Gå til innhold

Banished-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har prøvd sikkert 10 ganger nå på å lykkes. Rekorden er i underkant av 200 innbyggere. Har ikke fått spørsmål om å godta nomader ennå. Føler det er noe jeg overser som skulle gjort at jeg kan trade på en effektiv måte.

 

 

Ut fra det jeg ser om at dere trader klær, har jeg begynt nok en gang på nytt. Denne gangen har jeg vært tidlig ute med å lage mange pastures og en etter en splitter jeg dem så jeg har flust med sau. :p

Nomader kommer på besøk når du har bygd Town Hall.

 

Det er jeg klar over - men har ennå ikke opplevd å få nomader på besøk til tross for noen timers sammenhengende spilling etter town hall ble bygd. :)

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med Hunter's Cabin :p? Det virker som de som jobber der er stokk dumme, for de velger å gå helt andre plasser enn der rådyrene er, og det ender med at den ikke produserer en eneste dritt i løpet av et år, saken blir jo anderledes om jeg ansetter 3 der, men akkurat nå kan jeg kun ha en :p

 

Fantastisk spill bare for å ha det sagt! :)

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med Hunter's Cabin :p? Det virker som de som jobber der er stokk dumme, for de velger å gå helt andre plasser enn der rådyrene er, og det ender med at den ikke produserer en eneste dritt i løpet av et år, saken blir jo anderledes om jeg ansetter 3 der, men akkurat nå kan jeg kun ha en :p

 

Fantastisk spill bare for å ha det sagt! :)

 

Tror de burde stå i skog og gjerne plasseres sammen med en Forester for å produsere mest mulig. Skal vel kunne ligge på en 4-500 Venison med bare en Hunter om forholdene er bra

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har problemer med Hunter's Cabin :p? Det virker som de som jobber der er stokk dumme, for de velger å gå helt andre plasser enn der rådyrene er, og det ender med at den ikke produserer en eneste dritt i løpet av et år, saken blir jo anderledes om jeg ansetter 3 der, men akkurat nå kan jeg kun ha en :p

 

Fantastisk spill bare for å ha det sagt! :)

 

Tror de burde stå i skog og gjerne plasseres sammen med en Forester for å produsere mest mulig. Skal vel kunne ligge på en 4-500 Venison med bare en Hunter om forholdene er bra

 

Ja slik var det i starten når det var mye skog, men nå har jeg begynt masseproduksjon, og mye av skog er borte, har klart meg fint uten hunters cabin i 2 år nå, med 7000k mat :)

Lenke til kommentar

Første steinhuset er bygget, får håpe alt går fint videre med landsbyen, Den første generasjonen begynner å komme i 60 åra nå, så det er ikke lenge før det blir et par nye gravstener på den tomme kirkegården :p

 

EDIT:Nå tar jeg kvelden, har akkurat tippet over 80 inbyggere, og har en fin balanse mellom voksne og barn, har store planer for "Sundsvall" når jeg våkner opp imorra :p

post-263251-0-30439300-1393646270_thumb.png

post-263251-0-94863600-1393653437_thumb.png

Endret av Sundvallen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Buggen som så ut som den var fikset er nå tilbake, bare enda verre. Nå får jeg Fatal Error hver gang jeg loader. Alle savene min er ubrukelige. Lei av å begynne på nytt hele tiden. Trur jeg bare legger spillet på hyllen for nå. Får spille Thief mens jeg venter på en spillbar versjon av Banished.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Buggen som så ut som den var fikset er nå tilbake, bare enda verre. Nå får jeg Fatal Error hver gang jeg loader. Alle savene min er ubrukelige. Lei av å begynne på nytt hele tiden. Trur jeg bare legger spillet på hyllen for nå. Får spille Thief mens jeg venter på en spillbar versjon av Banished.

Hmm, rart, alt funker toppers hos meg.. Ta vare på save games filene, så funker det nok igjen snart, prøv kanskje å re-innstallere det? :)

 

Tippet nå over 100 innbyggere for første gang, alt er noenlunde stabilt, så får ikke håpe noe kjipt skjer med det første :p

Lenke til kommentar

Hva er den største byen folk her har fått til? Har for øyeblikket 330 citizens i år 32 og går ganske bra så langt. Har hatt et par branner, men fikk slukket de uten alt for store tap, har heldigvis ikke fått noen tornadoer enda. Trodde jeg skulle gå under når jeg gikk tom for tools og halve befolkningen var uten på det verste, men fikk bygget noen ekstra blacksmiths og fikset det.

Lenke til kommentar

Har vel fått en fire-fem byer opp i rundt 300 før jeg har startet opp på nytt, syntes det blir litt rince and repeat etterhvert om man bare skal få den størst mulig. Har heller hatt fokus på achievements så igår fikk jeg etter timesvis med hard jobbing på plass alle disse mat achievementsene Foodie, Food Variety og Farmer :) Så da har jeg bare 36 stk igjen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Kom over 900 på min første by etter rundt 80-90 år, før jeg gikk lei og startet på nytt. Var ikke noe galt, så jeg kunne ha spilt videre.

 

 

Er nå på min tredje by som går strålende. Var krise en stund da jeg ikke oppfattet at innbyggertallet eksploderte, og plutselig brukte byen 20 000 mer mat enn den produserte. Var heldigvis ingen problemer å bygge et par Gatherers Hut og en haug med åkrer, slik at det hele stabiliserte seg året etterpå. Matlageret var også stort nok slik at ingen døde.

 

post-58162-0-57066800-1393780323_thumb.jpg

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Kom over 900 på min første by etter rundt 80-90 år, før jeg gikk lei og startet på nytt. Var ikke noe galt, så jeg kunne ha spilt videre.

 

 

Er nå på min tredje by som går strålende. Var krise en stund da jeg ikke oppfattet at innbyggertallet eksploderte, og plutselig brukte byen 20 000 mer mat enn den produserte. Var heldigvis ingen problemer å bygge et par Gatherers Hut og en haug med åkrer, slik at det hele stabiliserte seg året etterpå. Matlageret var også stort nok slik at ingen døde.

 

attachicon.gifScreenshot20.jpg

Ser du verken har stonecutter eller miner, så antar du trader det til deg. Hvor ofte kommer trader med stein til deg?

 

Btw. Hvis det kommer nomader til byen, spiser de maten din mens de venter på å bli godkjent/avslått? Har litt lyst på ekstra innbyggere, men avventer med å godkjenne siden jeg har litt manko på mat.

Endret av Uncle Scrooge
Lenke til kommentar

Mulig spørsmålet jeg spør er dumt nå, men for det første, hva er poenget med å ha mange vendors, jeg pleier bare å ha en i hvert market, og det ser ut som det funker helt toppers..

 

Og er det vits å ha mange traders? Pleier bare å ha en, men mindre jeg ser det kommer en båt, da hyrer jeg noen ekstra for å samle det jeg trenger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...