Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10151321

 

Følte for å sjekke hva den merca polti kjører i oslo har under panseret. Sjekket her: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=DN85168

 

og den har like stor motor som GL63 AMG, men ikke like mange hester.. I iz confuzed. Har polti den største motoren før AMG versjonen?

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ikke langt i fra å prøve å overtale mamma og pappa, har så lyst på denne.

Innenfor budsjettet, pluss det et sett koukilykter koster..

Den må dessverre stå i et halvt år, før jeg kan øvelseskjøre den, og to og et halvt år før jeg får lappen.

Frykter at det kanskje er i det dyreste laget, og at rusta kan herje de årene.

Det er sikkert mer rust, enn i luka og overflaterust i kanalene..

 

Bilen som var regga på pappa, ble solgt for et halvt år siden, når mister han all bonusen han har opparbeidet (maks bonus)?

Lenke til kommentar

Ikke langt i fra å prøve å overtale mamma og pappa, har så lyst på denne.

Innenfor budsjettet, pluss det et sett koukilykter koster..

Den må dessverre stå i et halvt år, før jeg kan øvelseskjøre den, og to og et halvt år før jeg får lappen.

Frykter at det kanskje er i det dyreste laget, og at rusta kan herje de årene.

Det er sikkert mer rust, enn i luka og overflaterust i kanalene..

 

Bilen som var regga på pappa, ble solgt for et halvt år siden, når mister han all bonusen han har opparbeidet (maks bonus)?

Om 2,5 år er tilsvarende bil enda billigere:) bare dumt å kjøpe bil som ikke skal brukes på den tiden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Om 2,5 år er tilsvarende bil enda billigere:) bare dumt å kjøpe bil som ikke skal brukes på den tiden...

Håper på å finne et "rustfritt" eksemplar om noen år, til ca. 60-65k.

Men, jeg kommer nok til å bruke mer enn det, kjenner jeg meg selv rett :p

 

Håper S13 ikke blir en cultbil, som kommer til å stige i pris.. :nei:

Lenke til kommentar

Siden garantier o.l ikke er enkelt og opprettholde, hvorfor ikke prøve å finne en her i Norge som ville tatt det for den prisen?

For 20 tusen så får du ikke mer enn lakk, og da må du pusse ned selv. En jeg deler verksted med fikk nettopp lakka sin lille MG to-seter, og det er ikke rare bilen, Den sto da ferdig syregrunnet i garasjen, og all jobben med å sparkle, pusse samt lakke den, kom på 40-45k. For 20k i latvia får du rustsveising, oppussing av alt av bulker, lakk, klarlakk, og opptrekking av interiør ;) Skal du ha garanti på jobben her i norge, så blir det fort 55k for den jobben jeg snakka om over. Fra latvia kommer det bare på 25k med moms om du gidder betale slikt.

 

Bruker du rett folk i latvia får du også mye mye beedre dokumentasjon på det som blir gjort med bilen. ArildM på ts-ogn hadde nettop sin MR2 på tur der, og fikk daglig oppdateringer på absolutt alt dem gjorde.

kjører du den til en norsk lakkerer så får du ikke en dritt dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Øvelseskjørte i dag og kom til å lure på en ting. Jeg lå i andre gir og skulle skifte til tredje. Jeg klarte selvfølgelig å skifte til første i stedet for tredje, og bilen hoppet kraftig og stoppet samt at det kom lukt fra clutchen. Sånne øvelseskjøringsfeil; hva slags skader kan oppstå der? Kan clutchplaten bli ødelagt, eller snakker vi om hele clutchen, evt. girkassa?


Lenke til kommentar

Clutch kan svis litt, men det værste er egentlig motoren. Dersom du bomgirer fra 3 til første, og du da ligger på 5000rpm i 3. Så kan fort dette ende med 10-12000rpm i 1, alt etter hvilken utveksling du har... og da ødelegge motoren. En jeg kjenner gjorde dette, og det endte med knust oljepumpe og ødelagte veivlager:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...