Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Si ikke det, alt kan påvirke hverandre, en feil på et komponent kan gi ustabil spenning i heletelefonen, og da er det umulig og si hva som bli påvirket selv om det er kompononeter som nærmest ikke har noe med hverandre og gjøre. Her har verkstedene eget utstyr som måler ting som dette, men ofte er det enklere/billigre og bytte ut hele f.eks hovedkortet fremfor å bruke timer på feilsøking, som koster Sony mer enn et masseprodusert hovedkort.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror mobilen min er ferdig imorgen, med byttet hovedkort og høytalere etc. Skjønner ikke at det lønner seg for Sony egentlig da. Samme for meg bare jeg får en telefon som fungerer. Dessuten er det ikke så mye hokkus pokkus med en telefon, når man opplever en feil er det som regel feil på det komponentet. Det er ikke slik at det kan være skjermen det er noe feil med hvis man har dårlig samtalekvalitet og visaversa :)

 

Det er jo ganske bra at to helt like telefoner på samme verksted, med feil som jeg vil tro utarter seg helt likt når det gjelder samtalekvalitet, får så ulik behandling. Din blir det iallefall forsøkt reparert. Min kunne de ikke påvise feil på.

 

Skal ikke være sånn at samme feil på verksted blir som lotto ettersom hvem de reparer og ikke når feilen er lik. Det blir jo da helt tydelig at samtale kvalitet blir veldig objektivt vurdert. Bakgrunnstøy der og da kan vel så mye påvirke.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om dette er den riktige tråden, men prøver meg. Jeg har akkurat kjøpt Z2 og får ikke installert lock screen widgets. Jeg vil gjerne ha en widget som viser sms og e-postvarsler når skjermen er låst, men innstillingen man må aktivere i sikkerhet er "deaktivert av administrator". Outlook-kontoen min er synderen, for jeg fikk legge til lock screen widgets etter at jeg slettet kontoen. Men i det jeg la den til igjen forsvant også lockscreen widgeten, og innstillingen er på nytt grå og går ikke an å aktivere. Noen som vet om en løsning?

Lenke til kommentar

 

Tror mobilen min er ferdig imorgen, med byttet hovedkort og høytalere etc. Skjønner ikke at det lønner seg for Sony egentlig da. Samme for meg bare jeg får en telefon som fungerer. Dessuten er det ikke så mye hokkus pokkus med en telefon, når man opplever en feil er det som regel feil på det komponentet. Det er ikke slik at det kan være skjermen det er noe feil med hvis man har dårlig samtalekvalitet og visaversa :)

 

Det er jo ganske bra at to helt like telefoner på samme verksted, med feil som jeg vil tro utarter seg helt likt når det gjelder samtalekvalitet, får så ulik behandling. Din blir det iallefall forsøkt reparert. Min kunne de ikke påvise feil på.

 

Skal ikke være sånn at samme feil på verksted blir som lotto ettersom hvem de reparer og ikke når feilen er lik. Det blir jo da helt tydelig at samtale kvalitet blir veldig objektivt vurdert. Bakgrunnstøy der og da kan vel så mye påvirke.

 

 

Sikkert fordi jeg ikke hadde dekning i det hele tatt etter de først hadde reparert telefonen. Hadde ikke en strek en gang, hadde bare et kryss på dekning. Tror du må mase, det har jeg gjort siden jeg har tid. vet ikke hvordan du sendte inn og hvilken operatør du bruker jeg?

Er ikke sikker på om dette er den riktige tråden, men prøver meg. Jeg har akkurat kjøpt Z2 og får ikke installert lock screen widgets. Jeg vil gjerne ha en widget som viser sms og e-postvarsler når skjermen er låst, men innstillingen man må aktivere i sikkerhet er "deaktivert av administrator". Outlook-kontoen min er synderen, for jeg fikk legge til lock screen widgets etter at jeg slettet kontoen. Men i det jeg la den til igjen forsvant også lockscreen widgeten, og innstillingen er på nytt grå og går ikke an å aktivere. Noen som vet om en løsning?

 

Har du outlook via jobb eller lignende?

Lenke til kommentar

Ja, outlook via jobb. Har spurt flere som har peiling der, men de trodde ikke det var noe å gjøre med det. Tenkte likevel jeg skulle spørre her, før jeg ga helt opp :)

 

Usikker før jeg sitter med mobilen forran meg. Er jo helt sikkert outlook, men hvordan du kan gå forbi dette vet jeg ikke. Har ikke annet forhold til outlook en at det er stress :)

Lenke til kommentar

 

Ja, outlook via jobb. Har spurt flere som har peiling der, men de trodde ikke det var noe å gjøre med det. Tenkte likevel jeg skulle spørre her, før jeg ga helt opp :)

 

Usikker før jeg sitter med mobilen forran meg. Er jo helt sikkert outlook, men hvordan du kan gå forbi dette vet jeg ikke. Har ikke annet forhold til outlook en at det er stress :)

 

Stress, men jobbmail må man nesten ha :) Blir veldig glad om noen smarte hoder har en lur løsning (er visst ikke et problem for kolleger med andre android-telefoner).

Lenke til kommentar

 

Tror mobilen min er ferdig imorgen, med byttet hovedkort og høytalere etc. Skjønner ikke at det lønner seg for Sony egentlig da. Samme for meg bare jeg får en telefon som fungerer. Dessuten er det ikke så mye hokkus pokkus med en telefon, når man opplever en feil er det som regel feil på det komponentet. Det er ikke slik at det kan være skjermen det er noe feil med hvis man har dårlig samtalekvalitet og visaversa :)

 

Det er jo ganske bra at to helt like telefoner på samme verksted, med feil som jeg vil tro utarter seg helt likt når det gjelder samtalekvalitet, får så ulik behandling. Din blir det iallefall forsøkt reparert. Min kunne de ikke påvise feil på.

 

Skal ikke være sånn at samme feil på verksted blir som lotto ettersom hvem de reparer og ikke når feilen er lik. Det blir jo da helt tydelig at samtale kvalitet blir veldig objektivt vurdert. Bakgrunnstøy der og da kan vel så mye påvirke.

De bytter vibrator på min telefon. Rart
Lenke til kommentar

Har telefon fra batch 14w17 og har ikke merket noe feil enda.forstår det sånn at mange har problemer med telefonene fra denne batchen? Noe spesielt jeg bør se etter? Har ikke fått testet samtalekvaliteten enda med ringing over telefonnettet men over viber så var volumet så lavt at jeg nesten ikke hørte personen i andre enden til tross for max volum

Lenke til kommentar

Jeg har også z2 fra batch 14w17, og min samboer forteller at det av og til kommer en rar lyd i det jeg svarer på en samtale. Han hører seg selv i ekko av og på, og inn i mellom virker det som lyden kutter. Noen som har klaget/sendt på reparasjon som har fått bedre samtalekvalitet?

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med Z2 når det gjelder trådløsnettverk som kjører på kanal 11?

 

Har på dette området problemer både hjemme og på jobb.

 

Jeg mister rett og slett nettforbindelse. Virker som jeg vel rett og slett ikke får upstream på nettverks om kjører på kanal 11. Endrer jeg kanal på en av ruterne hjemme går det greit (kjører med WRT1900AC og Zyxel P8702). Det er for så vidt ikke noe problem å kjøre med manuelt oppsett på dette hjemme, men når man ikke har kontroll på wlan-et blir det værre - som f.eks. på jobb.

 

På jobb er det et distribuert system og får problemer i områder som har aksesspunkt hvor kanal 11 benyttes.

Endret av c.m.
Lenke til kommentar

Når min Z2 ringer, og jeg tar telefonen, må jeg si "hallo" flere ganger, før jeg hører personen i den andre enden.

Er det bare meg? Kan ikke huske at det var sånn med mine tidligere telefoner. Min forrige telefon var Xperia Z.

Det virker som om det tar flere sekunder fra jeg tar telefonen, før lyd overføres.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Når min Z2 ringer, og jeg tar telefonen, må jeg si "hallo" flere ganger, før jeg hører personen i den andre enden.

Er det bare meg? Kan ikke huske at det var sånn med mine tidligere telefoner. Min forrige telefon var Xperia Z.

Det virker som om det tar flere sekunder fra jeg tar telefonen, før lyd overføres.

 

Er vel snart bare å innse at Z2 er ingen telefon, med et kamera med muligheter for å ringe. Blir litt som de første telefonene med kamera, du kunne ta bilde,, men de var jo ikke noe å juble over. Her har vi et kamera med telefon muligheter, men telefon delen er ingenting å juble over. Blir en slags gimmick.

 

Ei heller er det noe å få ut av Sony om dette problemet. De svarer ingenting på sitt eget Sony forum om dette problemet heller. De tar ikke kundene sine seriøst. Det kommer de til å få svi for når de snart kommer med neste flaggskipet sitt om noen måneder. I mine øyne er det ikke annet en svært skammelig oppførsel av Sony.

 

Min neste telefon, skal nemmelig fungere som en telefon :tease:

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...