Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, delepriser til BMW er noe av det billigste du kan få tak i. Bare ta en titt på koed.no. Ikke originaldeler riktignok, men likevel. Man har også GS-bildeler som ikke er like billig, men som har fullstendige delekataloger på internett for omtrent alt fra BMW, samt er forhandlernettverk hvor man kan handle deler over disk. Deler til de andre tyske merkene er langt dyrere i norge, med unntak av VAG-deler fra et firma jeg ikke husker akkurat nå. De er fortsatt dyrere, men det er det nærmeste man kommer.

 

Skal man ha deler til japse blir man rett og slett ranet om man skal handle i Norge, da må man nesten på Ebay.

Mye større ettermarked samt entusiasme rundt BMW gjør det også til et rimelig billig bilhold, da det finnes et tonn av forumer med rask respons og god kunnskap.

 

Kan man betale forsikring selv, så er det absolutt gode biler. Jeg er en 91 modell, og jeg betaler under 9000,- i året for fullkasko på min 2006 320D, noe som er fordi jeg har høy bonusordning pga taktisk endring av forsikringsselskap.

 

Hadde en Mazda 626 V6 før mine Bmwer, og det var en kanon god bil. Ettermarkedet kan derimot ikke sammenlignes og MOGN har for få medlemmer til å virkelig være i toppklasse. Folkene som er aktive er gode ressurser, men det er bare så og så mye man kan få hjelp til når man har 50 aktive medlemmer istedenfor 500.

Deleprisene hos de norske kjedene var også hinsides i forhold til hva bilen kostet i innkjøp.

 

Menmen, samboeren kjøpte ny bil på mandag. Stort steg fra 2000 Micra 1.0, men hun er strålende fornøyd så langt:

 

l70grrqq8i06q806827u.jpg

 

120D 177hk. En god del friskere enn Micraen, 7.5 sekunder til hundre kontra 16.5 sekunder. samtidig som den bruker mindre drivstoff med hennes kjøring. Utrolig utvikling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

E-klasse (211 hvis det er det du har) har 70 som standard og 80 som option ja..

 

Jeg er jævlig glad for at min E-klasse har 80-liters tank, for da kommer jeg meg et stykke mellom fyllingene :)

 

Fortsatt ikke så stor tank egentlig, min andre "bil" (med mindre motor enn E-klassen på alle måter) har 120 liters tank.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

E-klasse (211 hvis det er det du har) har 70 som standard og 80 som option ja..

 

Jeg er jævlig glad for at min E-klasse har 80-liters tank, for da kommer jeg meg et stykke mellom fyllingene :)

 

Fortsatt ikke så stor tank egentlig, min andre "bil" (med mindre motor enn E-klassen på alle måter) har 120 liters tank.

Må føles jævlig "surt" å fylle 120 liter ^^

Ca. 1700 kroner ^^

Lenke til kommentar

Når den blir ferdig er det helt klart en doning man kan tenke seg å kjøre gjennom bomringen med hver dag.

 

Det foretas en liten transplantasjon her, så det kommer inn en nesten 7 liter stor traktormaskin på ~450-500hk, og et dreiemoment som er relativt perverst.

 

Toppfarta kommer fortsatt til å være bare 120-130km/t da..

Lenke til kommentar

 

2012. For min del ble det tolket dithen at jeg byttet selskap så snart jeg hadde kranglet bonusen til 50%. Før det var prisen 23000,- ...

Jeg betaler 42000,- i året for Caravellen. Startbonus er noe dritt.

 

...800,- måneden med fullkasko på 850n da, og 1800,- året for delkasko på go-karten. :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...