Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at alt er ved det gammle i VAG kaféen :)

Muligens ting var verre back in the days, men kan ikke si at jeg har sett et overflod av VAG er best diskusjoner her siden jeg entret kafeen.

 

Du har god greie på KIA med andre ord?

Kia har kommet seg utrolig de siste årene. Har ikke mye innsikt i det tekniske rundt bilene, men estetisk må jeg si flere av modellene frister.

2013-Kia-Pro-Ceed-3.jpg

 

2011_kia_sportage_orange.jpg

 

Det går en slik en her oppe som er litt opphoret, men jeg må si at den er fet til å være en kia.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke Audi-interessert jeg heller. KIA og Mazda er to biler jeg ikke ville blitt sett død i. Jeg holdt på å kjøpe en 323 GTR i mine yngre dager, det hadde rett og slett vært pinlig nå.

 

Så det er først nå når du kjører Subaruen at du har blitt bilinteressert, er det slik å forstå?

 

PS: Sjokk-morsomt at du skriver "Auda" i stedet for Audi, spesielt når du kjører en bil du legger ut diverse bilder av at du må reparere selv!

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å, jo jeg har sett FNF filmene, og vin diesel kjørte aldri no japsebil ;)

 

Beklager. Første gang jeg tar feil i dag! Husker ikke filmene utenat skjønner du. Har du ingen kommentar til "Auda"-greiene du skriver?

 

Alle biler er jo sjelløse meg bekjent. Det hadde vært artig om du hadde forklart hvorfor du mener at dette er "ræl"

 

Kjedelig, uinspirert, bil-for-folk-som-vil-kun-ha-et-transportmiddel

 

Holder det?

 

Mange biler har sjel. Det kan jeg love deg.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Første gang du tar feil? Nei det er det ikke. Du tok også feil da du påstod jeg kun hadde eid en bil, og da du påstod at den audien de driver å bygger der min bil står nå bygges med 2,2 blokk når den i realiteten har en 2,5 dieselblokk,

 

 

Hvorfor skal jeg kommentere auda greiene som jeg selv skriver ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

List opp 5 positive, og 5 negative ting om KIA, hvis du faktisk svarer ordentlig så blir jeg glad. En voksen mann (Deg) bør kunne lese deg opp, og finne positive og negative ting ved en bil, istedet for å si at det er noe ræl/dritt/andre ord som hjelper lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første gang du tar feil? Nei det er det ikke. Du tok også feil da du påstod jeg kun hadde eid en bil, og da du påstod at den audien de driver å bygger der min bil står nå bygges med 2,2 blokk når den i realiteten har en 2,5 dieselblokk,

 

Greit. Da har jeg i hvert fall fått bekreftet av deg at dette er det eneste jeg har tatt feil på. Jeg har altså rett i mine påstander at du er en bilhistorieløs guttunge som idoliserer japsebiler, har null tradisjon og alt annet jeg har beskrevet deg som. Fikk rett i mye.

 

Klart jeg skulle gjettet meg frem til at disse kompisene dine kopierer TS-Racings bygg med 2,5-blokken. Makan!

 

 

Hvorfor skal jeg kommentere auda greiene som jeg selv skriver ?

 

Fordi det er bak mål å komme med slike karakteristikker om et bilmerke som scorer høyere på alt enn de(t) merkene du kjører selv?

 

List opp 5 positive, og 5 negative ting om KIA, hvis du faktisk svarer ordentlig så blir jeg glad. En voksen mann (Deg) bør kunne lese deg opp, og finne positive og negative ting ved en bil, istedet for å si at det er noe ræl/dritt/andre ord som hjelper lite.

 

1. Kjedelige

2. Uinspirerende

3. 13-på-dusinet

4. Primært transportmiddel

5. Ingen historie

6. Ræl

 

Positive:

1: Billig

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjedelig, uinspirert, bil-for-folk-som-vil-kun-ha-et-transportmiddel

 

Holder det?

Absolutt et bedre argument enn at det er "sjelløst ræl". Du kan tydeligvis vist du vil du og. :)

 

Skal i bunn og grunn si at KIA er for min del akkurat det samme som du nevner, med unntak av den nye cee'den da det virker som om de begynner å få til design. Siden jeg aldri har kjørt en KIA i mitt liv så kan det jo være at den på ingen måte inspirerer til aktiv kjøring på lik linje som det utseende gjør.

 

Mange biler har sjel. Det kan jeg love deg.

Hvilke?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Bilhistore og biltradisjon er to forskjellige ting...

 

Ja, og som sagt teller ikke "kjøp og kjør på dynga før den skal på EU".

 

Absolutt et bedre argument enn at det er "sjelløst ræl". Du kan tydeligvis vist du vil du og. :)

 

Skal i bunn og grunn si at KIA er for min del akkurat det samme som du nevner, med unntak av den nye cee'den da det virker som om de begynner å få til design. Siden jeg aldri har kjørt en KIA i mitt liv så kan det jo være at den på ingen måte inspirerer til aktiv kjøring på lik linje som det utseende gjør.

 

Synes du virkelig en KIA har et utseende som inspirerer til aktiv kjøring? Helt seriøst? Hva sammenligner du med da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...