Gå til innhold

– Xbox One forsinket til høsten 2014


Anbefalte innlegg

 

Jeg gjorde nettopp det. Har allerede brukt flere arbeidstimer på å få den til å virke som den skal enn jeg synes prisforskjellen er verdt.

 

Nå som det funker fint er den dog like bra som en konsoll, med mye billigere spill. Og til dobbel pris :)

Steam box maskinene kommer snart ut, koster 499USD og er ikke mye større enn xbone. Pluss du slipper å betale 600kr i året for å spille online, og mye billigere spill, noe som virkelig lønner seg på lang sikt. Pluss med bakoverkompitabilitet også.

 

STEAM_M_console_controller_hero_large_ve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg gjorde nettopp det. Har allerede brukt flere arbeidstimer på å få den til å virke som den skal enn jeg synes prisforskjellen er verdt.

 

Nå som det funker fint er den dog like bra som en konsoll, med mye billigere spill. Og til dobbel pris :) Man må nesten ha SSD, og da blir prisen fort oppi sju-åtte med et bra skjermkort og windows-lisens (som man jo må ha).

 

Angrer ikke, men hadde ikke anbefalt det til ikke-nerder.

 

Uflaks, tipper snittbrukeren av PC bruker mye mindre tid på å få PCen til å virke enn den gjennomsnittlige x360 eier brukte på å få sin erstattet etter en red ring of death....

 

AtW

Lenke til kommentar

Steam box maskinene kommer snart ut, koster 499USD og er ikke mye større enn xbone. Pluss du slipper å betale 600kr i året for å spille online, og mye billigere spill, noe som virkelig lønner seg på lang sikt. Pluss med bakoverkompitabilitet også.

 

 

 

600,- ? Hvilke priser er det du farer med mann! Selv ett halvhjertet forsøk på å google rimelige Xbox Live abonnement gir deg da dette for knapt 300,- :)

Lenke til kommentar

Steam box maskinene kommer snart ut, koster 499USD og er ikke mye større enn xbone. Pluss du slipper å betale 600kr i året for å spille online, og mye billigere spill, noe som virkelig lønner seg på lang sikt. Pluss med bakoverkompitabilitet også.

 

"Snart".

 

Det er fortsatt litt for mange ukjente til at jeg gadd å vente. Ikke vet vi når de kommer, hvilke spill som støttes eller hvilken maskinvare som trengs.

 

Blir Steambox en suksess er det definitivt det jeg ønsker meg, men foreløpig funker Windows også helt fint selv om det er irriterende å måtte ha et tastatur i stua.

Lenke til kommentar

Hvorfor må dere pc nerder komme inn i en hver konsoll artikkel og fortelle at dere ikke forstår oss som kjøper konsoll??

Vi har fått det med oss, dere forstår oss ikke. Kan ikke dere forstå at vi ikke bryr oss om det? Jeg vil ha det enkelt, uten å tenke på drivere, instillinger og alt mulig dill og dall som følger med den jæ*** pcen!

Grafikken på konsoll er mer enn god nok og stryingen er perfekt på de spillene jeg spiller. Jeg tjener nok penger til å betale det lille ekstra som et konsollspill koster, og det er virkelig værd pengene for å slippe systemkrav, drivere og instillingene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor må dere pc nerder komme inn i en hver konsoll artikkel og fortelle at dere ikke forstår oss som kjøper konsoll??

Vi har fått det med oss, dere forstår oss ikke. Kan ikke dere forstå at vi ikke bryr oss om det? Jeg vil ha det enkelt, uten å tenke på drivere, instillinger og alt mulig dill og dall som følger med den jæ*** pcen!

Grafikken på konsoll er mer enn god nok og stryingen er perfekt på de spillene jeg spiller. Jeg tjener nok penger til å betale det lille ekstra som et konsollspill koster, og det er virkelig værd pengene for å slippe systemkrav, drivere og instillingene.

 

Kanskje endel føler behovet etter å ha sett så uendelig mange feilaktigheter om PCen som spillplattform? Det er ganske mange merkelige påstander om kontroll, sitte i sofaen, priser og diverse med PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 


Kanskje endel føler behovet etter å ha sett så uendelig mange feilaktigheter om PCen som spillplattform? Det er ganske mange merkelige påstander om kontroll, sitte i sofaen, priser og diverse med PC.

AtW

 

Det er ikke merkelige påstander, det er stort sett fakta.
- En pc er avhengig av både mus og tastatur, i tillegg til gamepad for stuespilling.
-Skal du ha en pc som spiller alle dagens og morgendagens spill som må du ha en relativt stor boks, en kosoll passer bedre i stuen.
-Det er mye dyrere å kjøpe en pc som kan spille alle spillene som kommer de neste 6-7 årene enn det koster for en konsoll som spiller alle spill de neste 6-7 årene.
-Det er mye mer knot med en pc.

En pc har store fordeler, helt klart, men den kommer aldri til å bli like bra som en konsoll på konsollens fordeler. Skal pcen bli like enkel som konsollen så må du begrense allsidigheten til pcen, og da ender pcen opp med å bli en konsoll:)

 

Edit:

Og der fikk du med med på konsoll vs pc krigen, damn you!:)

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Det er ikke merkelige påstander, det er stort sett fakta.

- En pc er avhengig av både mus og tastatur, i tillegg til gamepad for stuespilling.

-Skal du ha en pc som spiller alle dagens og morgendagens spill som må du ha en relativt stor boks, en kosoll passer bedre i stuen.

-Det er mye dyrere å kjøpe en pc som kan spille alle spillene som kommer de neste 6-7 årene enn det koster for en konsoll som spiller alle spill de neste 6-7 årene.

-Det er mye mer knot med en pc.

 

En pc har store fordeler, helt klart, men den kommer aldri til å bli like bra som en konsoll på konsollens fordeler. Skal pcen bli like enkel som konsollen så må du begrense allsidigheten til pcen, og da ender pcen opp med å bli en konsoll:)

 

- Folk kommer gjerne med påstander av typen "jeg liker best å spille med gamepad", ikke "jeg må ha ett trådløst minitastatur liggende ett sted.

- Nei, det må du ikke, en konsoll passer heller ikke bedre i stuen i min subjektive mening, da de bråker mer.

- Joa, om du ikke kjøper særlig med spill og ikke spiller online, så er det riktig.

- Tja, noen typer knot er det mer av, noen er det mindre av. Personlig synes jeg konsoller er mer knot, men det avhenger selvfølgelig litt av kunnskapsnivå og andre faktorer.

 

Konsoller er enklere i oppsett, og billigere i innkjøp av selve enheten, det er stort sett fordelene (selv om de blir stadig mindre), men det er mange som kommer med mange andre mer eller mindre treffende påstander i tillegg.

 

AtW

Lenke til kommentar

- En pc er avhengig av både mus og tastatur, i tillegg til gamepad for stuespilling.

-Skal du ha en pc som spiller alle dagens og morgendagens spill som må du ha en relativt stor boks, en kosoll passer bedre i stuen.

-Det er mye dyrere å kjøpe en pc som kan spille alle spillene som kommer de neste 6-7 årene enn det koster for en konsoll som spiller alle spill de neste 6-7 årene.

-Det er mye mer knot med en pc

 

- Nope.

- Nope.

- Nope.*

- Tja...

 

 

*Konsoller eldres like raskt som alt annet, så når din 5-6 år gamle traver-PC ikke klarer Crysis 5 på maksimal grafikk så gjør ikke konsollen din det heller. Forskjellen er bare at med PC så har du et valg om å kvele maskinen din, mens med konsoll så tvinger de 720p, 30 FPS og kraftig begrenset opplevelse (GTA4 hadde for eksempel svært begrenset med folk og biler i forhold til PC-versjonen, anti-aliasing var grusom, oppløsningen var grusom og det kjørte fortsatt ganske labert)

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg kjøper Xbox One i utlandet - er det enkelt å få tak i strømadapter som passer her til lands?

 

Hva legger du i "utlandet"?

 

Om du kjøper en fra et land med 230V@50hz så er det bare å kjøpe en adapter. Kjøper du en fra USA så vil den trolig være kompatibel med 230V@50hz den også, men vil tro at den er NTSC og regionslåst.

Lenke til kommentar

Om jeg kjøper Xbox One i utlandet - er det enkelt å få tak i strømadapter som passer her til lands?

 

Hva legger du i "utlandet"?

 

Om du kjøper en fra et land med 230V@50hz så er det bare å kjøpe en adapter. Kjøper du en fra USA så vil den trolig være kompatibel med 230V@50hz den også, men vil tro at den er NTSC og regionslåst.

 

Den vil ikke fungere med medfølgende strømforsyning, og man må ha en omformer eller egnet strømforsyning til boksen. Selve boksen er regionfri, og vil ikke by på problemer på noe vis på denne fronten. Dette gjelder ved import fra USA og andre land med 110V i veggen etc.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...