Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Finans og Økonomistyring II (BI 2014)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som vet hvordan man finner frem til nåverdi i fasitsvaret under?

 

På forhånd takk!

 

Hei,

 

Det gjør du på vanlig måte. Poenget med oppgaven er at du skal regne ut avkastningskravet, for så å kunne taste deg gjennom til nåverdien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På its-learning så har han skrevet "Det eneste som er sikkert mht årets eksamen er at dere ikke får kopi av fjorårets eksamener". aner ikke hva som blir forskjellen.

 

Noen tips?

 

Kommer de til å gå bort fra det faste mønsteret som har vært siden, i hvertfall, 2009?? Typisk..

Lenke til kommentar

På its-learning så har han skrevet "Det eneste som er sikkert mht årets eksamen er at dere ikke får kopi av fjorårets eksamener". aner ikke hva som blir forskjellen.

 

Noen tips?

Hvor skriver han dette? Finner ingenting på min It's learning. Uansett, dersom de går vekk fra det standard oppsettet, hvordan tenker dere at den blir? Kjenner jeg ble litt stresset nå.

Lenke til kommentar

Jeg går på bi i Nydalen, står på forsiden på its learning hos meg. Det er stressende, aner ikke hvordan det blir i år. Hvordan leser dere ?

 

Hadde tenkt å bare jobbe med tidligere eksamener den kommende uken, men ble litt usikker nå.. Tror jeg kommer til å holde meg til det fortsatt. Men det sies vel at om man har kontroll på arbeidskravene så har man kontroll på eksamen også.

Lenke til kommentar

 

Jeg går på bi i Nydalen, står på forsiden på its learning hos meg. Det er stressende, aner ikke hvordan det blir i år. Hvordan leser dere ?

 

Hadde tenkt å bare jobbe med tidligere eksamener den kommende uken, men ble litt usikker nå.. Tror jeg kommer til å holde meg til det fortsatt. Men det sies vel at om man har kontroll på arbeidskravene så har man kontroll på eksamen også.

 

Ja, det er sant. Har du tenkt til å lese i bøkene, eller har du kanskje gjort det?

Lenke til kommentar

Tror dere kan ta det rolig, foreleseren jeg har hatt dette semesteret er en av de som skriver eksamensoppgavene, og han har fortalt at det ikke er noe å uroe seg for. Tolker det dermed at det blir likt som før. I tillegg står jo arbeidskravene for typ 80% av eksamen, så hva er det ærlig talt å stresse med?

Lenke til kommentar

Tror dere kan ta det rolig, foreleseren jeg har hatt dette semesteret er en av de som skriver eksamensoppgavene, og han har fortalt at det ikke er noe å uroe seg for. Tolker det dermed at det blir likt som før. I tillegg står jo arbeidskravene for typ 80% av eksamen, så hva er det ærlig talt å stresse med?

Godt å høre :)

Lenke til kommentar

 

På its-learning så har han skrevet "Det eneste som er sikkert mht årets eksamen er at dere ikke får kopi av fjorårets eksamener". aner ikke hva som blir forskjellen.

 

Noen tips?

 

Kommer de til å gå bort fra det faste mønsteret som har vært siden, i hvertfall, 2009?? Typisk..

 

 

Samme som tidligere. Ta det med ro.

Det er de samme to luringene som lager eksamen denne gangen, som har gjort det siden 2009.

Lenke til kommentar

Betryggende å høre!

 

Jeg tillater meg å spørre om dette igjen;

 

Noen som kunne vært en engel å forklart hvordan oppgave 11 og 12 på eksamen 06.06.2012 skal gjøres? Om noen har gjort oppgaven, hadde det vært supert med forklaring og eventuelt et bilde. Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
  1. Hva må salgsprisen ekskl. mva for produkt A være for at dekningsgraden for produktet skal bli 60 %?

  2. Anta at bedriften kan få en spesialordre (engangsordre) på 10 enheter av produkt A til en pris på kr 32 000 per enhet. Vil ordren være lønnsom?

Disse?

Lenke til kommentar

Betryggende å høre!

 

Jeg tillater meg å spørre om dette igjen;

 

Noen som kunne vært en engel å forklart hvordan oppgave 11 og 12 på eksamen 06.06.2012 skal gjøres? Om noen har gjort oppgaven, hadde det vært supert med forklaring og eventuelt et bilde. Tusen takk på forhånd!

 

Kopier inn oppgaveteksten, så skal jeg sende deg et bilde av en alternativ måte å løse de på.

Lenke til kommentar

 

 

Betryggende å høre!

 

Jeg tillater meg å spørre om dette igjen;

 

Noen som kunne vært en engel å forklart hvordan oppgave 11 og 12 på eksamen 06.06.2012 skal gjøres? Om noen har gjort oppgaven, hadde det vært supert med forklaring og eventuelt et bilde. Tusen takk på forhånd!

Kopier inn oppgaveteksten, så skal jeg sende deg et bilde av en alternativ måte å løse de på.

Supert! Skal få gjort det i løpet av morgendagen.
Lenke til kommentar

 

 

Jeg går på bi i Nydalen, står på forsiden på its learning hos meg. Det er stressende, aner ikke hvordan det blir i år. Hvordan leser dere ?

 

Hadde tenkt å bare jobbe med tidligere eksamener den kommende uken, men ble litt usikker nå.. Tror jeg kommer til å holde meg til det fortsatt. Men det sies vel at om man har kontroll på arbeidskravene så har man kontroll på eksamen også.

 

Ja, det er sant. Har du tenkt til å lese i bøkene, eller har du kanskje gjort det?

 

 

Var beroligende å høre at det nok blir samme som vanlig! Ja, har lest i Økonomistyring 2 - men satser på å gjøre mest eksamensoppgaver.

 

Er det forresten noen som har studieguiden til Finans 2 i pdf. format?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...