Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg syns grammatikken var helt OK. Engelsken litt under, men fortsatt fullt akseptabel.

 

Den fysiske jobben var imidlertid helt vanvittig. Nam nam!

 

Gjør det ikke litt vondt å lese slikt som dette?

 

 

Å påført SV autobahn

Bilen er i kevlar, å lakken er så tynn

Å siden det er kevlar

Gikk så over til SV cfp strong, og blå scholl pute, å det var bedre

Spredde ut på 600rpm, å gikk opp til maks 1000rpm, for så og avslutte på 600rpm.

 

Når det er sagt, så er jo jobben helt utrolig. Skulle jeg ha prøvd på noe av det samme så hadde blitt noe lignende.

 

"Her får felgene et lag med Jif. Vinduene vaskes med Jif. Bakfangeren dusjes godt med Jif. Etc etc"

Endret av Bradbury
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelteksemplene du trekker frem gjør litt vondt, ja, men totalt sett ser jeg ikke noe poeng å hakke på det grammatiske i den arbeidsloggen.

 

 

Nok om det. Jeg har en Mitsubishi ASX til prøvekjøring akkurat nå. Dette er nok den verste nybilen jeg har hatt "gleden" av å prøve, tror jeg. At denne har vært helt i toppen av salgsstatistikken fatter jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Hadde det vært meg ville jeg nok funnet en billig og driftsikker førstebil, og satset på å bygge opp bonus noen år. Så om 2-3 år ville jeg spart opp penger, solgt førstebilen, og så kjøpt en strøken E34 eller E39.

 

EDIT:

 

Planlegger å gjøre dette med en E30. Vente noen år så jeg kan importere en strøken versjon fra 1985-1986.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hadde det vært meg ville jeg nok funnet en billig og driftsikker førstebil, og satset på å bygge opp bonus noen år. Så om 2-3 år ville jeg spart opp penger, solgt førstebilen, og så kjøpt en strøken E34 eller E39.

Jo, men gleder meg så utrolig mye at det blir for kjipt å kjøre en stygg bil i flere år mens jeg venter. Skal jeg ha billigere bil må den i hvert fall ha litt høy kul-faktor.
Lenke til kommentar

Trenger ikke nødvendigvis være stygg. Selv brukte jeg 40 000 kroner, og fikk en Saab 9-3 fra 2002. Ikke gått lengre en 120 000 km. Måtte nok betalt betydelig mer for en BMW eller Audi i samme stand.

 

Den er kanskje ikke så tøff utseendemessig, men har ikke fått annet en positive tilbakemeldinger på den. Fra begge kjønn. Det viktigste er nok ikke bare at den ser tøff ut, men at den er ren og pen.

Lenke til kommentar

jeg har jo en e34 535ia, den står på pappa til under 6000 i året :p

Sjekka forsikring på en toyota corolloa 1.4 bensin 2000 mod førstegangs bil, 10000 for delkasko. Brukte penger.no

 

Skal du ha gode priser tror jeg man nesten må ringe/maile selskapene eller bruke den selskape som faren din bruker.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Veldig spørs på hvor du kjøper i fra. Går aldri innom et merkeverksted så lenge det ikke er høyst nødvendig. Skulle ha ny girkule på min bil. 350 på nett og 850 kroner hos forhandler.

 

Bensinforbruk blir litt feil å klage på når du kjøper en bil som BMW imo (så lenge det ikke er en 316 f.eks). Mye morro for penga uansett :)

 

Apropo bensinpriser!

Mamma har lånt min bil de siste dagene ettersom hennes egen har vært på verksted for tectylbehandling. Hun skulle så fylle bensin på kjerra når jeg fikk den tilbake, og da var den nesten tom. Hun begynte å fylle, og nådde så 45 liter. Det bare fortsatte. Så 50, og deretter 55 liter. Da hadde hun stoppet pumpa, og satt seg ned på knær for å se om det var hull i tanken :p

60 liters tank er tingen!

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...