Gå til innhold

Middle-earth: Shadow of Mordor diskusjon.


Anbefalte innlegg

 

Men ut ifra det jeg har sett så har ikke PC-Utgaven, selv på Ultra noe bedre bildekvalitet sammenlignet med PlayStation 4-utgaven? ... Har GTX Titan så burde klarer å dra det greit, men om det ikke gir noe bedre grafikk i det hele tatt, så..

 

Jeg har begge versjonene. Spilte det først på PC med GTX760. Very High med textures på medium da kortet "bare" har 2GB Vram. Så ganske så pent ut.

Prøvde PS4 versjonen senere på kvelden. Ble overrasket så stor forskjell det var. Skal sies at jeg kun fikk spilt PS4 versjonen 5 min så fikk ikke sett det an når spillet åpner seg etter tutorial.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men ut ifra det jeg har sett så har ikke PC-Utgaven, selv på Ultra noe bedre bildekvalitet sammenlignet med PlayStation 4-utgaven? ... Har GTX Titan så burde klarer å dra det greit, men om det ikke gir noe bedre grafikk i det hele tatt, så..

 

Jeg har begge versjonene. Spilte det først på PC med GTX760. Very High med textures på medium da kortet "bare" har 2GB Vram. Så ganske så pent ut.

Prøvde PS4 versjonen senere på kvelden. Ble overrasket så stor forskjell det var. Skal sies at jeg kun fikk spilt PS4 versjonen 5 min så fikk ikke sett det an når spillet åpner seg etter tutorial.

 

 

Jeg antar stor forskjell i negativ forstand PS4?

Lenke til kommentar

 

 

 

Men ut ifra det jeg har sett så har ikke PC-Utgaven, selv på Ultra noe bedre bildekvalitet sammenlignet med PlayStation 4-utgaven? ... Har GTX Titan så burde klarer å dra det greit, men om det ikke gir noe bedre grafikk i det hele tatt, så..

 

Jeg har begge versjonene. Spilte det først på PC med GTX760. Very High med textures på medium da kortet "bare" har 2GB Vram. Så ganske så pent ut.

Prøvde PS4 versjonen senere på kvelden. Ble overrasket så stor forskjell det var. Skal sies at jeg kun fikk spilt PS4 versjonen 5 min så fikk ikke sett det an når spillet åpner seg etter tutorial.

 

 

Jeg antar stor forskjell i negativ forstand PS4?

 

 

Yup :) Skal fortsette med PS4 versjonen i dag etter jobb. Husker jeg lå ekstra merke til PC versjonen når du smeller sverd mot den første orc offiseren eller hva de kalles hvor kameraet zoomer inn på dem. Ble ganske imponert over ansiktet til orcen. Skal spisse øynene når jeg kommer til samme scene på PS4 :)

Lenke til kommentar

Storkoste meg i nærmere 10 timer i går med dette spillet, da på PC. Lenge siden jeg faktisk har blitt så hekta på et spill at jeg nærmest glemmer av vesentlige ting som å spise å bare mistet fullstendi kontroll på tid, herlig ! :D Eneste som skuffer meg er nok det grafiske da jeg synst "high" teksturene på bakken og fjellsider samt en del av klesplaggene til folk og fe virker til å være ganske så lavoppløst, kan og tenke meg at ytelsen kan være problematisk for en del, ettersom jeg selv sitted med Intel 5930K og 2 Nvidia GTX 980 i SLI å knapt pusher 60-70 fps med alt på ultra utenom textures som krever 6(!) gb VRAM... Så synst mulig de har brukt alt for lite tid til å optimalisere PC versionen, men det er vel noe vi snart begynner å bli vandt me desverre :/

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg ble superoverrasket over ytelsen jeg, hadde tenkt at jeg kanskje skulle kjøre det på low/medium/1080p i rundt 60fps (har elendig cpu og lite ram, skal oppgradere hovedkort/cpu/ram snart), men kjører det på high settings og det kjører smooth rundt 60fps.

 

Nå kjører jeg riktignok 1440P og forcer litt AA gjennom Nvidia kontroll panalet, Etter en kjapp test nå ser jeg at det kun er load på ene skjermkortet, så det viser seg at det ikke engang er lagt inn et SLI støtte på et Nvidia brandet spill :hmm:Mulig det er en voldsom perfomance hit når du skrur over fra high til ultra, men slik spillet ser ut grafisk sett synst jeg absolutt ikke at det rettferdiggjør den ytelsen jeg oppnår. For håpe det kommer ut noen nye patcher eller drivere fra nvidia som forbedrer en del ting og tang.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Storkoste meg i nærmere 10 timer i går med dette spillet, da på PC. Lenge siden jeg faktisk har blitt så hekta på et spill at jeg nærmest glemmer av vesentlige ting som å spise å bare mistet fullstendi kontroll på tid, herlig ! :D Eneste som skuffer meg er nok det grafiske da jeg synst "high" teksturene på bakken og fjellsider samt en del av klesplaggene til folk og fe virker til å være ganske så lavoppløst, kan og tenke meg at ytelsen kan være problematisk for en del, ettersom jeg selv sitted med Intel 5930K og 2 Nvidia GTX 980 i SLI å knapt pusher 60-70 fps med alt på ultra utenom textures som krever 6(!) gb VRAM... Så synst mulig de har brukt alt for lite tid til å optimalisere PC versionen, men det er vel noe vi snart begynner å bli vandt me desverre :/

Er det umulig å aktivere de teksturene uten 6GB VRAM? Eller snakker vi bare om elendig ytelse? Hadde vært spennende å se forskjellen selv.
Lenke til kommentar

 

 

Hmm. Jeg ble superoverrasket over ytelsen jeg, hadde tenkt at jeg kanskje skulle kjøre det på low/medium/1080p i rundt 60fps (har elendig cpu og lite ram, skal oppgradere hovedkort/cpu/ram snart), men kjører det på high settings og det kjører smooth rundt 60fps.

Nå kjører jeg riktignok 1440P og forcer litt AA gjennom Nvidia kontroll panalet, Etter en kjapp test nå ser jeg at det kun er load på ene skjermkortet, så det viser seg at det ikke engang er lagt inn et SLI støtte på et Nvidia brandet spill :hmm:Mulig det er en voldsom perfomance hit når du skrur over fra high til ultra, men slik spillet ser ut grafisk sett synst jeg absolutt ikke at det rettferdiggjør den ytelsen jeg oppnår. For håpe det kommer ut noen nye patcher eller drivere fra nvidia som forbedrer en del ting og tang.

This:

Siden ikke SLI fungerte "out of the box" hos meg: http://steamcommunity.com/app/241930/discussions/0/613937306865008026/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det umulig å aktivere de teksturene uten 6GB VRAM? Eller snakker vi bare om elendig ytelse? Hadde vært spennende å se forskjellen selv.

 

 

Det er fult mulig ja, men får ganske svark FPS , samt et hav av framdrops i hytt og pine.

 

 

This:

Siden ikke SLI fungerte "out of the box" hos meg: http://steamcommunity.com/app/241930/discussions/0/613937306865008026/

 

 

Takker for det, det fungerte jo forsovidt FPSen fløy rett opp på 100 og ble der, men ble så mye random stuttering av det at det nesten ikke var spillbart for min del, så for nok bare vente til "vanlig" støtte å se om det blir noe bedre.

Lenke til kommentar

Har blitt noen timer nå. Koser meg foreløpig, og det begynner å løsne litt på hvordan jeg tar livet av uruks på kortest mulig tid.

 

Spiller på bærbar på very high, og det flyter bra. Har ikke sjekket fps enda. Benytter da xbox-kontroller. I morgen har jeg kåken for meg selv, så da blir den en konsoll i stua. :)

Lenke til kommentar

Spilt en del nå, og tatt den første kapteinen. Liker spillet ganske mye, men det er noen ting som irriterer vettet av meg.

 

- Null mulighet til å se hvor mye fokus man har når man bruker fokus. WTF?

 

- "A mysterious create is watching you." Mysterious? Gollum?

 

- Tok ground execution på tre fiender på rad. Alle overlevde. WTF?

 

- Null "Retry mission" på side missions? Man må først enten ta Abandon mission eller feile det før man får lov til å prøve igjen, til tross for at man vet man kommer til å feile? Og når man først har sluttet missionet må man fysisk gå helt tilbake dit man fant det for å starte det på nytt. Hvorfor i helv.. har vi ikke Retry?

 

- Idiotisk tutorials spretter opp hele tiden. Irriterende nok i seg selv, men hvorfor må jeg lære hvordan jeg bruker runes i våpen to ganger? Jeg har jo allerede runes i sverdet?

 

- Merkelig intelligens på fiendene. Noen er komplett idioter, andre har øyne i nakken. Da mener jeg at noen ser meg flere hundre meter unna når jeg prøver å snike meg inn på dem, og på andre tar jeg stealth attack forfra.

 

- Og hva med historien? "Am I dead?" Hvor i alle dager fikk du den tanken fra? Det er absolutt ingenting som sier han har dødd på det tidspunktet. (burde ikke være spoiler, da dette er noen minutter inn i introen.) Skjønner ikke bæret av historien, og klarer heller ikke å bry meg.

 

- Kanskje litt vel mange resursser å håndtere. Hadde holdt med syv eller åtte. :p

 

Ops, ble litt mye negativt her. :p Men som sagt koser jeg meg med spillet foreløpig. Kontrollene er brukbare (har XB360 gamepad), grafikken helt grei på en maskin som er over fire år gammel, og gameplayet morsomt nok. Bra med Assassin's Creed/Batman i nye omgivelser. :)

Lenke til kommentar

Javel, ja... Prøvde meg på et helt vanlig sideoppdrag. Ett av de første jeg åpnet opp, faktisk. Alt jeg trenger å gjøre er å drepe tre stk fra luften, dvs hoppe på dem og stikke dem ned. Jeg klatret opp på et tak, grep bueskytteren der og pælmet han ned på bakken. En stund etter kom noen orker for å se hva som foregikk, så jeg siktet meg inn på en av dem (helt vanlig ork, absolutt null hint om at han var noe annet), hoppet, stakk ham med kniven og... immune to stealth. What.. the... actual... fuck... Viste seg at fyren er en kaptein! Hvordan i helvete skulle jeg vite det? Og i det sideoppdrag?

 

Dermed ble det den vanlige, eviglange monologen om hvor farlig han tror han er, før jeg endelig fikk lov å sloss mot ham. Og de 50+ fiendene han hadde med seg. De dukket som vanlig ut av løse luften. Dermed døde jeg, og dermed fikk jeg den vanlige, vanvittig lange monologen fra bossen om hvor farlig han er. Selvsagt etterfulgt av den vanvittig lange monologen til han alvefyren jeg gir fullstendig faen i.

 

Spillet har absolutt stort potensiale, men det har også sykt mange slike irritasjonsmomenter. Halvparten av tiden sitter jeg og storkoser meg, den andre halvparten sitter jeg og irriterer meg. Har lyst til å elske spillet, men klarer det ikke helt. Har lyst til å hate det, men klarer ikke det heller.

 

Men det verste så langt var å angripe en kaptein, bare for å bli angrepet av tre (3) til mens kampen foregikk. Og nei, de har ikke på ett eller annet viss surret seg bort til meg. Den ene vet jeg med sikkerhet skal være helt i kanten av kartet, og denne kampen var ca på midten... Riktignok er tre av de døde nå, og ja, det føltes svært bra. Men igjen, det er sykt mye å irritere seg over her.

 

Og ta de high vs ultra textures vi hører så mye om. Hva er vitsen, når hele spillet er grått, brunt og sort? Det er ikke akkurat noe jeg ville vist frem for å vise hva man får til grafikkmessig, for å si det sånn... Ikke at grafikk bryr meg, men likevel. Litt mer farger hadde ikke skadet...

Lenke til kommentar

Og to ting til. Hvordan i helsike lagrer man? Skal jeg bare gjette på at spiller har laget automatisk? Har PC-utgaven, så å lagre manuelt burde seriøst ha vært en mulighet.

 

Sist, men ikke minst. Hvordan i <sett inn diverse skjellsord her) får man healing? Plantene er en måte, men det er ekstremt få av dem, og de tar lang tid å bruke (to, tre sekunder er en evighet når du har 20+ orker etter deg...)

 

Bonus! Hva er egentlig poenget med spillet? Trodded det var å ta de føkkings kapteinene, men det kommer jo nye hele jævla tiden? Har blitt en del timer nå, og det blir nok en god del timer til. Men så langt har jeg null følelse av å komme videre. Ifølge listen har jeg drept én kaptein så langt, og vi får nok en ny straks jeg blir drept av en eller annen idiot igjen. Det kommer garantert til å skje, for å si det sånn... Får jo heller ikke noe særlig følese av progressjon når spillet hele tiden kommer med de forpulte tutorial-greiene, som f.eks hvordan jeg oppgraderer våpen. At jeg har tre runer i både bue og kniv er visst ikke relevant. Ei heller at jeg er på andre rad på de attributes-greiene... Har sjekket alt av menyer, men finner ikke "tutorial tips" noe sted.

 

Litt mye å bli forbannet for her, kanskje, men det er tross alt mye å like her også. Det er bare begravd ganske dypt. Mildt sagt. Hvordan dette har klart å få bra karakter noe sted aner jeg ikke. Jeg gir det ikke mer enn 7/10, og selv det er å være snill...

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syntes spillet virker temmelig rotete? Gameplayet er veldig solid og det er gøy å spille, men jeg ender egentlig bare mer eller mindre opp med å markere et eller annet på kartet, gå dit og forsøke å utføre det også blir det bare en masse tilfeldige kamper i mellom.

 

Føler spillet har en veldig rotete progresjon, og personlig så sliter jeg veldig med å sette meg inn i nye abilities så det blir ofte ren button mashing i ren Tekken stil til tider.. Og i det jeg skal utføre et "oppdrag" så ender det fort opp med at den kapteinen eller whatever jeg skal drepe plutselig har 1-2 andre kapteiner rundt seg så det blir det komplette kaos hvor jeg føler at det egentlig ikke er noen rød tråd i det hele tatt..

 

Mulig jeg er dårlig på å forstå spillet og spillmekanikken som brukes, men til nå så føles hele spillet utrolig tilfeldig og hvorvidt jeg klarer å overleve eller ikke avhenger egentlig helt av hvem kaptein jeg tilfeldigvis snubler bort i osv.. Og når du først er uheldig så vil jo vedkommende drepe deg og ergo bli sterke til neste gang... Osv osv.. Kapteiner flyttes om hele pokkers tiden, jeg har egentlig mistet fullstendig interessen av å følge med på spesifikke karakterer bare fordi de blir shufflet rundt konstant.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg fikk den følelsen raskt. Gledet meg til å gå på Uruk-jakt, men det består mer eller mindre bare av å drepe en, se en annen ta hans plass. Repeat. Skjønner jo at det alltid er noen som vil ta ens plass, men føler liksom ikke at jeg kommer noen vei.

 

Kanskje jeg bare skal drite i jakten og heller gjøre hovedoppdragene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...