplegg. Jeg pleier å bruke vibrasjon 24/7 fordi jeg hater den konstante strømmen av ringe/pipelyder :p Fant også ut at øreproppene mine ikke vil virke med Z2. Har to par med mic - virker ikke (blir ikke detektert) og to par uten som fungerer fint, samt minijack til stereoanlegg. Vurderer faktisk meget sterkt å sende den tilbake, desverre :(

 

 

 

Sony har et program for hodetelefoner som heter SmartKey hvor du kan legge inn div. innstillinger for svarknapp osv.. Mulig programmet finner hodetelefonene.

Endret av Trond HB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, de detekteres ikke i det hele tatt. Det virker som om at headphone-socketen ikke er dyp nok til at pinnen går helt inn. Det gjelder kun de som har mic og er av typen med 3 sorte ringer på pinnen. Det ene er til Android og det andre til iPhone (men begge fungerte ypperlig med galaxy s3 og alt annet jeg har koblet de i). De to jeg prøver med er Nocs NS-400 og Klipsch S4i.

 

Mens jeg skrev dette tok jeg en siste tur til google og fant løsningen. Dette har tydeligvis vært et problem helt siden Xperia Z, men løsningen er å klikke på play/pause knappen på fjernkontrollen til headsettet, da ble det gjenkjent med en gang. Problemet er dog at fjernkontrollen på ledningen ikke fungerer :p, men det er ikke noe stress siden jeg aldri bruker den til noe annet enn play/pause uansett.

Lenke til kommentar

Ray; Jeg hadde samme tanken, var så frekk at jeg ba om å få se på telefonen før jeg kjøpte den.

Fant ingen synlige problemer, samt at jeg sjekket produksjonsdatoen.

 

De senere telefonene har tydligvis mindre problemer, var spesielt de første batchene som hadde store problemer.

 

Med det sagt så kan du jo bestille på nett å bruke angrefristen viss du er uheldig.

Endret av deac
Lenke til kommentar

Jeg fikk min i går og har ikke hatt noen av probleme som var med tidligere batcher og lengre bak i tråden. Min er 14w22.

 

Jeg vurderer dog å returnere den likevel ettersom jeg er litt i tvil om selve designet på telefonen og noen av valgene de har gjort. For en med helt middels store hender er det svært upraktisk at tilbakeknappen er på venstre side, kontra høyre som "alle" andre har. Det gjor at jeg mister balansen på telefonen i hånden og holder på å miste den hvis jeg betjener den med en hånd. Knappen kan flyttes, men det krever root og følgelig tap av garanti, noe som ville vært høl i hue med en telefon som har vært så plaget av feil. Jeg må ærlig innrømme at til tross for aluminium og glass fikk jeg ikke noe WOW følelse da jeg åpnet den, og har det fortsatt ikke. Vibratormotoren i min er også åpenbart defekt og må repareres/byttes ut. Først virket det som om samtalekvaliteten var god, men etter å ha tatt noen flere samtaler på jobb i dag er det hit & miss. Noen samtaler er veldig klare og tydelige, mens andre har store mengder whitenoise og det er vanskelig å høre hva de i andre enden sier.

 

Den skal dog ha stort pluss for meget godt kamera med tonnevis av instillinger og eget bilderedigeringsprogram med enda flere, gode, muligheter for etterbehandling. Skjermen er den desidert beste jeg har vært borte i når det kommer til sollys. Selv med sola skinnende rett på skjermen var det null problem å se hva som stod uten å myse eller lage skygge med hånda. De prikkene (berøringspunktene) man ser i skjermen som enkelte klager over kan jeg dog ikke forstå. De er synlige, men ikke noe mer enn nettop det.

 

Glippene i rammen vil jeg si er på micro-estetisk nivå. Du må se nøye etter for å oppdage det, og rapporter fra XDA sier at det ikke forringer vannbeskyttelsen siden denne sitter under selve panelet og ikke i rammen.

Lenke til kommentar

Det at man ikke får noen "wow-faktor" når man åpner den er ganske så skuffende kan jeg tenke meg. Spesielt når man faktisk har investert en viss sum i dette produktet som skal ligge i teten blant dagens telefoner.

 

Jeg er fortsatt veldig usikker på om jeg skal satse på denne (spesielt etter å ha lest alt det negative her inne), eller M8... eller LG G3...

 

Det er plusser og minuser hele veien, men må si jeg er mest skeptisk til Z2 faktisk. Sjelden jeg har hørt om en telefon med så mange problemer lik det som blir beskrevet her inne.

Lenke til kommentar

Jeg valgte den for batterilevetiden, og angrer ikke.

Men den kunne vært mer solid. Bakplata er av glass, og jeg har fått sprekk i den.

Etter det kjøpte jeg gummideksel.

 

Noen som kan svare på om telefonen blir mindre følsom for vanndråper hvis jeg setter på en beskyttelsesfilm?

Den blir sprø av vanndråper, så jeg har lite glede av at den er vanntett...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det at man ikke får noen "wow-faktor" når man åpner den er ganske så skuffende kan jeg tenke meg. Spesielt når man faktisk har investert en viss sum i dette produktet som skal ligge i teten blant dagens telefoner.

 

Jeg er fortsatt veldig usikker på om jeg skal satse på denne (spesielt etter å ha lest alt det negative her inne), eller M8... eller LG G3...

 

Det er plusser og minuser hele veien, men må si jeg er mest skeptisk til Z2 faktisk. Sjelden jeg har hørt om en telefon med så mange problemer lik det som blir beskrevet her inne.

 

Det virker som om det er veldig hit & miss blant folk. Noen heldige har fått feilfrie modeller, noen bryr seg ikke, og noen ender opp som meg med å sende den tilbake. Jeg får telefon gratis av jobben så akkurat det tenker jeg ikke stort over dersom jeg mot formodning ikke får returnert den. Da kan jeg alltids selge den 2nd hand og kjøpe noe annet. For min del blir det bytte til S5. Litt mindre fysisk størrelse, skjerm som faktisk fungerer når den er våt samt to kolleger som har hatt den i en måneds tid og ikke har noen feil. Hadde vært gøy med M8 eller G3, men som med Z2 blir de i overkant store, og har lenge siklet på å ha en vannbestandig telefon.

Lenke til kommentar

Eller du kan deaktivere den, uten root. Bare gå til Programstyring eller hva det heter (der du kan få opp alle apps/tjenester som er installert). Gå inn på appen du vil deaktivere, trykk deaktiver. Problem solved. I tillegg kan du gå i app drawer og skjule ikonet om du ønsker det i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...