Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det blir mindre bloatware enn S3 og S4. Liker min S3 veldig godt, men alt for mye tulleprogrammer som følger med å tar opp plass. Selv om man kan deaktivere endel av dem så er det fremdeles mange du ikke får gjort noe med. Her har Samsung noe å lære av f.eks Sony.

Mindre ? De har jo økt plassen ROMen tar med 500 mb.

500 mb med enda mere bloat og ubrukelige gimmicks.

 

Hadde Note 3 i fjor, det var knapt 300-400 MB RAM ledig, uten å ha åpna en eneste app.

Den hadde da 3 GB ram.

Endret av Lunalotic
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor er det så viktig å ha så mye RAM? Er 3 GB også for lite? iPhone (og iPad) har 1 GB og klarer seg utmerket med det, så vidt jeg vet.


(Dette er ikke et forsøk på å starte en iOS/Android-krig, jeg bare lurer på hvorfor Android-telefoner trenger mer RAM)

Endret av KAS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anser vel egentlig kampen mot Sony Xperia Z2 som tapt. Den eneste reelle konkurrenten nå er HTC One 2. Jeg hadde personlig ikke hatt noe problem med å forme telefonen bedre enn konkurrentene, men hva produsentene faktisk gjør, overrasker meg stadig (på lite sjarmerende vis dessverre).

 

HTCONE2Fina_zpse14fc883.png

 

Slik ville min variant sett ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

"en tilkoblet telefon som hjelper dem å holde seg i form"

 

Samsung bommet totalt med sin "S4 Active" telefon da de ikke hadde støtte for den mest utbredte standarden innen treningsutstyr, ANT+.

Har de lært av sine feil og gitt S5 denne støtten? Jeg rengner med at de har gjort det siden standard S4 hadde dette.

Saken er nettopp det at å ha en "vanntett" (sprutsikker) telefon som markedsføres for aktiv utebruk og "holde deg i form" har liten hensikt uten ANT+ støtte.

 

Jeg vurderte Samsung sin S4a ved kjøp av ny telefon i desember, men pga. dette punktet ble det igjen iPhone med 5S da det ikke var verdt å bytte plattform for å gå til en standard S4.

Forøvrig noen som har lagt merke til hvordan Samsung stadig går etter Apple på flere områder? De lanserer S5 når iPhone 5S er i markedet. Kunne ikke samsung i det minste turt å ha litt mer orginale produktnavn?

 

Kanskje Samsung skulle byttet navn til "Sameasu".

Ellers blir det spennende å se om alle fandroids går like langt i kritikken av "fingeravtrykksensor" denne gangen :p. En funksjon jeg elsker på iPhone 5S og som mange nok vil elske på S5.

 

EDIT:

Får man med et cleaning/piperensesett med telefonen siden de har laget drøssevis av små hull hvor skitten skal feste seg?

 

Snakk om original produkt navn. Du vet vel at Samsung Galaxy S serien var ute før Iphone begynte å bruke -s- betegnet vel?

 

Samsung galaxy S kom ut i 2010, mens iphone 4s den første iphonen som brukte s betegnelsen kom ut i 2011.

 

Er vel mer som at apple som kopiere samsung, hvis noen av dem skulle kopiere fra hverandre. når det gjelder navn og betegnelse. Men nå er det slik det er og det er ikke noe å gjøre om det, og det virker ikke som om at apple og samsung saksøker hverandre over akkurat dette.

 

Faktisk er disse hullene ikke et problem. man kan alltid bytte bakdeksel på en samsung hvis dette skulle være en ihuga problem. Er selv ikke fan av denne original bakdekselet, men det plager meg ikke, siden hadde jeg skaffet meg denne telefonen hadde jeg bare kjøpt meg ny bakdeksel til telefonen, med en som ligner Note3 sin, så snart noen får lagd det klart.

 

prøv å gjør litt research nestegang er du snill.

 

Uansett kommer sikkert sony Z2 til å bli min neste telefon, evt Z2 compact hvis de ikke bruker en evighet på den. hvis ikke LG lager en G3 modell. Likte LG G2 ganske godt. selv om jeg bruker S4 idag.

Ehhh, iPhone 3GS var da vitterlig den første iPhone som brukte S navnet, den kom i 2009 etter iPhone 3G som kom i 2008, til orientering så kom Galaxy S ut i 2010 som du sier, altså ett år etter iPhone... Research???

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg syns designet er helt greit. Det innvendige er mer enn godt nok. Det jeg er usikker på er lading. Er det ikke opplegg for verken dokk eller trådløs lading?

 

Helt enig. Sony har så langt jeg vet hatt magnetisk dock siden Z1. Nokia har hatt trådløs lading i evigheter. Too hard for sammy to make. Lurer på hvor mange folk som var med på å bestemme det endelige designet. Jeg føler meg indelig skuffet at ingen av dem tok videre ideen om at den lille flappen foran usb-porten kommer til å falle av etter første måneds seriøse bruk. Blir nok ikke kjøp her, Sony vinner denne runden!

Lenke til kommentar

Samsung S5 vs. Sony Z2

 

(Egenskap) - (S5) - (Z2)

Materiale - Plastikk - Glass og aluminum

Vanntetthet - 1 meter - 1,5 meter

Prosessor - Snapdragon 800 - Snapdragon 801

Ram - 2Gb - 3Gb

Kamera - 16mp - 21mp

Åpne luke for lading - Ja - Nei

Batteri - 2800 mah - 3200 mah

Fingeravtrykkleser - Ja - Nei

Pris - Rundt 6000 - Rundt 6000

 

Som vi ser vinner Z2 på de fleste områder

 

Måler virkelig folk fremdeles i 2014 kvaliteten på kamera i megapiksler?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Leste at ROM'en til S5 sluker mer en 8GB av lagringsplassen. Da blir kanskje 16GB litt i minste laget, selv om man kan supplere med SD-kort.

 

Står jo at den kommer med 16 eller 32 GB minne, pluss SD-kort. Støtter sikkert 64 GB SD-kort, så hvis den kan ha 32 GB minne pluss 64 GB SD-kort, begynner det å ligne noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Samsung S5 vs. Sony Z2

 

(Egenskap) - (S5) - (Z2)

Materiale - Plastikk - Glass og aluminum

Vanntetthet - 1 meter - 1,5 meter

Prosessor - Snapdragon 800 - Snapdragon 801

Ram - 2Gb - 3Gb

Kamera - 16mp - 21mp

Åpne luke for lading - Ja - Nei

Batteri - 2800 mah - 3200 mah

Fingeravtrykkleser - Ja - Nei

Pris - Rundt 6000 - Rundt 6000

 

Som vi ser vinner Z2 på de fleste områder

Måler virkelig folk fremdeles i 2014 kvaliteten på kamera i megapiksler?

Siden mobiltelefoner ikke kan ha optisk zoom må de kompensere med et høyoppløst kamera for å kunne zoome. Derfor er megapiksler viktig. Men hvis du vil ha det mer teknisk kan jeg si deg at S5 har en blenderåping på f2,2. Dette er dårligere enn Z2 som har en blenderåping på f2,0. Dette gjør Z2 bedre i mørket som er et pubkt mobiler sliter med. S5 har en sensorstørrelse på 1/2,5. Dette er også mindre enn Z2 som har en sensorstørrelse på 1/2,3. Dette gir skarpere bilder med mindre støy.
Lenke til kommentar

 

 

Samsung S5 vs. Sony Z2

 

(Egenskap) - (S5) - (Z2)

Materiale - Plastikk - Glass og aluminum

Vanntetthet - 1 meter - 1,5 meter

Prosessor - Snapdragon 800 - Snapdragon 801

Ram - 2Gb - 3Gb

Kamera - 16mp - 21mp

Åpne luke for lading - Ja - Nei

Batteri - 2800 mah - 3200 mah

Fingeravtrykkleser - Ja - Nei

Pris - Rundt 6000 - Rundt 6000

 

Som vi ser vinner Z2 på de fleste områder

Måler virkelig folk fremdeles i 2014 kvaliteten på kamera i megapiksler?

Siden mobiltelefoner ikke kan ha optisk zoom må de kompensere med et høyoppløst kamera for å kunne zoome. Derfor er megapiksler viktig. Men hvis du vil ha det mer teknisk kan jeg si deg at S5 har en blenderåping på f2,2. Dette er dårligere enn Z2 som har en blenderåping på f2,0. Dette gjør Z2 bedre i mørket som er et pubkt mobiler sliter med. S5 har en sensorstørrelse på 1/2,5. Dette er også mindre enn Z2 som har en sensorstørrelse på 1/2,3. Dette gir skarpere bilder med mindre støy.

 

 

S5 tar faktisk 16MP-bilder i 16:9 uten crop. så det stemmer ikke med "zoom" som du sier. Ellers er jeg enig med F-stop og sensorstørrelse som det viktigste.

 

Edit: Mulig vi snakker om to forskjellige ting. Jfr måten f.eks Z1 og Lumia lager bildene utfra skyhøyt pikselantall og lager et mye mindre.

Endret av gammalerik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...