Gå til innhold

Mobiltelefoner gir ikke helseskade


Anbefalte innlegg

Fantastisk innlegg efikkan. Du har virkelig gjort hjemmeleksa og undersøkt dette litt grundigere. :)

 

Vanvittig for mye tull som står skrevet. Samt hvor fantastisk dyrt og utspekulerte de er. Blir tatt med buksene nede nå ja.

 

Minner meg litt om disse "prinsen av sahara trenger 10000$ for å sende deg sin formue"-Emailene man kunne finne på å få før spamfilterene virkelig ble effektive.

 

Vanvittig dårlig bruk av faguttrykk og språk. Må innrømme jeg rullet ut av sofaen når jeg leste: "hvor mye strøm som akkumuleres i kroppen" Herlig, absolutt herlig. :p

 

Jeg som har fått støt rett fra strømnettet og andre kilder et par burde vel i hvert fall ha akkumulert mye strøm!

Tja, jo, når jeg tenker meg om, så har jeg hatt litt vond nakke. Kanskje jeg må kjøpe noe av utstyret deres for å lade meg ut? Kanskje jeg glemte å slippe ut strømmen sist jeg fikk støt? :S

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er religionsfrihet i Norge, og jeg har ingenting imot at de eloverfølsomme kan få lov til å tro det de vil på samme måte som de som driver med alternativ medisin.

Problemet er når de forsøker å påtvinge andre deres egen virkelighets(miss)oppfatning, og prøver å fjerne elektriske ledninger, utstyr, basestasjoner og trådløse nettverk fra resten av samfunnet.

 

Eloverfølsomhet er nok en plage for de det gjelder, på samme måte som gress er en plage for personer med høysnue. Forskjellen er at pollenallergikere ikke går ut i media med krav om at all bjerk, gress, burot osv. må fjernes og forbys.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Det er religionsfrihet i Norge, og jeg har ingenting imot at de eloverfølsomme kan få lov til å tro det de vil på samme måte som de som driver med alternativ medisin.

Problemet er når de forsøker å påtvinge andre deres egen virkelighets(miss)oppfatning, og prøver å fjerne elektriske ledninger, utstyr, basestasjoner og trådløse nettverk fra resten av samfunnet.

 

Eloverfølsomhet er nok en plage for de det gjelder, på samme måte som gress er en plage for personer med høysnue. Forskjellen er at pollenallergikere ikke går ut i media med krav om at all bjerk, gress, burot osv. må fjernes og forbys.

De som er allergiske mot gress, er akkurat det, allergiske. Og det er en reaksjon vi kan se i kroppen.

Disse med "el-følsomhet", føler nok et ubehag, men alt tyder på at det kommer av en mental lidelse av noe slag. Ikke pågrunn av en ytre påvirkning.

Kanskje det er en kombinasjon av hypokonderi og oppmerksomhetsyke, innblandet med litt forkjærlighet for konspirasjonsteorier?

 

Problemet er som du sier at disse mentalt forstyrrede menneskene oier seg i media, rett og slett fordi ingen orker å høre på tullpratet, bortsett fra media selvsagt :p

 

Alle slike "alternative typer", spesielt når det gjelder "el-følsomhet", jeg har vært borti, har vært kvinner. Er det bare tilfeldig, eller er kvinner mer reprensentert blant disse gærningene? Sier forskningen noe om dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel det kan sikkert være mye rart, men har gjort meg noen observasjober av helt andre grunner. For på fagene elektro og fysikk så var det en HELT klar tendens som gikk igjen. Nemmelig at det manglet jenter! Få meldte seg på kurset/faget og enda færre kom seg gjennom.

 

Tross at det var overtall av jenter på VGS i mitt kull, så var det NULL jenter som kom seg til 3FY.

 

På elektro på VGS så var det kanskje en eller to av 30. På høgskolen stod det minst like ille til, hvor det bare var 7stk av 140 kvinner. Og 2 av 100 som kom seg til 2.året. Det virket ikke som om VGS naboskolen eller de andre nabokullene hadde så veldig forskjellige tall å skryte av.

 

Jeg har vel også sett statistikk ved forskjellige annledninger hvor grupper med høyere utdanningsnivå og høyere stillinger ogaå har færre antall religiøse. Og ikke bare småforskjeller heller.

 

Totalt sett går tendensene en vei, og det er mangel på viten/kunnskap og/eller logisk og rasjonell tankegang.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en skeptiker må jeg bare få skyte inn at dette har vært en av de bedre trådene jeg har fulgt med på en stund. Manglet bare popkorn.

 

En side jeg liker godt er http://skeptoid.com/, drevet av Brian Dunning. Jeg hører på podcastene derfra og lærer bittelitt hver gang. Han går typisk gjennom en påstand eller myte, og gjør seg opp noen meninger rundt dette basert på hva han klarer å grave frem. Tilbake i 2007 hadde han en sak om eloverfølsomhet. Den avsluttes med følgende sitat fra en lytter:

 

 

We had an interesting incident near Humboldt State University. A new cell tower went up and the local newspaper asked a number of people what they thought of it. Some said they noticed their cell phone reception was better. Some said they noticed the tower was affecting their health. To paraphrase the bottom line: "think about how much more pronounced these effects will be once the tower is actually operational."

 

I 2008 hadde han en sak om mobiltelefoner.

 

Mange vitenskapelige fakta har blitt ledd av første gang de ble presentert. Og mange vitenskapelige fakta har vist seg å være feil i ettertid. Jorda f.eks viser seg å være eldre enn 6000 år og er heller ikke i sentrum av universet.

 

Men kildekritikk og kritisk sans synes jeg burde være et minimum for alle som leser (og presenterer) skremselspropaganda.

 

Også greit å huske følgende...

"It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong"
-Isaac Asimov

 

Takk til ATWindsor for jevnlig påminnelse her på forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nesten håpløst å forsøke å omvende noen "troende" som har redsel for radiostråling, da de fornekter alt annet "fakta" enn det de har funnet som gir dem rett i at lave doser med radiostråling er farlig, og at myndighetene vil dem vondt.

 

Det viktigste vi kan gjøre er å protestere når vi ser feilinformasjon og tullprat slik at man forhåpentligvis kan redde andre fra å tro på denne redselen.

Dessverre er eloverfølsomhet smittbart, derfor er kampen vi gjør viktig for samfunnet:

http://www.mobili.no/nyheter/du-kan-bli-el-overfolsom-av-a-lese-avisen/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man skal ikke gå så langt for å finne folk som ønsker å tro på åpenbar humbug.

Selv tilsynelatende oppegående mennesker lar seg lure og avfeier blindetester osv.

 

Det er mange slike gullkorn her:

http://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/

Den der ja, den er spesielt god når vi snakker om digitale kabler som hdmi, som virker eller virker dårlig / ikke i det hele tatt.

 

Dette er heller en litt annen misoppfatning, om du går fra 0.6 mm til 2 mm kabler til høyttaleren har det en effekt, å gå fra 2 til 8 mm kabler har en mye mindre effekt.

I de fleste situasjoner som kabel tykkelse eller mengden ram i en pc hjelper det mye å forbedre i starten men mindre og mindre ettersom du øker.

Lenke til kommentar

Kjenner bare jeg får gåsehud når jeg ser folk blander sammen farlig stråling sammen med magnetfelt.

 

Som om frekvensen på fotoner og deres "skadelighet" har noe verdens som helst med et magnetfelt å gjøre..

Du vet magnetfelt teknisk sett er fotoner? Fotoner kan være ufarlig lys, men også gammastråling.

Det er heller ingenting som antyder at alle magnetfelt er helt ufarlig, men det kreves en del for at det skal bli farlig. Du kan f.eks. ta et oscillerende magnetfelt og bruke det til å påføre samme skader som du ville fått av gammastråling fra andre kilder. Så jo, frekvensen på fotoner kan endres ved å endre magnetfeltet og dermed kan man få skadelig stråling. (Ekstremtilfelle: http://www.mpa-garching.mpg.de/HIGHLIGHT/2002/highlight0202_e.html)

Følgende er faktisk mulig: (Magnetfelt=>strøm=>lyn=>gammastråling)

 

Dette skjer derimot ikke i mobiltelefoner. Og magnetfelt rundt basestasjoner ol. er ufarlige.

 

Hva angår el-overfølsomme så har de ikke klart å bevise plagene sine i blindforsøk...

 

Og til Frobe: Jeg syns vi skal brenne alt gress i pollensesongen. :dremel:

Lenke til kommentar

 

 

Som vanlig har Nordiske strålevern kun sett på elektromagnetisk stråling og ikke scalar bølger som oppstår i alle pakkeswitchede trådløse radiosendere.

Scalar bølger stresser cellene våre slik at de får problemer med å oppta næring og å kvitte seg med avfallstoffer. Og slikt stress kan føre til kreft (men trenger ikke det)

Dette medfører at når en kommer bort fra områder med mye stråling av mobiler/wi-fi blir en fort trett som er kroppens reaksjon når lengre stress opphører. Tenk etter selv om det gjelder deg !

Men det som er helt sikkert er at mye stråling fra mobil mot øret svekker hørselsnerven i øret slik at hørselen gradvis blir dårligere. Bare spør de som lager høreapparater, som de siste årene har øket omsetningen med 40% hvert år.... Noen av dem sier til og med at det skyldes mobiler, men de fleste holder kjeft hele veien til banken.

Dokumentasjon, dokumentasjon, dokumentasjon.

 

Du hevder her at scalar bølger finnes, at de finnes i pakkeswitchede trådløse radiosendere, at de stresser cellene våres og at cellene deretter får problemer med å oppta næring og kvitte seg med avfallsstoffer. Her er det mye du presenterer som sannheter som eg gjerne vil se dokumentasjon på, for google søk gir absolutt ingen støtte til at påstandene her er en sannhet slik det her fremstår som.

Ja, i sin tid var det mye roping på dokumentasjon fra det som mente asbest var harmløst å bruke når noen mente det ga kreft. Jeg foreslår heller at du enten glemmer det jeg skrev eller tar en skikkelig research på det selv.

Lenke til kommentar

Så eg skal gjøre research for dine påstander?

 

Du kan ikke sjekke fakta på noe som er utenfor dagens vitenskap på samme måte som alternativ medisin ikke kan bevises ut i fra vanlig medisinsk forskning.

 

Dermed har du allerede tapt diskusjonen, med mindre du kan eliminere de scalare energiene med en maling som stopper nøytrinoer :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...