Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når er det oculus rift kommer ut? :p

 

Konsumerversjonen av Oculus Rift kommer ut enten januar, februar eller mars.

Det er både sannsynlig at det kan komme i januar for å konkurrere med Vive, eller i mars for å finpolere siste biten slik at ingen får noen bugs etc. Vanskelig å si når, men Q1 2016 er spikret offisielt hvertfall :)

 

EDIT: Så ikke at Endeladus hadde svart :)

 

 

 

 

 

SNIPP

 

 

Takk for tips. Får prøve litt til. Men ikke med pr0n i første omgang, har ikke så lyst til å få det koplet til kvalmefølelse. :p

 

 

 

Hahahaha :D

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Har hørt at alle disse VR sakene krever mye 3d kort og folk snakker om at det er først med de nye korta som kommer neste år at man får full effekt av OC osv.

 

"Furten"

 

Har Gtx 780oc SLI vil ikke vruke 7000+ på nytt kort...

Nja det var en litt rar fremstilling. Man trenger ikke noe nytt kort for å spille rift mer enn hva trenger for å spille på en vanlig skjerm. Man må kjøre 2160x1200 stabilt på 90 fps, mer magisk enn det er det ikke. 

 

Eneste er at Nvidia Gameworks VR støttes fra GTX 600 og oppover, men for "full effekt" må man ha 900 og oppover. Men riften er jo allerede full spillbart på de fleste kort i dag der man ikke benytter seg av den teknologien, så det blir neppe et stort problem.

Endret av MrL
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For 7 timer siden ble Oculus sin releaseversjon testet av en av VR guruene på reddit.

 

Han har testet Steam Vive, DK2 og Gear V2, og sier følgende om releaseversjonen til Oculus:

 

First about the CV1:
SDE: huge improvement over DK2, still there, but not in the way.
FOV: better than DK2, but definitely room for improvement.
Resolution: Very good, no more pixelation that I noticed distinctly.
Sharpness: Very clear, sharp picture.
Overall much better than the HTC Vive:
Touch is incredible, Bullet train is totally immersive. I wanna play again right now! Catching missiles from mid air and throwing them back and some flying robot monster, man that was something! :)
Audio on CV1 was also great.

 

 

Han mener hvertfall at Oculus er bedre enn Steam Vive, og det er jo imponerende :)

 

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/3uxdxr/tried_the_oculus_rift_cv1_touch_today_and_the/

 

 

 

EDIT: SDE er Screen Door Effect for dem som lurer :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Vi vet enda ikke hvordan Vive sin Forbruker modell blir. Mer info pluss en "limited release" er forstsatt ventet denne måneden. Litt tidlig å begynne å sammenligne de to konkurrentene enda.

 

De to VR settene virker også å sikte mot hver sine markeder. Oculus virker å gå i en mer "cassual" retning, altså familien og alle. HTC Vive vil bli markedsført som et premium produkt og legge seg i en høyere prisklasse enn Oculus Rift, målgruppen til Vive virker å være Gamere, bla. fordi Valve. Det er ihvertfall hva jeg har lest og hørt via Reddit og alskens VR podkaster.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Hahaha Palmer Lucky er så fet :D

 

Har aldri sett andre CEO's i store selskaper surre rundt og være så down-to-earth som han :D

Utenom Steve Ballmer kanskje :p

 

 

Men anyways, DETTE fikk opp øynene mine da jeg leste på Reddit i dag! Wohoo!

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/3vda08/the_rift_is_going_to_be_launching_next_year_early/

 

 

Hvis man skal ta Early Q1 bokstavelig betyr det i januar, krysser fingrene!

 

 

tumblr_md4xksdVPb1rkb8jto1_500.gif

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

For å helle en bøtte med kald is på deg. Nei. Han rotet litt med ordene etter min mening.

 

Fortsatt bare Q1.

 

 

 

 

[–]eVRydayVReVRydayVR 20 points

3 hours ago  

I'm pretty sure he was thinking something like, "The Rift is going to be launching early next year, in Q1." And he just jumbled his words trying to say that. No new info here.

 

 
 

[–]FonderPrism 2 points

an hour ago  

Yep, he started saying "releasing in early next year", and then changed it to "releasing in Q1" mid-sentence.

 
 
 
 
 

 

 
 

[–]merrickx 10 points

2 hours ago  

I bet Palmer's reading this post and thinking, "not this again..."

 
 
 

 

 
 

[–]wfunction 8 points

2 hours ago  

January 1st it is! Marking it on my calendar.

 
 
 

 

 
 

[–]manfred_manley 5 points

an hour ago  

Damnit, Q1 2016 is early next year- literally a few months away. Stop over speculating every little detail. Everyone here looks too much into every word and gets disappointed when it doesn't work out to their interpretation. Q1 is the release date. They've said it over and over again. Don't take a brain fart as fact and get angry when it doesn't work out to your plan.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Ja, sant nok.

 

Men Oculus har sagt at forhåndsbestillinger skal være mulig å gjøre i slutten av 2015.

Og hvis man kan bruke Gear VR som en pekepinn, så tok det 9 dager fra man kunne forhåndsbestille til de begynte å shippe.

 

Sier ikke at jeg tror det tar 9 dager, men hvis det kan brukes som en fjern pekepinn er det i hvert fall gode nyheter.

Hadde vært utrolig gøy om de begynte å shippe i januar :D

Lenke til kommentar

Vive virker å være utsatt til april ifølge HTC. Men jeg er litt usikker på om en "limited relase" i 2015 fortsatt står.. Trolig ikke.

http://blog.htc.com/2015/12/htc-vive-update/

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/3vzltx/htc_vive_delayed_to_april/

 

Er en del furtne folk på Reddit som hadde håpet å sikre seg en før jul. 

 

Jeg tror nok dette var til det beste. Da slipper jeg å oppgradere skjermkort nå og kan heller vente til bedre skjermkort dukker opp når Vive eller Oculus blir sluppet.

 

Kan være at jeg går for Oculus Rift istedenfor Vive hvis de er først ute, selv om jeg synes HTC/Valve sin teknologi er mer spennende enn Oculus. Hvis jeg går for Oculus først kommer jeg nok uansett til å kjøpe en Vive også.

 

 

 

Lenke til kommentar

Vive virker å være utsatt til april ifølge HTC. Men jeg er litt usikker på om en "limited relase" i 2015 fortsatt står.. Trolig ikke.

http://blog.htc.com/2015/12/htc-vive-update/

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/3vzltx/htc_vive_delayed_to_april/

 

Er en del furtne folk på Reddit som hadde håpet å sikre seg en før jul. 

 

Jeg tror nok dette var til det beste. Da slipper jeg å oppgradere skjermkort nå og kan heller vente til bedre skjermkort dukker opp når Vive eller Oculus blir sluppet.

 

Kan være at jeg går for Oculus Rift istedenfor Vive hvis de er først ute, selv om jeg synes HTC/Valve sin teknologi er mer spennende enn Oculus. Hvis jeg går for Oculus først kommer jeg nok uansett til å kjøpe en Vive også.

 

 

Høres ut som en god plan :)

 

Det er hvertfall moro å glede seg såpass mye til et stykke teknologi, kan ikke huske sist jeg gjorde det i så stor grad som nå :)

Lenke til kommentar

 

Vive virker å være utsatt til april ifølge HTC. Men jeg er litt usikker på om en "limited relase" i 2015 fortsatt står.. Trolig ikke.

http://blog.htc.com/2015/12/htc-vive-update/

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/3vzltx/htc_vive_delayed_to_april/

 

Er en del furtne folk på Reddit som hadde håpet å sikre seg en før jul. 

 

Jeg tror nok dette var til det beste. Da slipper jeg å oppgradere skjermkort nå og kan heller vente til bedre skjermkort dukker opp når Vive eller Oculus blir sluppet.

 

Kan være at jeg går for Oculus Rift istedenfor Vive hvis de er først ute, selv om jeg synes HTC/Valve sin teknologi er mer spennende enn Oculus. Hvis jeg går for Oculus først kommer jeg nok uansett til å kjøpe en Vive også.

 

 

Høres ut som en god plan :)

 

Det er hvertfall moro å glede seg såpass mye til et stykke teknologi, kan ikke huske sist jeg gjorde det i så stor grad som nå :)

 

Ja samme her. Helt utrolig hvordan VR plutselig bare var der og ble en helt ny hobby for meg. 

Lenke til kommentar

Ja det er merkelig å tenke på.

 

Husker da jeg leste de første artiklene om DK1 her på HW.no.

 

Gikk inn på Riftenabled og kikket og syntes det var interessant men gadd ikke å vie noe tid til det.

"Sikkert en gimmick bare". Så gikk det en god stund før jeg snublet over DK2-nyheten med Full HD.

 

Ble litt mer interessert men respekterte ikke konseptet helt enda. Det var ikke kult nok for meg, fordi jeg egentlig ikke helt forstod hva det var.

 

Men plutselig etter et halvt år, begynte jeg å se litt videoer og så for meg litt muligheter og lignende.

Satt på Youtube og kikket litt, men det var når jeg så disse "First reaction" videoene at jeg ble ordentlig interessert.

Hvorfor gikk folk, både jenter og gutter som ikke var teknologientusiaster, av skaftet når de prøvde en berg-og-dalbane i både DK1 og DK2?

Interessen skulle senere vise seg å bli en lidenskap :)

 

Det som trigget meg fullstendig var når jeg så en "Let's play" video med DK2 i Elite Dangerous der han som snakket forklarte ordentlig hvordan det hele føltes. Jeg husker jeg bet meg fast i at han snakket varmt om skalaen. "The scale is incredible, seriously, the planets and space feels insanely huge. By looking, I really sense the depth and know how far away it is". Da gikk det plutselig opp for meg hvor stor realisme man kunne oppnå, og jeg har hektet.

 

Tror jeg kikket i 20 timer de neste dagene på videoer av folk som prøver alt mulig og ble mer og mer desperat.

Det gikk 5 dager fra jeg var uinteressert og så på Oculus som en gimmick, til jeg bestilte DK2 uten å engang ha råd på det tidspunktet. En gøyere og mer intens reise fra oppdagelse til lidenskap må jeg lete lenge etter  :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EVE: Valkyrie blir vist bundlet med Oculus Rift :)

Det er en perfekt bundle avtale for Oculus. EVE: Valkyrie vil gjøre seg godt med Xbox kontrollen og Oculus fokus på sittende opplevelser.

 

Selv er jeg mer hypet på Elite Dangerous enn EVE. Elite tilbyr meg allerede en opplevelse jeg kommer til å spille i årevis.

 

Jeg tipper alle de store produsentene av VR briller kommer til å ha flere spill bundlet i VR pakken sin på utgivelsesdagen. Selv ser jeg mest frem til hva Valve kommer til å diske opp med. Alltid kult med ett nytt Valve spill og ekstra stas med et VR spill denne gangen. Valve har allerede vist en Portal VR demo, en Dota opplevelse og en greie hvor man skyter med pil og bue. Kommer de til å spinne videre på noen av disse demo opplevelsene mon tro?

Lenke til kommentar

Nyttig oversikt over folk online i ulike sosiale VR applikasjoner:

http://social.scenevr.com/

 

Jeg har lagret den som favoritt og sjekker innimellom. Hvis det er en stor ansamling av folk et sted hopper jeg inn og ser hva som skjer :)

 

Klikker man på de ulike rommene med folk i starter programmet automatisk og det er bare å slenge på seg VR brillene, så sant man har programmene installert selvfølgelig.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...