Gå til innhold

Kamptråd: Manchester City - Liverpool, boxing day 18:30


Pernicious Weed

Anbefalte innlegg

722.pngVS 733.png

Premier League

Ethiad Stadium, Manchester

26. desember, 18:30

TV2 Sport Premium 1 / BT Sport 1

Siden det ikke er noen tråd for denne kampen, men den alt diskuteres andre plasser, lager jeg like godt en, siden det er to lag jeg er så glad i..

 

Godbiten på årets boxing day er mellom de to mestscorende lagene i Premier League denne sesongen sålangt. Manchester City tar imot nok et topplag hjemme på Ethiad, et sted hvor både United, Tottenham og Arsenal har fått unngjelde sålangt denne sesongen. I en kjempejevn toppkamp i årets PL er toppoppgjørende veldig viktig, og selv om Liverpool leder er det bare to poeng ned til Everton på femteplass, og ett poeng ned til Manchester City på tredjeplass.

 

Det er to lag i veldig god form som møtes. Liverpool står med fire strake seire, mens City har vunnet fem av sine siste seks kamper, og har vunnet alle sine hjemmekamper i ligaen denne sesongen og har svimlende 35-5 i målforskjell på åtte kamper. Det er med andre ord ingen enkel oppgave Liverpool har foran seg.

 

Begge lagene har sine skadeproblemer. Micah Richards og Sergio Agüero er definitivt ute, mens Mateja Nastasic og Stevan Jovetic er mest sannsynligvis ute. Paulo Zabaleta skal testes før kamp. For Liverpool mangler Steven Gerrard, Daniel Sturridge, Jose Enrique og Sebastian Coates med lengre skadeavbrekk, men John Flanagan testes før kamp om han er klar.

 

Klarer Liverpool å vinne på Ethiad, eller ender de opp som de andre lagene som har besøkt arenaen tidligere i sesongen med å plukke noen baller ut av nettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en Arsenal-supporter her inne som mente at Liverpool mest sannsynlig ville gå på et større tap enn Arsenal, og det sa han etter at Arsenal tapte med 3. Uavgjort hadde vært et veldig godt resultat!

 

Nå skal jeg være pessimistisk og si at hvis Liverpool slipper/taper med færre mål enn Arsenal, så er jeg nesten fornøyd. Nesten.

Lenke til kommentar

Regner med at Liverpool tar City, og gjør ende på seiersrekka deres hjemme. Liverpool er i storform, men det er City også. Arsenal har ikke hatt slike overbevisende seiere seneste tiden slik som Liverpool. Derfor fikk de bank på Etihad.

Tror derfor at Liverpool kan ta denne, og vinne 2-0 eller 2-1. Suarez putter begge og kanskje Milner får seg et flaksemål.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg blir stygt for Liverpool. Arsenal har et forsvar blant de sterkeste i PL, men slapp inn 6 mot City. De straffer hver eneste feil. De viste også at de klarer seg helt fint uten Aguero også. Tror Suarez fint kan klare å score 1-2 mot City, men dette blir nok tap for Liverpool.

 

5-1

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Dette tror jeg blir stygt for Liverpool. Arsenal har et forsvar blant de sterkeste i PL, men slapp inn 6 mot City. De straffer hver eneste feil. De viste også at de klarer seg helt fint uten Aguero også. Tror Suarez fint kan klare å score 1-2 mot City, men dette blir nok tap for Liverpool.

 

5-1

Men har de den sterkeste keeperen i PL? Mignolet som mulig MoTM idag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...