Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hva er smertegrensen din og hvilke krav har du utover stasjonsvogn?

 

Vil nødig ut med mer enn 150 lapper. Men anser 120 +/- som ideelt.

Jeg liker å ha litt mer motor en snittet, men lagt i fra noe krav. Jeg fiser rundt i en Corolla med 1,3 så alt er i grunn bedre.

Det må være plass til en barnevogn og et barnesete i bilen, og det burde være en bil som jeg føler jeg kan stole på (dermed er det meste alt i fra Frankrike helt utelukket, med mindre noen kan bevise at franske biler av nyere årgang er mer på veien enn de er på verksted).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke Audi-interessert jeg heller. KIA og Mazda er to biler jeg ikke ville blitt sett død i. Jeg holdt på å kjøpe en 323 GTR i mine yngre dager, det hadde rett og slett vært pinlig nå.

 

Så det er først nå når du kjører Subaruen at du har blitt bilinteressert, er det slik å forstå?

 

PS: Sjokk-morsomt at du skriver "Auda" i stedet for Audi, spesielt når du kjører en bil du legger ut diverse bilder av at du må reparere selv!

 

Må ikke redigere innleggene dine slik ;)

Nei, jeg har vært bilinteressert siden før jeg kunne gå.

 

Jeg må for det meste reparere den bilen etter at Pure Racing har tatt masse snarveier med ombygging av den.

Og jeg liker å skru, derfor kjøper jeg en gammal rusten subaru som jeg kan gjøre ting på selv i stedet for å være en sær gammel gubbe som kjøper en 09 316 som han ikke kan bytte lyspære på selv engang.

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Vil nødig ut med mer enn 150 lapper. Men anser 120 +/- som ideelt.

Jeg liker å ha litt mer motor en snittet, men lagt i fra noe krav. Jeg fiser rundt i en Corolla med 1,3 så alt er i grunn bedre.

Det må være plass til en barnevogn og et barnesete i bilen, og det burde være en bil som jeg føler jeg kan stole på (dermed er det meste alt i fra Frankrike helt utelukket, med mindre noen kan bevise at franske biler av nyere årgang er mer på veien enn de er på verksted).

 

Svogeren min kjører en peugeot, den har vært på verksted allerede og den er ikke gammel, så hold deg unna det :p

Sving unna subaru impreza STV fra før 07 også, er ikke veldig god plass til barnesete i de heller :p

Lenke til kommentar

Få her vil prøve å overbevise deg om at franske biler er noe særlig. Det er en gjøk som er helt frelst, men du får bare ignorere han.

 

Selv er jeg glad i biler fra Tyskland, men i din prisklasse kan det være litt gambling. Med tanke på barn og sikkerhet som du da sikkert setter høyt er jo Volvo et naturlig valg. Har ikke så mye erfaring svenske biler selv.

 

Hvis du ikke har dårlig tid anbefaler jeg deg å prøvekjøre diverse biler, alt fra eldre premiumbiler (BMW, Audi) til nyere Volvoer osv. Les deg litt opp på kjente feil og mangler (www.honestjohn.co.uk feks) og spør om konkrete modeller på forum. Prisklassen du ligger i er veldig, veldig vanskelig synes jeg. For dyrt til å få noe ordentlig ræl men samtidig for billig til å få noe "skuddsikkert".

 

Eneste jeg fant av tidligere biler var en E91 320. Leitet vel ikke godt nok, men får da være grense på hvor lang tid en skal bruke på å leite og.

 

Jepp, det var før jeg heiv ut samboeren. Du har lett for langt. Nå kjører jeg ekte ego-bil.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Må ikke redigere innleggene dine slik ;)

Nei, jeg har vært bilinteressert siden før jeg kunne gå.

 

Så rundt 1996 altså?

 

Jeg kjørte til mitt første biltreff rundt da.

 

Jeg må for det meste reparere den bilen etter at Pure Racing har tatt masse snarveier med ombygging av den.

Og jeg liker å skru, derfor kjøper jeg en gammal rusten subaru som jeg kan gjøre ting på selv i stedet for å være en sær gammel gubbe som kjøper en 09 316 som han ikke kan bytte lyspære på selv engang.

 

Så gammel er jeg ikke. Jeg ligger fortsatt med piker på din alder. Jeg klarer også å bytte både lyspærer og sette på carbonspoiler. Har til og med måttet demontere en innerskjerm for å sette i nye angel-eyes på den gamle bilen!

 

Du har en gammal Subaru, du har ikke noe annet valg enn å "like å skru".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så rundt 1996 altså?

 

Jeg kjørte til mitt første biltreff rundt da.

 

 

 

Så gammel er jeg ikke. Jeg ligger fortsatt med piker på din alder. Jeg klarer også å bytte både lyspærer og sette på carbonspoiler. Har til og med måttet demontere en innerskjerm for å sette i nye angel-eyes på den gamle bilen!

 

Du har en gammal Subaru, du har ikke noe annet valg enn å "like å skru".

Bare ligg med piker på min alder. Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre....

Men jeg trodde jenter likte menn som var modne, så skjønner ikke helt hva de ser i deg ;)

 

Jeg velger å kjøpe en bil jeg KAN skru på fordi jeg liker å skru. En jeg kjenner som driver verksted har inne et fåtall subaruer i forhold til andre merker som feks audi, vw etc. Og se, jeg nevnte ikke BMW bare for å henge ut deg. Jeg holder meg iallefall litt saklig selv om det er veldig gøy å være usaklig med deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Korrekt. Er vel det som har vært temaet i mellom oss to de siste to-tre innleggene våres.

 

Lite øyeblikk.

 

Bare ligg med piker på min alder. Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre....

Men jeg trodde jenter likte menn som var modne, så skjønner ikke helt hva de ser i deg ;)

 

Jeg velger å kjøpe en bil jeg KAN skru på fordi jeg liker å skru. En jeg kjenner som driver verksted har inne et fåtall subaruer i forhold til andre merker som feks audi, vw etc. Og se, jeg nevnte ikke BMW bare for å henge ut deg. Jeg holder meg iallefall litt saklig selv om det er veldig gøy å være usaklig med deg

 

Forskjell på å KUNNE og å MÅTTE. Den står på verksted nå, gjør den ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Unnskyld, men det å kjøpe en allerede ihjel-skrudd, rusten Subaru etter å ha vraket noen KIA-er teller ikke som bilinteresse.

 

 

 

Nei det gjør det sikkert ikke, men det å ønske seg en M3 E30 og vite historien bak den, vite ting som ikke hvemsomhelst kan om bil er bilinteresse.

 

Det å vite historien bak hvorfor subaru hadde gullfelger på imprezaen i rally er bilinteresse.

Lenke til kommentar

Nei det gjør det sikkert ikke, men det å ønske seg en M3 E30 og vite historien bak den, vite ting som ikke hvemsomhelst kan om bil er bilinteresse.

 

Det å vite historien bak hvorfor subaru hadde gullfelger på imprezaen i rally er bilinteresse.

 

Haha. Det at du drar frem hvilken felger idol-bilen din bruker sier vel sitt om hvor snevert syn du har.

 

ja, det gjør den, men ikke fordi den må.

 

Neida.

 

Korrekt. Er vel det som har vært temaet i mellom oss to de siste to-tre innleggene våres.

 

Jeg orket ikke gå ned i garasjen så dette er det beste du får. Du får zoome litt inn.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha. Det at du drar frem hvilken felger idol-bilen din bruker sier vel sitt om hvor snevert syn du har.

 

 

Du lar vær å lese resten av det jeg skriver.

Nei for det er faktisk en ganske kul historie bak det.

 

 

Men det er jo håpløst å diskutere bilinteresse med deg, for du vet jo best uansett,

Lenke til kommentar

Ikke noe spennende der. Hadde vært mer spennende å sett bilen.

 

Det ligger et bilde av fronten her i denne tråden et sted. Kjøpte bilen for ca. en mnd. siden det er ikke for langt tilbake.

 

Du lar vær å lese resten av det jeg skriver.

Nei for det er faktisk en ganske kul historie bak det.

 

 

Men det er jo håpløst å diskutere bilinteresse med deg, for du vet jo best uansett,

 

Jeg har aldri sagt at jeg vet best, det er dine ord. Jeg har sagt at du ikke har en bilhistorie.

Lenke til kommentar

Hoho kan ikke huske at det har vært så dårlig stemning i tråden her ever.

 

Selv synes jeg timeattack bygg på både S2 og A3 karosseri er temmelig kjedelig, kun plass til en Audi i mitt hjerte og den ser sånn ut :)

 

200tq20v.jpg

På samme måte som det kun er plass til en oljebrenner

1105dp-01-o%2B1105dp-830-hp-dodge-ram-cummins-diesel%2Bram-burnout.gif

 

 

 

 

Forøvrig, det å være 40+ og skryte av å ligge med "piker" i begynnelsen av 20-årene samt. rulle rundt i en 330D med karbonfilm mens man badmouther alle som liker andre biler enn dem selv sier endel om type person.

legendary-douchebag-2.jpg

 

Hahaha, langefingeren på bilde av vognkortet, seriøst?

Endret av Primer4
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...