Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Snylter: Grunnen til at jeg skrev Morgan, og ikke spesifiserte noe videre, er at det meste av Morgan er interessant.

Regner med at de fleste som leser her, vet hva det er snakk om, når jeg skriver Defender.

 

SLi: Artic Trucks Defender hadde vært utrolig kult. Men vi har ikke penger som grass, så er nok dessverre uaktuelt :/ Vet du hva de ligger på i pris, sånn ca.

Lenke til kommentar

Porsches forfall de siste årene har vært dramatiske. De har fjernet alle sine røtter og er nå sidestilt med Bmw, Mercedes og Audi. Ingen dårlig gruppe å være i, men jeg personlig likte Porsche best da de produserte sportsbiler.

 

911 fikk tilslutt vannkjøling, de lanserte Panamera (Denne er det populært hate, men den er helt jævlig stygg da), Cayenne ble et slags bread & butter for de og leveres tilogmed med Diesel.

 

Nå var det kroken på døra for en skikkelig manuell girkasse også.

 

Er det bare meg som finner dette trist? Det en skikkelig sportsbil skal være foruten å være rask og ha et kult design, er RÅ. Den skal ha et råskap, ikke alle skal kunne kjøre den. Jeg leser stadig om superbiler som "er så lett at bestemor kan ta en tur på butikken" sånn skal det ikke være. Husker en test av goe gamle Diablo i bladet Drive hvor de skrev om hvor umulig den var å kjøre. Du måtte ha kunnskap for å kunne håndtere den skikkelig. Likte råskapen i de tidligere superbilene og synes det er trist at de er borte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Porsches forfall de siste årene har vært dramatiske. De har fjernet alle sine røtter og er nå sidestilt med Bmw, Mercedes og Audi. Ingen dårlig gruppe å være i, men jeg personlig likte Porsche best da de produserte sportsbiler.

 

911 fikk tilslutt vannkjøling, de lanserte Panamera (Denne er det populært hate, men den er helt jævlig stygg da), Cayenne ble et slags bread & butter for de og leveres tilogmed med Diesel.

 

Nå var det kroken på døra for en skikkelig manuell girkasse også.

 

Er det bare meg som finner dette trist? Det en skikkelig sportsbil skal være foruten å være rask og ha et kult design, er RÅ. Den skal ha et råskap, ikke alle skal kunne kjøre den. Jeg leser stadig om superbiler som "er så lett at bestemor kan ta en tur på butikken" sånn skal det ikke være. Husker en test av goe gamle Diablo i bladet Drive hvor de skrev om hvor umulig den var å kjøre. Du måtte ha kunnskap for å kunne håndtere den skikkelig. Likte råskapen i de tidligere superbilene og synes det er trist at de er borte.

 

Er helt enig med deg.

Porsche har gått fra å være en ganske så rå sportsbil til å bli "den velstående mannen i gata" bil..

 

Ser masse sleezy ekle kakser som kjører rundt i Panameraer og Cayenner, og ikke tør å bruke delen av turtallskalaen som er over 3500 rpm..

Får vondt inni meg når disse bilene blir bestemorkjørt daglig....

Lenke til kommentar

SLi: Artic Trucks Defender hadde vært utrolig kult. Men vi har ikke penger som grass, så er nok dessverre uaktuelt :/ Vet du hva de ligger på i pris, sånn ca.

 

Har ikke peiling på prisen nei..

 

 

Hansien: Du måtte poste den mest harry Defenderen du fant? :)

Lenke til kommentar

Hansien: Du måtte poste den mest harry Defenderen du fant? :)

 

Nå er jeg ingen Defender-ekspert, men slik jeg ser det på andre bilder er eneste forskjellen på denne og andre velteburet som har sine praktiske årsaker til å være der.

Om du mener dette er harry, så får jeg være glad for at jeg ikke postet denne

as-fitted-by-land-rover-to-bigfoot_c736e.jpg?i

Lenke til kommentar

Hvit panamera turbo s med svarte felger er digg. Hvis man mener noe annet er man jævli bortskjemt! Ellers enig i at porsche har tapt seg enormt. Men sånn går det når man vil selge billige biler som fattige boxster

 

Jeg personlig synes Panamera ser ut som en 911 med svulst. Bakenden er noe av det minst sexy som er å oppdrive. Den er rett og slett griseharry. Og hva bortskejmt har med det å gjøre vet ikke jeg, jeg lar kommentaren din om fattig Boxster ligge, samme med profilbildet ditt, jeg prøver så godt jeg kan å ikke stereotype deg, men du hjelper meg ikke akkurat.

 

Edit: Beklager alle kommategn! Har bare 2 år yrkesfaglig :)

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Kan du definere hva en bil er?

 

Det er enklere å definere hva det ikke er.

Defender går lett innunder der, det er mer å regne som en blanding av bil, lastebil og traktor.

 

Porsches forfall de siste årene har vært dramatiske. De har fjernet alle sine røtter og er nå sidestilt med Bmw, Mercedes og Audi. Ingen dårlig gruppe å være i, men jeg personlig likte Porsche best da de produserte sportsbiler.

 

911 fikk tilslutt vannkjøling, de lanserte Panamera (Denne er det populært hate, men den er helt jævlig stygg da), Cayenne ble et slags bread & butter for de og leveres tilogmed med Diesel.

 

Akkurat vannkjøling ser jeg ikke på som verdens undergang akkurat.

Personlig mener jeg Cayenne virkelig er en reinkarnasjon av djevelen, og noe sånt ville fått gamlefar til å snu seg i grava!

At dieselmotor også kom gjorde bare det hele enda verre.

På den annen side, det er Cayenne som har gjort at Porsche fortsatt eksisterer sies det..

 

 

Nå var det kroken på døra for en skikkelig manuell girkasse også.

 

Utrolig trist, det burde i det minste vært et tilvalg.

 

Er det bare meg som finner dette trist? Det en skikkelig sportsbil skal være foruten å være rask og ha et kult design, er RÅ. Den skal ha et råskap, ikke alle skal kunne kjøre den. Jeg leser stadig om superbiler som "er så lett at bestemor kan ta en tur på butikken" sånn skal det ikke være. Husker en test av goe gamle Diablo i bladet Drive hvor de skrev om hvor umulig den var å kjøre. Du måtte ha kunnskap for å kunne håndtere den skikkelig. Likte råskapen i de tidligere superbilene og synes det er trist at de er borte.

 

Det er ikke bare du som synes det er trist.

Jeg er så enig når det gjelder hva en skikkelig heftig sportsbil skal være.

 

Heldige meg (ja, jeg mener jeg er hedig!) har fått gleden av å kjøre noen eldre italienske superbiler (Countach og Diablo)

Jeg mener fortsatt Countach er noe av det heftigste som finnes, den brutaliteten og råskapen man finner i den bilen er rett og slett ubetalelig rått.

Sånne biler kommer aldri mer til å bli produsert, nå skal alle biler ha ESP, ABS, og en haug av andre trebokstavskombinasjoner som gjør at bestemora mi kan kjøre de..

 

Jeg personlig synes Panamera ser ut som en 911 med svulst. Bakenden er noe av det minst sexy som er å oppdrive. Den er rett og slett griseharry.

 

 

Nå skal det sies at faceliften som det stod bilder av i siste Bil (facelift elns lager for det kinesiske markedet primært vel..) gjør bilen langt mer spiselig utseendemessig.

 

Det skal dog sies at jeg personlig ikke har de helt store problemene med Panamera, den er herlig å kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...