Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Det er bemerkelsesverdig at mannlige homofile er såå synlige homofile, med sin feminitet. Det er jo slik at du kan se på menn om de er homofile eller ikke. Er du mann, så er du mann, du trenger ikke oppføre deg som en jente..

 

Jeg merker at jeg har vanskeligheter med å forklare meg når jeg skriver dette her. Føler at det jeg sitter med, må heller sies. Forstår hvis noen oppfatter det jeg har skrevet ovenfor på en feil måte, og kan sikkert oppfattes generaliserende. Det finnes garantert sykt mange homofile, som ikke kjenner seg igjen i det jeg beskriver. :p

 

Kanskje det er poenget: At premisset ditt er feil. Du sier du legger merke til feminine homofile, og antar at det er måten man kan se at de er det på. Men hva om homofile flest ikke er feminine, men de legger du ikke merke til? Og kanskje de som går i gay parade en dag i året ikke oppfører seg slik resten av året. (Ellers hadde du vel lagt merke til dem da også.)

 

Og jo, noen av dem trenger kanskje å "oppføre seg som en jente". Det får da være deres valg?

 

Men i bunn og grunn, bryr jeg meg ikke hvilken legning, hudfarge eller religion du har, så lenge du ikke er en freak!

 

 

Det høres bra ut. Men jeg må få lov å spørre: Hvor bryr du deg om noen er en "freak"? (Hva er en freak i dine øyne, forresten?)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

 

Mine fordommer mot homofile har ingenting med valget de har gjort, det er andre ting. Det irriterer meg at kvinnelige homofile, skal være så maskuline. Mannlige homofile skal være så feminine.

 

Hvorfor irriterer det deg? Det er ingen som forlanger at du skal være slik.

 

Og at de skal være såå opptatte av sex på en åpenlys måte. Skjønner ikke poenget med "Gay parade" som arrangeres over hele verden. Det er jo en gjeng mennesker kledd i lakk, lær og latex med dildoer over alt.

 

Så lenge de som er med på den skjønner poenget, så spiller det vel ingen rolle om du (eller jeg) gjør det.

 

Geir :)

 

 

Med mangel på et bedre ord, valgte jeg "irritere", men jeg stusser egentlig mer over det. Jeg har ingenting ting mot at en person er homofil eller ikke, men jeg stusser over måten enkelte oppfører seg på.

 

Hadde jeg vært homofil, ville jeg etter all sansynlighet aldri dratt på gay parade. Det føler jeg er nedverdigende uansett legning! Det er bemerkelsesverdig at mannlige homofile er såå synlige homofile, med sin feminitet. Det er jo slik at du kan se på menn om de er homofile eller ikke. Er du mann, så er du mann, du trenger ikke oppføre deg som en jente..

 

Jeg merker at jeg har vanskeligheter med å forklare meg når jeg skriver dette her. Føler at det jeg sitter med, må heller sies. Forstår hvis noen oppfatter det jeg har skrevet ovenfor på en feil måte, og kan sikkert oppfattes generaliserende. Det finnes garantert sykt mange homofile, som ikke kjenner seg igjen i det jeg beskriver. :p

 

Men i bunn og grunn, bryr jeg meg ikke hvilken legning, hudfarge eller religion du har, så lenge du ikke er en freak!

 

Mener du den feminine måten?

Lenke til kommentar

 

Det er bemerkelsesverdig at mannlige homofile er såå synlige homofile, med sin feminitet. Det er jo slik at du kan se på menn om de er homofile eller ikke. Er du mann, så er du mann, du trenger ikke oppføre deg som en jente..

 

Jeg merker at jeg har vanskeligheter med å forklare meg når jeg skriver dette her. Føler at det jeg sitter med, må heller sies. Forstår hvis noen oppfatter det jeg har skrevet ovenfor på en feil måte, og kan sikkert oppfattes generaliserende. Det finnes garantert sykt mange homofile, som ikke kjenner seg igjen i det jeg beskriver. :p

 

Kanskje det er poenget: At premisset ditt er feil. Du sier du legger merke til feminine homofile, og antar at det er måten man kan se at de er det på. Men hva om homofile flest ikke er feminine, men de legger du ikke merke til? Og kanskje de som går i gay parade en dag i året ikke oppfører seg slik resten av året. (Ellers hadde du vel lagt merke til dem da også.)

 

Og jo, noen av dem trenger kanskje å "oppføre seg som en jente". Det får da være deres valg?

 

Men i bunn og grunn, bryr jeg meg ikke hvilken legning, hudfarge eller religion du har, så lenge du ikke er en freak!

 

 

Det høres bra ut. Men jeg må få lov å spørre: Hvor bryr du deg om noen er en "freak"? (Hva er en freak i dine øyne, forresten?)

 

Geir :)

 

 

Det som er den brutale sannhet, er jo det at homofile blir fortsatt sett ned på. Slik er det bare. Men dette må jo selvsagt rettes på. Da hjelper det ikke saken om man oppfører seg såå ekstremt annerledes. Altså ved at man skal skille seg ut så vannvittig mye. Jeg skjønner at man kommer ut av skapet, men man trenger ikke være såå eksentrisk og "flamboyant", uansett legning! En freak i mine øyne, er en som er rar, sær, skiller seg ekstremt ut på en rar måte.

 

 

 

 

Mine fordommer mot homofile har ingenting med valget de har gjort, det er andre ting. Det irriterer meg at kvinnelige homofile, skal være så maskuline. Mannlige homofile skal være så feminine.

 

Hvorfor irriterer det deg? Det er ingen som forlanger at du skal være slik.

 

Og at de skal være såå opptatte av sex på en åpenlys måte. Skjønner ikke poenget med "Gay parade" som arrangeres over hele verden. Det er jo en gjeng mennesker kledd i lakk, lær og latex med dildoer over alt.

 

Så lenge de som er med på den skjønner poenget, så spiller det vel ingen rolle om du (eller jeg) gjør det.

 

Geir :)

 

 

Med mangel på et bedre ord, valgte jeg "irritere", men jeg stusser egentlig mer over det. Jeg har ingenting ting mot at en person er homofil eller ikke, men jeg stusser over måten enkelte oppfører seg på.

 

Mener du den feminine måten?

 

 

Ja, den feminine oppførselen til mannlige homofile, den maskuline måten kvinner oppfører seg på, at sex og erotikk er noe en kan prate hele tiden om.

Lenke til kommentar

Hvis homofile oppfører seg "normalt" så legger man kanskje ikke merke til at dem er homofile..

 

Det er vel først og fremst de homofile som går "utspjåket" i kostymer eller lignende som først og fremst blir lagt merke til, men disse menneskene er ikke nødvendigvis representative for absolutt alle homofile.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Det er bemerkelsesverdig at mannlige homofile er såå synlige homofile, med sin feminitet. Det er jo slik at du kan se på menn om de er homofile eller ikke. Er du mann, så er du mann, du trenger ikke oppføre deg som en jente..

 

Jeg merker at jeg har vanskeligheter med å forklare meg når jeg skriver dette her. Føler at det jeg sitter med, må heller sies. Forstår hvis noen oppfatter det jeg har skrevet ovenfor på en feil måte, og kan sikkert oppfattes generaliserende. Det finnes garantert sykt mange homofile, som ikke kjenner seg igjen i det jeg beskriver. :p

 

Kanskje det er poenget: At premisset ditt er feil. Du sier du legger merke til feminine homofile, og antar at det er måten man kan se at de er det på. Men hva om homofile flest ikke er feminine, men de legger du ikke merke til? Og kanskje de som går i gay parade en dag i året ikke oppfører seg slik resten av året. (Ellers hadde du vel lagt merke til dem da også.)

 

Og jo, noen av dem trenger kanskje å "oppføre seg som en jente". Det får da være deres valg?

 

Men i bunn og grunn, bryr jeg meg ikke hvilken legning, hudfarge eller religion du har, så lenge du ikke er en freak!

 

 

Det høres bra ut. Men jeg må få lov å spørre: Hvor bryr du deg om noen er en "freak"? (Hva er en freak i dine øyne, forresten?)

 

Geir :)

 

 

Det som er den brutale sannhet, er jo det at homofile blir fortsatt sett ned på. Slik er det bare. Men dette må jo selvsagt rettes på. Da hjelper det ikke saken om man oppfører seg såå ekstremt annerledes. Altså ved at man skal skille seg ut så vannvittig mye. Jeg skjønner at man kommer ut av skapet, men man trenger ikke være såå eksentrisk og "flamboyant", uansett legning! En freak i mine øyne, er en som er rar, sær, skiller seg ekstremt ut på en rar måte.

 

 

 

 

Mine fordommer mot homofile har ingenting med valget de har gjort, det er andre ting. Det irriterer meg at kvinnelige homofile, skal være så maskuline. Mannlige homofile skal være så feminine.

 

Hvorfor irriterer det deg? Det er ingen som forlanger at du skal være slik.

 

Og at de skal være såå opptatte av sex på en åpenlys måte. Skjønner ikke poenget med "Gay parade" som arrangeres over hele verden. Det er jo en gjeng mennesker kledd i lakk, lær og latex med dildoer over alt.

 

Så lenge de som er med på den skjønner poenget, så spiller det vel ingen rolle om du (eller jeg) gjør det.

 

Geir :)

 

 

Med mangel på et bedre ord, valgte jeg "irritere", men jeg stusser egentlig mer over det. Jeg har ingenting ting mot at en person er homofil eller ikke, men jeg stusser over måten enkelte oppfører seg på.

 

Mener du den feminine måten?

 

 

Ja, den feminine oppførselen til mannlige homofile, den maskuline måten kvinner oppfører seg på, at sex og erotikk er noe en kan prate hele tiden om.

 

Homser er som kvinnfolk, lesber er som menn

Lenke til kommentar

Mine fordommer mot homofile har ingenting med valget de har gjort, det er andre ting.

 

Og at de skal være såå opptatte av sex på en åpenlys måte. Skjønner ikke poenget med "Gay parade" som arrangeres over hele verden. Det er jo en gjeng mennesker kledd i lakk, lær og latexmed dildoer over alt.

Først og fremst, det er ikke noe valg.

 

Når det skal sies, så ser jeg heller ikke heeelt poenget med Gay Parade. Det er jo mer tildels en fetisj-parade som ikke akkurat gjenspeiler det jeg oppfatter som den gjennomsnittlige homofile person gitt.

 

Det er bemerkelsesverdig at mannlige homofile er såå synlige homofile, med sin feminitet. Det er jo slik at du kan se på menn om de er homofile eller ikke. Er du mann, så er du mann, du trenger ikke oppføre deg som en jente..

Homser er som kvinnfolk, lesber er som menn

Hmmm, jeg må vel si jeg kjenner en god del homofile og lesbiske etterhvert, og det er ett mindretall som er 'feminine menn og maskuline kvinner'. Faktisk så tror jeg at hvis jeg skulle tatt frem 10 av mine kompiser, sagt at 3 av de er skjeive - gjett på bakgrunn av maskulinitet/femininitet så ville nok ikke mange gjettet riktig gitt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Mine fordommer mot homofile har ingenting med valget de har gjort, det er andre ting.

 

Og at de skal være såå opptatte av sex på en åpenlys måte. Skjønner ikke poenget med "Gay parade" som arrangeres over hele verden. Det er jo en gjeng mennesker kledd i lakk, lær og latexmed dildoer over alt.

Først og fremst, det er ikke noe valg.

 

Når det skal sies, så ser jeg heller ikke heeelt poenget med Gay Parade. Det er jo mer tildels en fetisj-parade som ikke akkurat gjenspeiler det jeg oppfatter som den gjennomsnittlige homofile person gitt.

 

Det er bemerkelsesverdig at mannlige homofile er såå synlige homofile, med sin feminitet. Det er jo slik at du kan se på menn om de er homofile eller ikke. Er du mann, så er du mann, du trenger ikke oppføre deg som en jente..

Homser er som kvinnfolk, lesber er som menn

Hmmm, jeg må vel si jeg kjenner en god del homofile og lesbiske etterhvert, og det er ett mindretall som er 'feminine menn og maskuline kvinner'. Faktisk så tror jeg at hvis jeg skulle tatt frem 10 av mine kompiser, sagt at 3 av de er skjeive - gjett på bakgrunn av maskulinitet/femininitet så ville nok ikke mange gjettet riktig gitt.

 

Jeg ser enkelt om noen er homo, de har en spesiell måte å gå på

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Der er feil.

Nei, jeg kan se at folk er homse med måten dem går på

 

Hvordan går dem da?

 

Akkurat det går ikke an å forklare, jeg kunne vist noen med å etterligne på ekte

 

Jeg så en video på nett et par dager siden der det var fest og jeg så med en gang at han ene var homofil med måte han gikk på

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Takk for at du kommer med et så typisk eksempel på en fordom.

Det er ikke en fordom, det er et faktum. Jeg sier jeg kan se på måten dem går på at dem er homofile, det er ikke en fordom. Jeg har nevnt før jeg støtter homser og lesber

Lenke til kommentar

Det er ikke en fordom, det er et faktum.

 

Du har fortsatt det samme problemet som snøkatten over, du legger bare merke til de som går "sånn", og ikke de som ikke gjør det. Tro meg, de sistnevnte er sannsynligvis flest. (Ikke at jeg helt vet hva du mener med at de går på en spesiell måte.)

 

Jeg sier jeg kan se på måten dem går på at dem er homofile, det er ikke en fordom. Jeg har nevnt før jeg støtter homser og lesber

 

 

Du kan ha fordommer selv om du støtter noen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det er ikke en fordom, det er et faktum.

 

Du har fortsatt det samme problemet som snøkatten over, du legger bare merke til de som går "sånn", og ikke de som ikke gjør det. Tro meg, de sistnevnte er sannsynligvis flest. (Ikke at jeg helt vet hva du mener med at de går på en spesiell måte.)

 

Jeg sier jeg kan se på måten dem går på at dem er homofile, det er ikke en fordom. Jeg har nevnt før jeg støtter homser og lesber

 

 

Du kan ha fordommer selv om du støtter noen.

 

Geir :)

 

Jeg har ikke fordommer mot homofile, jeg har jo drevet og kritisert de som hater homser her i flere innlegg så hva får deg til å plutselig si jeg er fordomsfull? Det blir det samme som å si at jeg er rasist fordi jeg kan se på en person at han er mørkhuda...

 

Jeg vet ikke hvem denne snø katten er men jeg så et klipp fra en fest på nettet og da la jeg merke til på måten han gikk at han var homo, det er noe jeg så med mine øyner inn min egen hodeskalle, at folk av en eller sinnsykt crazy måte kommer på at jeg har fordommer er meg helt uvitendes rart. De må ha fått i seg noe sterkt for å plutselig tro noe slikt, jeg har drevet og støttet homofile i mange innlegg og så kommer dere og vrir på det? Bare slutt plz...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det blir det samme som å si at jeg er rasist fordi jeg kan se på en person at han er mørkhuda...

Nei, det blir som å si at du kan vite at det er en neger på måten en person kjører.

 

Nei det er det ikke, jeg sier ikke at alle homser går på en bestemt måte men akkurat han gjorde det, hvordan ellers visste jeg han var homofil i løpet av de første 3 sekundene da? Og jeg vet det ikke bare er meg så...

Lenke til kommentar

Du tar ikke poenget. Du - og jeg og flere andre - kan støtte homofile så mye vi vil, og kritisere homohaterne både støtt og stadig. Det betyr ikke at vi ikke kan ha ideer om homofile som skyldes fordommer. En fordom er bare en forutfattet mening vi har dannet oss på sviktende grunnlag. Vi er ikke ufeilbarlige vi heller.

 

Men jeg registrerer at du har gått fra "Jeg ser enkelt om noen er homo, de har en spesiell måte å gå på", til "jeg sier ikke at alle homser går på en bestemt måte men akkurat han gjorde det".

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...