Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Skrevet

Langt til Vålerbanen da :hm: Mulig jeg tar meg en tur, hvis brozan tar turen.

egentlig mer keen på Dagali, men det er et stykke det også..

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Jeg hadde dratt lett, hvis jeg hadde hatt lappen og bil. Men så er jo S13 drømmen også da :)

Skrevet

Nå har jeg sett ekstremt mye på YouTube av det amerikanske politiet blitt snakket i senk av sivile. Det virker som om vi har mer rett enn vi aner, og at vi ikke bruker dette godt nok i trafikken. Nå tror jeg ikke reglene i Norge og USA er helt like, men jeg har en anelse at det går noe i samme dur.

Når politiet står i et busskur og har sikkerhetssjekk av biler på vegen så spør de om førerkort og vognkort. Er vi pålagt å vise dette, siden vi ikke er anklaget for noe galt? Har sett videoer fra både USA og England hvor folk nekter å vise, og får lov å kjøre videre. Nå tipper jeg jo at sivile i disse landene er mer redde for å få navn og regnr oppført i politiregisteret, men alikavel. Greit å vite dette.

Skrevet

Nå har jeg sett ekstremt mye på YouTube av det amerikanske politiet blitt snakket i senk av sivile. Det virker som om vi har mer rett enn vi aner, og at vi ikke bruker dette godt nok i trafikken. Nå tror jeg ikke reglene i Norge og USA er helt like, men jeg har en anelse at det går noe i samme dur.

Når politiet står i et busskur og har sikkerhetssjekk av biler på vegen så spør de om førerkort og vognkort. Er vi pålagt å vise dette, siden vi ikke er anklaget for noe galt? Har sett videoer fra både USA og England hvor folk nekter å vise, og får lov å kjøre videre. Nå tipper jeg jo at sivile i disse landene er mer redde for å få navn og regnr oppført i politiregisteret, men alikavel. Greit å vite dette.

Mener å har lest en sted at en er pålagt å vise frem førerkort og vognkort ved kontroll.

Skrevet

Nå ser ikke jeg en grunn til å nekte å vise førerkort og vognkort med mindre du har gjort noe som kan få deg inn i trøbbel. Hvis du først er i trøbbel, greit, da har du i hvert fall en grunn. Hvis ikke, hvorfor vil du da bli skrevet ned som mistenkelig av politiet bare for å være vrang?

Skrevet

Nå ser ikke jeg en grunn til å nekte å vise førerkort og vognkort med mindre du har gjort noe som kan få deg inn i trøbbel. Hvis du først er i trøbbel, greit, da har du i hvert fall en grunn. Hvis ikke, hvorfor vil du da bli skrevet ned som mistenkelig av politiet bare for å være vrang?

Handler bare om å vite om rettighetene jeg har. Syns det er interessant.
Skrevet

Selv om jeg hadde hatt rettighet til å nekte å vise det, hadde jeg fortsatt vist det. Hva er vitsen med å nekte?

Men om det bare er av interresse er det noe annet.

Hadde vist det selv, men jeg bare startet å spekulere etter et par YouTube videoer om hva som er riktig og galt :-)

Forresten: Noen som har en idé om hva jeg kan gjøre med min franske prinsesse, for å gjøre den enda penere?

1063881_538016766260688_958256538_o.jpg

Skrevet

Merket du noe forskjell fra GT86'n?

Den har jeg ikke kjørt, så jeg aner virkelig ikke. Men jeg har en følelse av at man skal være meget følsom i for å kjenne de små forskjellene det visstnok er i demperoppsettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...