Gå til innhold

Banished-tråden


Anbefalte innlegg

Har du tilfeldigvis bedt arbeiderne dine kutte ned en helt skog? Da hender det at de gjør det først, før de bygger huset. Spesielt om du gir den ordren før du setter av snekkere til bygningen.

 

Banished trenger en mulighet til å prioritere ting bedre, for man er litt tvunget til å gjøre en ting av gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, priority knappen gjør at du kan markere hva som helst og det blir da første pri for labours og builders. Utvider du med flere bygg burde du prioritere at de bygger Stock Pile først, da tar ting som regel litt kortere tid.

 

Skumle grafer i byen min som spår begynnende nedgangstider:

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/595904618992093982/FA5015B7C2732CA727D2F6DB6B8F077A69871249/

Er vel bare å prøve og kjøre på med wooden houses og det som hører til av matproduksjon for å snu det her. Evnt en flokk Nomads som sjelden kommer når man trenger dem :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan velge å prioritere en annen jobb! Da går det mye fortere! Tror det er F2 og 5 eller noe der en plass. Er bare en pil som peker oppover!

Fant ut at man kunne kanselere det også, slik at de sluttet å rydde skogen.

Det jeg pleier å gjøre er å bruke farmere som workere/minere på høsten når alt er harvestet, så kansellerer jeg arbeidet de gjør sent på vinteren, slik at de er på plass med en gang våren begynner ;)

Lenke til kommentar

Gatherers, som Foresters og Hunters, jobber hele året men samler inn mindre om vintern pga de må inn og varme seg ifra tid til annen. Det er vel bare Farms som er 100% sesong avhengig og hvor alle blir labourors på vinterstid, dvs om du ikke manuelt setter dem til andre jobber istedenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer meget sterkt å kjøpe dette, siden jeg elsker rolige og realistiske "byggespill". Også er det kun 18.99 euro.

 

Det eneste jeg er redd for er at det er den typen spill hvor, når du har funnet ut av det, ikke kan trå feil. I spill som Age of Empires har jeg nesten alltid forsøkt å bygge en by med koordinerte gater o.l., men der har du en viss motivasjon i oppgraderinger og sånt.

 

Noen spørsmål; er det stor variasjon i kartene? Hvor store er egentlig kartene? Når landsbyen din har nådd en respektabel størrelse, er det mulig å sende noen ut for å bygge en ny landsby på andre siden av kartet? Eller må alt være lokalisert i forhold til det opprinnelige startpunktet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen spørsmål; er det stor variasjon i kartene? Hvor store er egentlig kartene? Når landsbyen din har nådd en respektabel størrelse, er det mulig å sende noen ut for å bygge en ny landsby på andre siden av kartet? Eller må alt være lokalisert i forhold til det opprinnelige startpunktet?

Til din egen del så ville jeg sett på litt streams, eller eventuelt en liten review på youtube. Må også minne deg på at det er en mann som har laget dette, og i mine øyer er det et mesterverk, men det "mangler" ting også. Det eneste av annen sivilisasjon er trading posten som kommer ca en gang i året. Mappen er ganske stor om du tenker på at du er helt alene, det er ingenting annet å utforske enn ressurser, og alt kan sees fra det sekundet du starter spillet ;)

Håper det svarte på noen spørsmål :)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

 

Noen spørsmål; er det stor variasjon i kartene? Hvor store er egentlig kartene? Når landsbyen din har nådd en respektabel størrelse, er det mulig å sende noen ut for å bygge en ny landsby på andre siden av kartet? Eller må alt være lokalisert i forhold til det opprinnelige startpunktet?

Til din egen del så ville jeg sett på litt streams, eller eventuelt en liten review på youtube. Må også minne deg på at det er en mann som har laget dette, og i mine øyer er det et mesterverk, men det "mangler" ting også. Det eneste av annen sivilisasjon er trading posten som kommer ca en gang i året. Mappen er ganske stor om du tenker på at du er helt alene, det er ingenting annet å utforske enn ressurser, og alt kan sees fra det sekundet du starter spillet ;)

Håper det svarte på noen spørsmål :)

 

 

Takk for svarene, men var ikke heeelt det jeg lurte på :p

 

Er kartet såpass stort at det er mulig å begynne byggingen av en "ny" landsby et annet sted på kartet eller er det sånn at alle ressurser må innom den ene låven som du starter med?

Lenke til kommentar

 

 

Noen spørsmål; er det stor variasjon i kartene? Hvor store er egentlig kartene? Når landsbyen din har nådd en respektabel størrelse, er det mulig å sende noen ut for å bygge en ny landsby på andre siden av kartet? Eller må alt være lokalisert i forhold til det opprinnelige startpunktet?

Til din egen del så ville jeg sett på litt streams, eller eventuelt en liten review på youtube. Må også minne deg på at det er en mann som har laget dette, og i mine øyer er det et mesterverk, men det "mangler" ting også. Det eneste av annen sivilisasjon er trading posten som kommer ca en gang i året. Mappen er ganske stor om du tenker på at du er helt alene, det er ingenting annet å utforske enn ressurser, og alt kan sees fra det sekundet du starter spillet ;)

Håper det svarte på noen spørsmål :)

 

 

Takk for svarene, men var ikke heeelt det jeg lurte på :p

 

Er kartet såpass stort at det er mulig å begynne byggingen av en "ny" landsby et annet sted på kartet eller er det sånn at alle ressurser må innom den ene låven som du starter med?

 

Hahahaha, du skal nok se at ting ikke ville fungert så godt med en låve! :p

 

Du kan forsåvidt plassere så mange låver du vil, jeg pleier å ha ganske mange, slik at workerene ikke trenger å gå så langt. Ellers har vi noe som heter markets, der ressursene blir samlet til innbygere i nærområdet ;)

 

På bildet jeg la til har jeg brukt 2 låver, og har et market ;)

Jeg ville sagt området du ser der kanskje er 1/20 eller 1/30 av den totale plassen du har ;)

post-263251-0-25041000-1394471386_thumb.png

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Så jeg har altså muligheten til å prøve å danne en "ny" landsby et annet sted på kartet etter at den originale er relativ stabil? Og kartet er såpass stort at det faktisk gir mening?

 

I såfall blir jeg nok å kjøpe det. Jeg har lett lenge etter en skikkelig "city builder" som er satt til 1800-tallet eller tidligere. Har alltid ønsket noe satt til rundt Romerriket, men dette er en god erstatning. Virker som en ganske avslappende måte å tilbringe en regntung søndag på, for eksempel.

Lenke til kommentar

Så jeg har altså muligheten til å prøve å danne en "ny" landsby et annet sted på kartet etter at den originale er relativ stabil? Og kartet er såpass stort at det faktisk gir mening?

 

I såfall blir jeg nok å kjøpe det. Jeg har lett lenge etter en skikkelig "city builder" som er satt til 1800-tallet eller tidligere. Har alltid ønsket noe satt til rundt Romerriket, men dette er en god erstatning. Virker som en ganske avslappende måte å tilbringe en regntung søndag på, for eksempel.

 

Funker på en litt annen måte enn du er vant med ifra for eks Age of Empires som har en klassisk rts struktur, du har ingen base i den forstand som begrenser utbredelse, altså mer som Anno 1404.

 

Om du er into RTS så er det utvilsomt verdt pengene spør du meg. Selv om det kanske ikke har den innholdsmengden ett AAA spill ellers gjerne har, for eks ingen Campaign, så tas dette igjen med utfordrende gameplay og mange detaljer.

 

Sjekk ut for eks Quill`s let`s play:

http://www.youtube.com/watch?v=jZmcVYsJSfY

Lenke til kommentar

 

Så jeg har altså muligheten til å prøve å danne en "ny" landsby et annet sted på kartet etter at den originale er relativ stabil? Og kartet er såpass stort at det faktisk gir mening?

 

I såfall blir jeg nok å kjøpe det. Jeg har lett lenge etter en skikkelig "city builder" som er satt til 1800-tallet eller tidligere. Har alltid ønsket noe satt til rundt Romerriket, men dette er en god erstatning. Virker som en ganske avslappende måte å tilbringe en regntung søndag på, for eksempel.

 

Funker på en litt annen måte enn du er vant med ifra for eks Age of Empires som har en klassisk rts struktur, du har ingen base i den forstand som begrenser utbredelse, altså mer som Anno 1404.

 

Om du er into RTS så er det utvilsomt verdt pengene spør du meg. Selv om det kanske ikke har den innholdsmengden ett AAA spill ellers gjerne har, for eks ingen Campaign, så tas dette igjen med utfordrende gameplay og mange detaljer.

 

Sjekk ut for eks Quill`s let`s play:

http://www.youtube.com/watch?v=jZmcVYsJSfY

 

 

Take my money, take my wife, take my life!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...