Gå til innhold

De viktigste forskjellene på Xbox One, PlayStation 4 og Wii U


Anbefalte innlegg

Bare meg som synes listene over eksklusiver virker grisekjedelige? The Order og Quantum Break kan ha noe for seg, men begge er langt unna, og vi vet ikke stort om dem. Jeg synes imidlertid det virker som Sony kan ha et lite overtak mtp. indies (helt sprøtt hvordan MS skjøt seg selv i foten her), og PS4 er kanskje et riktigere valg dersom man har noen interesse for litt snevrere japanske titler. Som eier av en brukbar PC har Xbox One svært lite å friste med, både på kort og lang sikt.

 

Hadde egentlig avskrevet den, men nå virker det ærlig talt som om Wii U blir min neste konsoll, så snart prisen stuper litt. Mario er kanskje i overkant resirkulert nå, men spillene er fortsatt underholdende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

 

Det eneste jeg bryr meg om i valget av konsoll er hvilke spill som kan dukke opp. Hvis ps4 har bedre spill på lur enn xb1 blir det ps4.

Har ikke sjekket hvorvidt MGS5 og FFXV dukker opp på xb1 men vet de kommer til ps4.

I tillegg har jeg veldig sansen for kontrolleren til Sony, og god erfaring med ps3.

Vet også at xb ikke har hatt noen bra eksklusive titler, så derfor glir jeg mer mot ps4.

 

MGS 5 og FFXV kommer til Xbox One.

Disse er store exclusives til konsollene:

 

Xbox One: Dead Rising 3, Ryse, Forza 5, Sunset overdrive, Quantum Break, Halo 5, Titanfall og Fable legends

 

PS4: Knack, Killzone 4/SF, Order 1886, Driveclub, Infamous SS og Uncharted 4.

Må ikke glemme Bloodborne :) til ps4 altså

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er det "naturligvis" Ps4?

De koster det samme, xbox har bedre exclusives og software, du får med kinect, bedre kontroller (dette varierer fra person til person), bedre headsett, begge må betale for internett.

 

Så, ja. Ps4 har litt bedre ram, men jeg synes at Xbox One er "naturligvis" et bedre kjøp.

Jeg skriver "naturligvis" fordi det er FOR MEG naturlig å fortsette med Sony, fordi de - etter MIN ERFARING - er et sikrere kjøp enn en "rød ring av død".

Jeg har eid både Xbox og 360, men begge har tatt kvelden.

Samtidig har både PS1, 2 og 3 levd fint, uten noen problemer, neppe tilfeldig.

Sony er kvalitet, MS har for mange nødløsninger.

 

Jeg skriver ikke "naturligvis" fordi det er en selvfølge for samtlige, men fordi det er MITT valg.

Min boikott av USA har også en rolle med i dette, men det er fortsatt min mening og mitt valg.

Hva du mener og tror om konsollene, lest ut fra spesifikasjoner, er opp til deg, naturligvis.

Historien viser, sett fra mitt synspunkt, at Sony er et tryggere valg.

 

Ha et spillerikt godt nytt år :)

Respekterte din menig helt til du sa at du boikottet USA, våre allierte, våre venner, våre brødre! (5 millioner amerikanere har norske gener)

 

Og det med at Sony er tryggere er ren bullshit. Sony gjør det gårlig økonomsik og det kan man ikke si om microsoft. Leste igår at det var 79% sjanse for at sony gikk konkurs.

Og det er ingen tilfeller av RROD på the one, men det er det på Ps4, søk opp The blue line of death.

 

 

At selskapet går konk er ikke dens tørste faren for konsumenten, den største faren er at de ditcher produktet og lar kundene i stikken, MS har gjort det før.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg endte faktisk opp med å kjøpe en Wii U, men den brukes stort sett bare sosialt. Mario Kart og 3D World er knall med fire spillere, men maskinen ser ikke mye bruk om det bare er meg som sitter der. Fortsatt er det intet på Xbox One og PS4 som frister meg til å handle en, spesielt med tanke på at min forholdsvis tilårskomne PC gir omtrent samme ytelse.

 

Men så var det Bloodborne da...

Lenke til kommentar

 

 

I bunn og grunn

 

bør du kjøpe en PC.

 

Blir ikke nevneverdig dyrere heller om du bare vil matche ytelsen til de nye konsollene. Du får tilgang til tusenvis av spill. Du har også muligheten til å bruke mods. Kan til og med bruke den til andre ting enn bare å spille. Du kan også oppgradere maskina når som helst, i stedet for å vente 10 år.

Lenke til kommentar

 

I bunn og grunn

 

bør du kjøpe en PC.

 

Blir ikke nevneverdig dyrere heller om du bare vil matche ytelsen til de nye konsollene. Du får tilgang til tusenvis av spill. Du har også muligheten til å bruke mods. Kan til og med bruke den til andre ting enn bare å spille. Du kan også oppgradere maskina når som helst, i stedet for å vente 10 år.

 

 

Spørs hva du legger i nevneverdig. :p Hvor mye må du ut med for en PC som yter like bra som en PS4 i Destiny, Watch Dogs og Assassin's Creed? Husk Windows-skatten!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

I bunn og grunn

 

bør du kjøpe en PC.

 

Blir ikke nevneverdig dyrere heller om du bare vil matche ytelsen til de nye konsollene. Du får tilgang til tusenvis av spill. Du har også muligheten til å bruke mods. Kan til og med bruke den til andre ting enn bare å spille. Du kan også oppgradere maskina når som helst, i stedet for å vente 10 år.

 

 

Spørs hva du legger i nevneverdig. :p Hvor mye må du ut med for en PC som yter like bra som en PS4 i Destiny, Watch Dogs og Assassin's Creed? Husk Windows-skatten!

 

 

Husk spillskatten på konsollene også...

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er sant, men når folk skal ta en vurdering, så bør de ta med i betraktningen at sannsynligheten for at de kommer til å kjøpe spill er stor :)

 

AtW

 

 

Helt klart. For all del, jeg er enig i konklusjonen ("PC er det beste valget"), men premisset ("fordi maskinvaren koster omtrent det samme") tror jeg ikke på for fem flate øre. Jeg ville ærlig talt vært svært imponert om man i det hele tatt klarte det med et prispåslag på under 50%.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

WiiU er vel den eneste per i dag som der er noen somhelst grunn til å eie, desverre men sant.

ps4 kommer vel på en god andre plass mens xb1 havner på jumboplass i fin mageplask stil.

 

ingen av de 2 "nye" konsollene har spill som er engasjerende, vakre og ikke mindst GODE.

 

takk meg til pc,wiiu og 3ds

 

-Vitani

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...