Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som har fått en Z2 i løpet av de to-tre siste ukene:
Har dere problemer med samtalekvalitet?

Hadde vært fint om dere la med batchnummeret som dere finner ved å dra ut rammen ved siden av minnekortleseren. Det skal stå: 14Wxx, hvor xx indikerer hvilken uke den er fra.

Er så i tvil på om jeg skal bytte den ut i en annen telefon. Er liksom så fornøyd med Z2 bortsett fra dette irriterende problemet, det er jo en telefon!

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Hei!

 

E da nåken som veit kor du kan få fiksa knust skjerm billig og trygt? Kjøpte tlf på netonnet, men e usikker på om da blir billigast og senda dan til reparasjon hos dei. Har fått tilbud om å få skifta skjermen for ca. 2300,- hos ein mobilverkstad her eg bur…..

 

E da evt. nåken som veit om da e mulig å få plastskjerm istaden for glass? :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

E da nåken som veit kor du kan få fiksa knust skjerm billig og trygt? Kjøpte tlf på netonnet, men e usikker på om da blir billigast og senda dan til reparasjon hos dei. Har fått tilbud om å få skifta skjermen for ca. 2300,- hos ein mobilverkstad her eg bur..

 

E da evt. nåken som veit om da e mulig å få plastskjerm istaden for glass? :p

Du kan sjekke mytrendyphone.no

De er billig på det på mange modeller. Har ikke erfaring med deres verksted dog.

Lenke til kommentar

Sliter med at jeg ikke kan spille av hele videoer innad i Facebook appen. Sleit ikke med det når tlf var ny, prøvd å avinstallere og installere på nytt. Søkt på nettet, men blir ikke klokere

Tror det er problem med Facebook-appen etter nye oppdateringer. Jeg har samma problem på Z2, så har Søs samma problem på Note 2. Ikke sikker, men jeg mistenker at det er Facebook.

Lenke til kommentar

Hei!

 

E da nåken som veit kor du kan få fiksa knust skjerm billig og trygt? Kjøpte tlf på netonnet, men e usikker på om da blir billigast og senda dan til reparasjon hos dei. Har fått tilbud om å få skifta skjermen for ca. 2300,- hos ein mobilverkstad her eg bur…..

 

E da evt. nåken som veit om da e mulig å få plastskjerm istaden for glass? :p

 

Bor du i Oslo eller i nærheten, kan dette være noe for deg: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=479379838858717&set=a.129440837185954.24671.100003601152632&type=1 :-)

Lenke til kommentar

Kommer en ny firmware snart, kanskje den bedrer samtalekvaliteten?

Fra Xperia Blog:

Sony Xperia Z2 and Xperia Z2 Tablet owners can look forward to a new update as firmware build number 17.1.1.A.0.438 has just been certified by the PTCRB. This would update the firmware from the current build of 17.1.1.A.0.402. We’ll keep you posted when it starts to roll.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Kommer en ny firmware snart, kanskje den bedrer samtalekvaliteten?

 

Fra Xperia Blog:

 

Sony Xperia Z2 and Xperia Z2 Tablet owners can look forward to a new update as firmware build number 17.1.1.A.0.438 has just been certified by the PTCRB. This would update the firmware from the current build of 17.1.1.A.0.402. We’ll keep you posted when it starts to roll14.

 

Samtalkvaliteten på min er bra, og jeg har byttet alt som jeg har sagt tidligere i tråden. Antenner, skjerm, chassis, høytaler, mikrophone, hovedkort/kretskort, glasset bak og innganger... Jeg har 14w17 og problemene jeg har er en liten glippe mellom skjermen og chassiset oppi venstre hjørne. Det gikk ikke ann å fikse siden det er delene som faktisk er skjeve. Er sikkert ikke slik på alle, men det går ikke utover vanntettheten. Dette medfører også at kameraene og blitzen ikke sitter midt i huset. Denne mobilen er dårlig håndverk men det går ann å få den nogenlunde bra hvis man bytter nesten alle delene. Når det gjelder varmeutvikling under vanlig bruk kommer dette som regel fra skjermlysstyrken. Har jeg mindre lysstyrke tar det lenger tid før denblir varm, samme med bra dekning kontra dårlig. Den blir minst varm med wifi tilkobling og lav lysstyrke.

 

Til dere som sliter med dårlig skjermkvalitet er det å få byttet høytaler og mikrofon som gjelder... Opplever dere dårlig dekning sitter antennen i den metallrammen rundt mobilen, når man bytter denne er det visstnok fort gjort at man også må bytte skjerm. SKjønte ikke helt greia jeg. Bare jeg LG g3 kommer til butikkene og jeg får sony kitte jeg bestilte på ebay skal jeg skru den fra hverandre å titte.

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

"Denne mobilen er dårlig håndverk men det går an å få den nogenlunde bra hvis man bytter nesten alle delene"....

 

Høres ikke akkurat forlokkende ut.

 

Selvom jeg har både z2 mobil og nettbrett, tv, playstation, blueray og lydsystem fra Sony jobber jeg ikke der. Og det er viktig i 2014 å kalle en spade for en spade, det er det jo ingen som gjør lenger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

min Z2 gir ikke lyd fra 3.5mm jacken, noen som vet hva dette kan skyldes? i tillegg så avbryter den videoavspilling på facebook, går greit ut til 1/3 i filmen så står det "problemer med å spille av"

 

Er dessverre enig i at denne telefonen har mye å på...

Lenke til kommentar

min Z2 gir ikke lyd fra 3.5mm jacken, noen som vet hva dette kan skyldes? i tillegg så avbryter den videoavspilling på facebook, går greit ut til 1/3 i filmen så står det "problemer med å spille av"

 

Er dessverre enig i at denne telefonen har mye å på...

Har du prøvd med flere headset? Forsøk evt. en fabrikknullstilling.

Om det ikke hjelper, høres det ut som en produksjonsfeil ..

 

Facebook-greiene er ikke relatert til Z2 tror jeg, men appen i seg selv.

Lenke til kommentar

hei der,

 

min nevø kjøpte seg en xperia z2 på lefdal for et par dager siden. han mener batteritiden ikke er god. fikk han til å gjenopprette telefonen, uten at dette hadde stor betydning.

 

batteritiden er det jeg vil kalle dårlig; prosentene går ned når du bruker den. typisk 1% med 2-3 min bruk (skjermen aktivert med normal lysstyrke, surfing og bruk av menyer). han har oppe widgets som er installert fra fabrikk.

 

han har enda ikke satt inn sim - kort da denne er på vei i posten.

 

noen som har tips?

 

(edit: siste programvare installert)

Lenke til kommentar

min Z2 gir ikke lyd fra 3.5mm jacken, noen som vet hva dette kan skyldes? i tillegg så avbryter den videoavspilling på facebook, går greit ut til 1/3 i filmen så står det "problemer med å spille av"

 

Er dessverre enig i at denne telefonen har mye å på..

Du må gå inn i appen på tlf, Smart Connect og konfigurere hva som skal skje når du plugger i en jack, skal være lyd som standard, men der kan være en feil, så gå inn i appen og se hva du kan gjøre ;)

Lenke til kommentar

hei der,

 

min nevø kjøpte seg en xperia z2 på lefdal for et par dager siden. han mener batteritiden ikke er god. fikk han til å gjenopprette telefonen, uten at dette hadde stor betydning.

 

batteritiden er det jeg vil kalle dårlig; prosentene går ned når du bruker den. typisk 1% med 2-3 min bruk (skjermen aktivert med normal lysstyrke, surfing og bruk av menyer). han har oppe widgets som er installert fra fabrikk.

 

han har enda ikke satt inn sim - kort da denne er på vei i posten.

 

noen som har tips?

 

(edit: siste programvare installert)

Siden han ikke har simkort så trenger han heller ikke mobildata og at antennen står på, så sett mobilen i flymodus. eller eventuelt skru av 4G (LTE) og 3G (WCDMA).

 

Når det gjelder batteritiden så må mobilen tilpasse seg ditt bruk, det kan ta opptil en uke, derfor bruker den masse strøm nå, så bruk mobilen i en uke så skal du se at batteritiden blir bedre ;) det er en fordel å aktivere Stamina og "sette bakgrunnsdata i kø", siden disse sparer strøm, det ligger under strømstyring i menyen.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...