Gå til innhold

[Løst] Eget underforum for F@H Team "hardware.no" ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg tenkt litt sammen med noen kollegaer på hvordan vi kan plassere det her.

 

Det vi ser for oss er å bytte navn på dagens kategori "Overklokking" til "Ekstrembruk av data".

 

Der kan vi ha følgende struktur

 

Data -> Ekstrembruk av data

  • Distribuert databehandling (Folding @ Home, Bitcoin-mining osv.)
  • Generelt om overklokking
  • Overklokking av prosessorer
  • Benchmarks og konkurranseklokking

 

I tillegg kan man se for seg en kategori som dekker superdatamaskiner.

 

Høres det bra ut?

 

Ser for meg at jeg kan iverksette i kveld eller i morgen. :)

 

Dette vil jo påvirke alle som i dag benytter forumet Data --> Overklokking? Og hva sier denne gruppen om en eventuell endring?

 

Som jeg har vært inne på tidligere i tråden vil det i første rekke være ønskelig med mulighet for eget underforum. Løsningen du foreslår gjør dette mulig, så jeg er positiv til forslaget forutsatt at dagens tråd flyttes til nytt forum, og alle tråder tilhørende overklokking ivaretas på en måte som blir hensiktsmessig.

 

Jeg har på den annen side stor respekt for dagens brukere og deres forhold til dagens forum Data ---> Overklokking, og vil på ingen måte risikere å "ødelegge" noe for denne gruppen som følge av ønske om eget underforum for Folding at home osv.

 

Synes derfor det blir litt komplekst å si ja til forslaget du har lagt frem om du forstår hva jeg mener?

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Da har jeg tenkt litt sammen med noen kollegaer på hvordan vi kan plassere det her.

 

Det vi ser for oss er å bytte navn på dagens kategori "Overklokking" til "Ekstrembruk av data".

 

Der kan vi ha følgende struktur

 

Data -> Ekstrembruk av data

  • Distribuert databehandling (Folding @ Home, Bitcoin-mining osv.)
  • Generelt om overklokking
  • Overklokking av prosessorer
  • Benchmarks og konkurranseklokking

 

I tillegg kan man se for seg en kategori som dekker superdatamaskiner.

 

Høres det bra ut?

 

Ser for meg at jeg kan iverksette i kveld eller i morgen. :)

Jeg syns dette høres ut som en god idé, om du ikke skal gi distribuert databehandling et eget underforum er det nærmeste du kommer strengt tatt overklokking. Eneste problem jeg ser er at det kan fort bli en veldig rotete kategori om den viser seg å bli populær.

 

Angående underkategoriene, mener jeg at "overklokking av prosessor" med fordel kan fjernes og trådene heller kan slås sammen under en kategori kalt "Overklokking." Overklokkingsdelen av dataforumet er ikke så voldsomt aktiv, og i dag virker det som om det er hipp som happ angående hvilken kategori overklokkingstråden havner under.

Benchmarks og konkurranseklokking kan heller være en underkategori fra overklokking.

 

En alternativ løsning kunne vært å skape nye "overklokking"-underforum under i minne-, prosessor-, og skjermkort-kategoriene, og flytte kategorien "overklokking av prosessor" inn under prosessordelen.

Lenke til kommentar

Høres det bra ut?

 

Ser for meg at jeg kan iverksette i kveld eller i morgen. :)

 

Syns det høres veldig fornuftig ut. Vil også bli en bedre oversikt dersom det inndeles på denne måten. Bra initiativ! :) Noreng har et godt poeng. Underforum med overklokking er en god ide.

 

Ekstrembruk av data:

  • Distribuert databehandling (Folding @ Home, Bitcoin-mining osv.)
  • Generelt om overklokking
  • - CPU
  • - GPU
  • - Ram
  • Benchmarks og konkurranseklokking
Endret av kalleklovn12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående underkategoriene, mener jeg at "overklokking av prosessor" med fordel kan fjernes og trådene heller kan slås sammen under en kategori kalt "Overklokking." Overklokkingsdelen av dataforumet er ikke så voldsomt aktiv, og i dag virker det som om det er hipp som happ angående hvilken kategori overklokkingstråden havner under.

Benchmarks og konkurranseklokking kan heller være en underkategori fra overklokking.

 

En alternativ løsning kunne vært å skape nye "overklokking"-underforum under i minne-, prosessor-, og skjermkort-kategoriene, og flytte kategorien "overklokking av prosessor" inn under prosessordelen.

 

 

Jeg tror det er bedre å slå sammen. Vil heller anbefale at dere tar i bruk tags og prefiks i overklokkingskategorien for å evt. skille mellom komponenter.

 

Benchmarks kan vi godt la være, den kan vel folkene i "Distribuert databehandling" også bruke.

 

Kan vi gjøre navnet på dagens "Overklokking" til så enkelt som "Overklokking og ekstrembruk"?

Lenke til kommentar

 

Kan vi gjøre navnet på dagens "Overklokking" til så enkelt som "Overklokking og ekstrembruk"?

 

 

Hvorfor ikke?

 

Med responsen fra N o r e n g og kalleklovn12 synes jeg mye tyder på at dagens underforum Data ---> Overklokking vil kunne leve i beste velgående dersom det blir flyttet til nytt underforum som foreslått av deg TSP.

 

Jeg ser frem til en ny og bedre mulighet for alle som ønsker å bidra til nytt underforum: Distribuert databehandling

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det endret litt, dere finner kategori for distribuert databehandling her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=735

 

Håper dere lager litt liv utenom den ene tråden nå da ;)

 

Hvis dere vet om tråder som bør flyttes, rapporter det gjerne.

 

Jeg tror vi kommer til å ende med å avvikle kategorien for "Overklokking av prosessor", med mindre det kommer store protester. Så får vi heller bruke tag-systemet til det. De mest aktive i overklokkingsdelen er varslet om denne tråden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Data" er jo... vel, data. Så egentlig er hele Data-kategorien fylt med store mengder irrellevanse. Derfor blir også "Ekstrembruk av data" feil. Data-kategorien burde vel egentlig hete noe sånn som "IT og maskinvare" eller "Data- og maskinvarebehandling", eller kanskje bare "Data og maskinvare".

 

EDIT: Forresten, er det mulighet for å endre navn på hele Data-kategorien? :)

 

 

Synes "Overklokking og entusiastbruk" er ganske bra ja.

 

Man skulle kanskje hatt en kategori for kjøling der også da. :) Man har flytende nitrogen, oljetankkjøling, vannkjøling og diverse. Dette er jo relevant til "ekstremt", "entusiast" og i noen tilfeller "overklokking".

Da mener jeg, kanskje man skulle ha flyttet kjølekategorien over? Eller kanskje ikke? Den passer forsåvidt like godt begge steder, samtidig som vanlig kjøling (ikke-ekstremt) ikke hadde passet i "entusiastbruk" (eller "overklokking" for den saks skyld).

 

 

EDIT: Jeg synes ikke man skal splitte ikke-ekstrem-kjøling og ekstrem-kjøling. Et bedre forslag da ville vært å lage en kategori for kjøling, rett og slett. Eller bare ha kategorien for kjøling slik den er. :p

 

Tingen er jo at overklokking og entusiastbruk ikke passer inn i "maskinvare", men det gjør kjøling (uten unntak).

 

 

 

Extrembruk ol er jo relativt, for noen vil det være extremt å klokke og helle flytende nitrogen over hovedkortet ,mens for andre vil dette være naturlig bruk. :hmm:

Forumet er for alle. Relativt sett for alle så er dette ekstremt. Man må huske på at det er vanlige folk her også, ikke bare klin galne entusiaster. :p

 

Det er viktig å ikke miste helt grep med virkeligheten, selv om vi noen ganger føler at det er resten av verden som er sprø. xD

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...