Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Greit. Da har jeg i hvert fall fått bekreftet av deg at dette er det eneste jeg har tatt feil på. Jeg har altså rett i mine påstander at du er en bilhistorieløs guttunge som idoliserer japsebiler, har null tradisjon og alt annet jeg har beskrevet deg som. Fikk rett i mye.

Klart jeg skulle gjettet meg frem til at disse kompisene dine kopierer TS-Racings bygg med 2,5-blokken. Makan!

 

Jeg bilhistorieløs ?

 

Okei. Jeg vet nok mer om historien til subaru enn du vet om historien til bremsesporene i din egen underbukse,

jeg nevner for tredje gang 2 motorsportikoner som jeg skal ha i min garasje i løpet av livet:

BMW M3 E30 og Mercedes Benz 190E Evo II fordi jeg digger prestasjonene dems i DTM, og måten de utviklet seg på som følge av konkurransen mellom produsentene.

 

Audi UrQuattro som var første rallybil med firehjulstrekk og åpnet for en helt ny era i rally og knuste all motstand.

 

Nok en feil.

De kopierer ingenting. De bygger i et S2 chassis, remember? ikke i en A3.

Endret av Hardboiled Rice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører en BMW 316.

 

Jeg bilhistorieløs ?

 

Okei. Jeg vet nok mer om historien til subaru enn du vet om historien til bremsesporene i din egen underbukse,

jeg nevner for tredje gang 2 motorsportikoner som jeg skal ha i min garasje i løpet av livet:

BMW M3 E30 og Mercedes Benz 190E Evo II fordi jeg digger prestasjonene dems i DTM, og måten de utviklet seg på som følge av konkurransen mellom produsentene.

 

Audi UrQuattro som var første rallybil med firehjulstrekk og åpnet for en helt ny era i rally og knuste all motstand.

 

Din historie. Ikke andres. Igjen: KIA.

Lenke til kommentar

Hahaha du kjører det kjedeligste BMW har å by på altså.

Modell da ? E36 ? E46?

 

Skulle jeg hatt en BMW skulle den hatt minst 6 sylindere og vært iallefall en 325 med mindre det hadde vært en E30 M3, da funker 4 sylindre fett. Men ikke på 1,6 liter

 

Du må ikke være så uklar, husk har jo ikke peiling siden jeg har eid en kia.

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Synes du virkelig en KIA har et utseende som inspirerer til aktiv kjøring? Helt seriøst? Hva sammenligner du med da?

2013-Kia-Pro-Ceed-3.jpg

 

Siden du ikke liker kia være uenig med meg i dette. forøvrig skrev jeg cee'd'en og siktet til den jeg la ut bilde av, som er den "sportlige" varianten av Cee'd. Ikke kia i sin helhet. Men du, ikke overraskende, ignorerte jo en ganske viktig setning i det du siterte:

Skal i bunn og grunn si at KIA er for min del akkurat det samme som du nevner

Hvilken motor den blir levert med har jeg ikke sjekket, og for alt jeg vet kan jo dette være et tragisk kapittel i seg selv.

 

Uansett så synes jeg linjene på den bilen virker til å være mer spenstige og frekke enn mye annet som leveres på markedet i dag til en fornuftig prisklasse og er en bil som i mine øyner hadde vært gøy å hatt på gårdsplassen en dag, tatt i betraktning at man hadde hatt en motor som var like frekk som det denne cee'd'en er i mine øyner.

Lenke til kommentar

 

 

Siden du ikke liker kia være uenig med meg i dette. forøvrig skrev jeg cee'd'en og siktet til den jeg la ut bilde av, som er den "sportlige" varianten av Cee'd. Ikke kia i sin helhet. Men du, ikke overraskende, ignorerte jo en ganske viktig setning i det du siterte:

 

Hvilken motor den blir levert med har jeg ikke sjekket, og for alt jeg vet kan jo dette være et tragisk kapittel i seg selv.

 

Uansett så synes jeg linjene på den bilen virker til å være mer spenstige og frekke enn mye annet som leveres på markedet i dag til en fornuftig prisklasse og er en bil som i mine øyner hadde vært gøy å hatt på gårdsplassen en dag, tatt i betraktning at man hadde hatt en motor som var like frekk som det denne cee'd'en er i mine øyner.

 

Vær så snill, jeg har sett bildet én gang allerede. Det holder!

 

Jeg håper du / dere skjønner at jeg smører litt på, men helt alvorlig ville jeg faktisk aldri funnet på å eie en KIA. Hadde jeg vunnet en KIA i et lotteri hadde den vært til salgs sekundet etter.

Lenke til kommentar

Haha. Ingen fred å få på noen forumdeler lengre. Kent Touch This lager like mye kvalme her som det er i PS4 vs XB1-tråden nå. :p

 

Hvem er du? Og hvor har jeg lagd kvalm? Jeg svarer bare på tiltale.

 

Apropos det å hore opp bilen sin:

 

Du kan ikke nekte for at en 316 med litt carbon er rått. Liker forøvrig at du tar deg bryet med å gå igjennom historikken min for å prøve å sette meg på plass. (Let litt til....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær så snill, jeg har sett bildet én gang allerede. Det holder!

Jeg håper du / dere skjønner at jeg smører litt på, men helt alvorlig ville jeg faktisk aldri funnet på å eie en KIA. Hadde jeg vunnet en KIA i et lotteri hadde den vært til salgs sekundet etter.

Kan vel i bunn og grunn være enig med deg der. Kia har ikke så mange modeller å skryte av. Også siden kia til nå nylig har vært kjipe biler tviler jeg ikke på at den bilen jeg har vist bildet av i bunn og grunn viser seg å være en kjip bil det pg.

 

Du kan ikke nekte for at en 316 med litt carbon er rått. Liker forøvrig at du tar deg bryet med å gå igjennom historikken min for å prøve å sette meg på plass. (Let litt til....)

Har ikke leitet etter noe som helst for å sette deg på plass, for det har jeg ingen interesse av. Kom akkurat på at du tidligere hadde lagt ut dette bildet og synes det er litt morsomt at en som setter karbon på en 316 skal kritisere andre for å hore opp bil.

Jeg er og av den oppfatning av at karbon kun hører hjemme når det er bruk for karbon i forbindelse med vekt, så jo. En 316 med karbon kan jeg på ingen måte si at er rått.

 

Hva bør jeg lete etter isåfall?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg tar meg frihet til å dreie i en annen retning her.

 

Jeg er på jakt etter en familie bil, brukt. Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha, men har gjort et poeng av at jeg vil ha mye bil for pengene. V50 ser ut til å være et greit kjøp med tanke på pris, det burde jo være godt prutningsmonn på en V50 med diesel da det ligger ute rundt 600 av dem på Finn som er forholdsvis nye og billige. Dog tenker jeg at det er sikkert en grunn til at mange vil kvitte seg med 4-5 år gamle V50.

Noen som har erfaring med disse? Eventuelt vet om noen lignende biler av samme alder som går for ca. det samme i pris?

Lenke til kommentar

Hva bør jeg lete etter isåfall?

 

Jeg kjører en 330 med ca. 300 hester.

 

Har du importert fra Egypt?

 

Fra fantasien!

 

Jeg tar meg frihet til å dreie i en annen retning her.

 

Jeg er på jakt etter en familie bil, brukt. Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha, men har gjort et poeng av at jeg vil ha mye bil for pengene. V50 ser ut til å være et greit kjøp med tanke på pris, det burde jo være godt prutningsmonn på en V50 med diesel da det ligger ute rundt 600 av dem på Finn som er forholdsvis nye og billige. Dog tenker jeg at det er sikkert en grunn til at mange vil kvitte seg med 4-5 år gamle V50.

Noen som har erfaring med disse? Eventuelt vet om noen lignende biler av samme alder som går for ca. det samme i pris?

 

Hva er smertegrensen din og hvilke krav har du utover stasjonsvogn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er kjapp i labbene tross alderen. Den gir vel like mye hester som det SJUKT FETE merket du har i ruta (MOVE OVER) tipper jeg.

 

Neinei, det merket ga meg ekstra vekt, så jeg vurderer å fjerne det.

 

(Også er det galt at hansien leter andre plasser for å sette deg på plass, også gjør du det samme selv... tosk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...