Gå til innhold

Banished-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Er litt vanskelig å si, uten å vite hva som var årsaken til nedgangen, da det kan være mange årsaker. Du kan ha utvidet landsbyen for tregt (spesielt om du kun var komt oppi 80 beboere på 20 år), en svært typisk feil. Dermed ender du opp med en landsby med mest gamlinger som ikke får barn. Etterhvert som gamlingene dør, vil populasjonen synke. Siden du da har få i fruktbar alder, vil det ta en god del år å komme over kneika til der man får et godt forhold mellom unge og gamle, og populasjonen begynner å vokse igjen.  Men det kan være mange andre årsaker til nedgangen også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får man oftere besøk av handelsmenn, eventuelt at de har med flere forskjellige varer om man har mange traders i jobb?

 

Fant forresten ut at man kunne lage alkohol av så og si alt, det var bare at eple var default.

Syns det var litt merkelig at man ikke kunne bruke hvete eller potet.... 

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Får man oftere besøk av handelsmenn, eventuelt at de har med flere forskjellige varer om man har mange traders i jobb?

 

Fant forresten ut at man kunne lage alkohol av så og si alt, det var bare at eple var default.

Syns det var litt merkelig at man ikke kunne bruke hvete eller potet.... 

Lenge siden jeg har spilt, men mener de kommer til hver handelspost hver 3dje måned eller noe sånt. Har du to handelsposter, kommer det to handelsmenn. 

Lenke til kommentar

Kom meg over kneika og har nå 3-400 innbyggere (achievement unlocked!).

Sliter egentlig mer med det motsatte nå; for mange folk og raten for høy til at jeg klarer å holde dem med mat, klær og husly. Begynner også å minke på "gode" plasser å ekspandere til..

Men, jeg gir ikke opp og vil fortsette til alt er tapt!

Lenke til kommentar

Får man oftere besøk av handelsmenn, eventuelt at de har med flere forskjellige varer om man har mange traders i jobb?

 

Fant forresten ut at man kunne lage alkohol av så og si alt, det var bare at eple var default.

Syns det var litt merkelig at man ikke kunne bruke hvete eller potet.... 

 

Du får ikke oftere besøk av handelsmenn med flere arbeidere i handelsposten, det kommer 5(?) handelsmenn per handelspost, og de kommer med samme tidsintervall. Hvor mye de tar med avhenger av populasjonen din. Første gang en handelsmann kommer er det lurt å bestille varer du har lyst på til neste gang de kommer, om populasjonen din er lav så bør du ikke bestille mer enn 1 vare om gangen, siden handelsmannen sannsynligvis kun kommer til å velge ut 1 av de ulike varene du bestiller pga lav kvantitet han tar med seg.

 

Handelsmenn kommer selv om du ikke har noen som jobber i handelsposten, så ved lav populasjon er det best å bare ha 1 som jobber der for å fylle lageret med det du har tenkt å handle bort, for så å la han jobbe med noe annet frem til det er behov for å flytte ting til eller fra handelsposten igjen. Tror ikke jeg noen gang har behøvd 6+ som kontinuerlig jobber i en handelspost med mindre jeg har en populasjon på 1000+ og alle båtene som kommer inn har ting jeg har lyst på. 

Lenke til kommentar

Nei, det har jeg aldri opplevd. Skal være mulig å bygge handelspost overalt på den store elven, samt innsjøer som er tilknyttet den store elven.

 

Står den veldig rart plassert?

 

Handelspost er den beste bygningen i hele spillet. Jeg måtte slutte å bruke den, da det ikke var noe gøy lengere. Alt handlet om å overprodusere én eller to varer og bruke de til å kjøpe alt annet man trengte. Nå spiller jeg et game uten å bygge en eneste handelspost, og det er et friskt pust.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg bygde en handelpost i en utposning på elva, men den fikk aldri besøk. Båtene dro bare rett forbi. Noen som vet hvorfor?

 

 

Hadde vært greit med et bilde, men sannsynligvis fordi handelsbåtene ikke hadde mulighet til å legge til. Det hender at veien til handelsposten er blokkert på en eller annen måte. 

Endret av pentakillskill2k
Lenke til kommentar

Jeg har kun brukt handelsposten til å handle frø og dyr. Syns kjøpmenn kom for sjelden til å satse på noe annet.

 

Ligger nå på rundt 500 innbyggere og begynner å slite litt med plassen.

Jeg har jo flere områder med tømmerhuggere og jaktfolk som tar stor plass. Men finnes det noe alternativ? (Utenom handelsposten :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...