Gå til innhold

Dette kan bli din aller siste PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte ny stasjonær PC i 1997, og har siden oppdatert enkeltkomponentene enkeltvis ved behov - inkludert utseendet. Ironien er vel at mitt 4 år gamle Thermaltake Level10 ser nokså likt ut.

 

Uansett, er nokså skeptisk til dette konseptet. Er glad i Razer-produkter, men synes ikke holbarhet er deres styrke. Hvor lenge holdrr et så modulært system med tunge komponenter? Hvor mye ekstra må man betale for innpakningen av enkeltkomponentene, hvor stort blir utvalget, og hvordan garanterer Razer at man ikke må skifte stammen når det kommer ny teknologi?

Lenke til kommentar

Digger det. Har alltid lurt på hvorfor ingen PC utvikler selskap ikke har tenkt på tidligere å designe en PC som kan settes sammen like enkelt som lego klosser. GPU i GPU slot, HDD i HDD slot osv osv, ingen unødvendig kobling av kabler, jumpere, vifter som skal kobles.

 

Vil selvfølgelig bli særdeles lite attraktivt for de som liker å ha en unik selvlaget PC med deler som de selv plukker ut, men for de som bare vil ha en sterk gaming rigg og å ha mulighet å lett oppgradere den uten å gjøre mye arbeid ut av det vil absolutt elske den. Kjenner flere som kommer til å elske denne nyheten. Håper bare at prisen ikke blir like stiv som f.eks å kjøpe en mac maskin. Sånn at om du bygger en PC selv til 10.000 må du opp i over 20.000 for å få samme specs i Razer maskin.

 

Om det f.eks ikke er mer enn 100-200 kr forsjell på ett standard skjermkort og samme skjermkort bare til Project Christine så ser æ for meg at den kan bli meget populær blandt mange folk som ikke vil lære seg å sette en pc sammen fra bunnen av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt merkelig at dette ikke har kommet før, egentlig. At hvermannsen kan velge hva han trenger, og sette det sammen selv uten å ha noen som kan sette sammen en PC. Og så senere bytte ut deler som trenger oppgradering selv.

 

PC-markedet trenger noe slikt om stasjonære PCer skal overleve, tror jeg.

Lenke til kommentar

Det var i grunn noe slik jeg så for meg at nye Apple Pro kunne bli. Jeg likte også leasing og subscription ideen hvor man får tilsendt oppgraderingsmoduler ved jevne mellomrom.

Selve modellen har vært diskutert i mange, mange år men det ser ut som det først er nå noen tør nærme seg faktiske produkter.

Dette vil helt klart revolusjonere PC industrien og det vil nok bli elsket av mange som trenger kraftige workstations i bedrifter etc.

 

Teknologien er moden så får vi se om industrien tør.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...