Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

tom waits for alice:

Nei, men her spurte jo faktis ts om vår mening, så da må man nesten forvente at ikke alle er så begeistret for mannesex. Men ikke misforstå meg, jeg kjenner flere herlige homofile folk og aksepterer de som de er. Jeg synes homofile skal ha samme rettigheter som heterofile, så det er ikke der min skeptisk ligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tom waits for alice:

Nei, men her spurte jo faktis ts om vår mening, ...

 

Sant nok. Men ytringsfrihet er ikke det samme som svarplikt. Det går an å si at "jeg vil ikke at mine eventuelle fordommer skal bli andres påskudd for diskriminering, så dermed foretrekker jeg å holde dem for meg selv."

 

Jeg liker George Clooneys svar til de stadige spørsmål om hans legning:

 

"I think it’s funny, but the last thing you’ll ever see me do is jump up and down, saying, 'These are lies!'" he said. "That would be unfair and unkind to my good friends in the gay community. I’m not going to let anyone make it seem like being gay is a bad thing. My private life is private, and I’m very happy in it. Who does it hurt if someone thinks I’m gay? I’ll be long dead and there will still be people who say I was gay. I don’t give a shit."

 

Nå har han jo forlovet seg med en dame, ikke at det kommer til å stoppe ryktene...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det å stå fram med at man ikke er gay, og at man er fornøyd med det, en bad thing overfor de homofile?

 

Det kommer an på om det eksplisitt eller implisitt følger at man ikke hadde vært fornøyd som homofil. Du må gjerne si "jeg er heterofil og trives godt med det, akkurat som homofile sikkert trives godt med det." (Du behøver ikke engang si den andre halvdelen, så lenge det er åpenbart at du bare snakker om ditt eget liv og ikke bedømmer andres.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Homofile kan faktisk sies å være en liten trussel mot menneskeheten.

 

Det er selvfølgelig en veldig liten sannsynlighet for at følgende skulle bli tilfelle, men bare tenk dere hvis alle i hele verden en dag skulle vise seg å være homofile. Dette vil i verste fall medføre at menneskeheten sakte, men sikkert, vil gå mot sin slutt.

 

I mine øyne er det naturlig at kvinne og mann hører sammen, men akkurat som jeg respekterer at enkelte er homofile, respekterer jeg også at andre har andre meninger enn meg. Jeg har altså ikke spesielt med fordommer mot homofile, men når det er sagt, skal det sies at jeg trives mer i selskap med heterofile personer. Ikke vet jeg helt hvorfor, men av en eller annen grunn blir jeg mindre komfortabel i nærheten av homofile. Dette er naturligvis ikke noe jeg kan noe for, og jeg har heller ikke noe behov eller interesse av å finne ut av hvorfor det er slik, så jeg vil ha meg frabedt holdninger som går på at jeg burde jobbe med meg selv, noe jeg absolutt ikke føler jeg trenger. Jeg har det fint!

 

Jeg har for øvrig en gammel homofil venn (nå bekjent), som er veldig hyggelig, ærlig og snill. Jeg respekterer at han er homofil. Det aksepterer jeg, men samtidig undrer jeg meg over at det som mann er mulig å forelske seg i noe annet enn en kvinne. Det er bare så utrolig fjernt.

 

Jeg er altså ingen stor motstander av homofile og hater dem ikke (med mindre det ikke er en annen spesiell grunn til at jeg føler et hat), men det jeg derimot er en stor motstander av er homofile prester, homofile ekteskap og adopsjon ved homofile foreldre. Dette er eksempler på noe utrolig selvmotsigende, fordi det taler i mot alt hva både kirken og naturen sier. Og nei, jeg er ikke spesielt kristen, men ser på en annen side verdien av blant annet den kristne tro og tradisjoner.

 

Av natur hører kvinne og mann sammen. Uten at kvinne og mann først ble sammen, ville ikke vi vært her i dag. Takk og pris for at homofili ikke ble spesielt utbredt den gangen apene først så lyset. I verste fall hadde ikke dere lest dette innlegget nå. ;)

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig en veldig liten sannsynlighet for at følgende skulle bli tilfelle, men bare tenk dere hvis alle i hele verden en dag skulle vise seg å være homofile. Dette vil i verste fall medføre at menneskeheten sakte, men sikkert, vil gå mot sin slutt.

 

I så fall ville det vel være "naturen" som gjorde at det ble sånn?

 

Og om så var, hvorfor ville det være ille? Hvis menneskeheten tok slutt så ville det jo ikke være noen mennesker det gikk ut over. Nå kan det jo faktisk hende at verden ville bli et bedre sted uten mennesker...

 

fordi det taler i mot alt hva både kirken og naturen sier.

 

Hva er det naturen sier? Jeg er ute i naturen hver dag jeg, på tur med bikkja. Jeg har aldri hørt den si noe som helst om homofile.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Homofile kan faktisk sies å være en liten trussel mot menneskeheten.

 

Det er selvfølgelig en veldig liten sannsynlighet for at følgende skulle bli tilfelle, men bare tenk dere hvis alle i hele verden en dag skulle vise seg å være homofile. Dette vil i verste fall medføre at menneskeheten sakte, men sikkert, vil gå mot sin slutt.

Neppe. Homofile er i stand til å lage barn selv om de ikke nyter eller ønsker sex med personer av motsatt kjønn. De som ønsker seg barn vil være villige til å lide seg gjennom samleie med det motsatte kjønn for å lage dette barnet. Og vi vet at mange homofile ønsker seg barn.

Lenke til kommentar

 

 

Det er selvfølgelig en veldig liten sannsynlighet for at følgende skulle bli tilfelle, men bare tenk dere hvis alle i hele verden en dag skulle vise seg å være homofile. Dette vil i verste fall medføre at menneskeheten sakte, men sikkert, vil gå mot sin slutt.

I så fall ville det vel være "naturen" som gjorde at det ble sånn?

 

Og om så var, hvorfor ville det være ille? Hvis menneskeheten tok slutt så ville det jo ikke være noen mennesker det gikk ut over. Nå kan det jo faktisk hende at verden ville bli et bedre sted uten mennesker...

 

fordi det taler i mot alt hva både kirken og naturen sier.

Hva er det naturen sier? Jeg er ute i naturen hver dag jeg, på tur med bikkja. Jeg har aldri hørt den si noe som helst om homofile.

 

Geir :)

Faktisk godt poeng du åpnet med der, Geir.

 

Jeg vil likevel av en eller annen grunn at menneskeheten skal overleve, også etter min død.

Lenke til kommentar

 

 

Homofile kan faktisk sies å være en liten trussel mot menneskeheten.

 

Det er selvfølgelig en veldig liten sannsynlighet for at følgende skulle bli tilfelle, men bare tenk dere hvis alle i hele verden en dag skulle vise seg å være homofile. Dette vil i verste fall medføre at menneskeheten sakte, men sikkert, vil gå mot sin slutt.

Neppe. Homofile er i stand til å lage barn selv om de ikke nyter eller ønsker sex med personer av motsatt kjønn. De som ønsker seg barn vil være villige til å lide seg gjennom samleie med det motsatte kjønn for å lage dette barnet. Og vi vet at mange homofile ønsker seg barn.

Dette trenger da ikke nødvendigvis å være tilfelle.

 

Hypotesen min beholdes, hvilket betyr at det fins en viss grad av mulighet for at det jeg sier kan skje, selv om sannsynligheten vil være mindre enn 0,0000000001 %. Enkel logikk. Slik er statistikk.

Lenke til kommentar

 

 

Homofile kan faktisk sies å være en liten trussel mot menneskeheten.

 

Det er selvfølgelig en veldig liten sannsynlighet for at følgende skulle bli tilfelle, men bare tenk dere hvis alle i hele verden en dag skulle vise seg å være homofile. Dette vil i verste fall medføre at menneskeheten sakte, men sikkert, vil gå mot sin slutt.

Neppe. Homofile er i stand til å lage barn selv om de ikke nyter eller ønsker sex med personer av motsatt kjønn. De som ønsker seg barn vil være villige til å lide seg gjennom samleie med det motsatte kjønn for å lage dette barnet. Og vi vet at mange homofile ønsker seg barn.

Dette trenger da ikke nødvendigvis å være tilfelle.

 

Hypotesen min beholdes, hvilket betyr at det fins en viss grad av mulighet for at det jeg sier kan skje, selv om sannsynligheten vil være mindre enn 0,0000000001 %. Enkel logikk. Slik er statistikk.

 

Og det kan finnes en nisse på nesa di. Hypotesen din er ekstremt lite sannsynlig, faktisk så lite sannsynlig at det ikke er noe poeng i å diskutere den, selv om vi antar at hele menneskeheten kan ende opp som homofile.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Homofile kan faktisk sies å være en liten trussel mot menneskeheten.

 

Det er selvfølgelig en veldig liten sannsynlighet for at følgende skulle bli tilfelle, men bare tenk dere hvis alle i hele verden en dag skulle vise seg å være homofile. Dette vil i verste fall medføre at menneskeheten sakte, men sikkert, vil gå mot sin slutt.

Neppe. Homofile er i stand til å lage barn selv om de ikke nyter eller ønsker sex med personer av motsatt kjønn. De som ønsker seg barn vil være villige til å lide seg gjennom samleie med det motsatte kjønn for å lage dette barnet. Og vi vet at mange homofile ønsker seg barn.
Dette trenger da ikke nødvendigvis å være tilfelle.

 

Hypotesen min beholdes, hvilket betyr at det fins en viss grad av mulighet for at det jeg sier kan skje, selv om sannsynligheten vil være mindre enn 0,0000000001 %. Enkel logikk. Slik er statistikk.

Og det kan finnes en nisse på nesa di. Hypotesen din er ekstremt lite sannsynlig, faktisk så lite sannsynlig at det ikke er noe poeng i å diskutere den, selv om vi antar at hele menneskeheten kan ende opp som homofile.

Hvis du mener det ikke er noe poeng i å diskutere min usannsynlige hypotese, forstår jeg ikke helt at du i det hele tatt gadd å ta deg bryet med å kommentere den i første omgang.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å opplyse deg om at det er ekstremt usannsynlig så du kan slutte å bry deg om det, bekymre deg over det e.l. og fordi det er andre som kan lese dette som kanskje tror det er et reelt argument mot homofile.

Men det er jo noe som i teorien kunne vært eller kan bli situasjonen? Det er fakta, ergo - et reelt argument i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Men det er jo noe som i teorien kunne vært eller kan bli situasjonen?

 

Nei, det hverken kunne vært eller kan bli situasjonen. Du må gjerne forsøke å argumentere for hva som skulle gjøre at det ble slik. (Om det skal ha noen mening bør det være en biologisk forklaring, med mindre du tror homofili er tillært, da kan du prøve med en sosiologisk ditto.)

 

Edit: Ta gjerne med i betraktningen at det måtte betydd at du selv også var homofil om du levde da. Under hvilke omstendigheter ser du for deg at du selv ville vært homofil?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Men det er jo noe som i teorien kunne vært eller kan bli situasjonen?

 

Nei, det hverken kunne vært eller kan bli situasjonen. Du må gjerne forsøke å argumentere for hva som skulle gjøre at det ble slik. (Om det skal ha noen mening bør det være en biologisk forklaring, med mindre du tror homofili er tillært, da kan du prøve med en sosiologisk ditto.)

 

Edit: Ta gjerne med i betraktningen at det måtte betydd at du selv også var homofil om du levde da. Under hvilke omstendigheter ser du for deg at du selv ville vært homofil?

 

Geir :)

 

 

 

Jo, det kunne definitivt vært situasjonen.

 

Denne situasjonen kunne for eksempel oppstått dersom alle mennesker i hele verden ble forelsket i personer av deres eget kjønn i all evighet. Sannsynligheten er sannsynligvis langt mindre enn 0,00000000000001 %, men jo - det kunne skjedd.

Lenke til kommentar

 

Jeg ønsker å opplyse deg om at det er ekstremt usannsynlig så du kan slutte å bry deg om det, bekymre deg over det e.l. og fordi det er andre som kan lese dette som kanskje tror det er et reelt argument mot homofile.

Men det er jo noe som i teorien kunne vært eller kan bli situasjonen? Det er fakta, ergo - et reelt argument i dette tilfellet.

 

I teorien kan det bo en fe i kjelleren din, det at det finnes en mulighet for at noe potensielt kan oppstå i et fullstendig hypotetisk scenario er ikke et reelt argument og er verdiløst i en diskusjon der man diskuterer realiteter. Og som jeg forklarte over så vil menneskeheten klare seg helt fint selv om alle blir homo.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ønsker å opplyse deg om at det er ekstremt usannsynlig så du kan slutte å bry deg om det, bekymre deg over det e.l. og fordi det er andre som kan lese dette som kanskje tror det er et reelt argument mot homofile.

Men det er jo noe som i teorien kunne vært eller kan bli situasjonen? Det er fakta, ergo - et reelt argument i dette tilfellet.

Og som jeg forklarte over så vil menneskeheten klare seg helt fint selv om alle blir homo.

Ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...