Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Go for it! Saab er helt sjef. Skulle jeg hatt meg en ny bil, så ville det stått mellom en E39 stv eller en 9-5 stv. Hvis du får deg skinnseter, så vil jeg anbefale at du får en med varme i setene.. Skinnseter + norsk vinter = brrrr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Billige er de så absolutt, og er en av grunnene til at jeg vurderer Saab. Tror man får mye bil for pengene. En bil som kan holde noen år uten store problemer.

Deletilgang er inget problem, og delene er vel heller ikke så ille dyre.

Vet at skinnseter fort blir kaldt ja, så må prøve å skaffe en med rumpevarmer :)

Et annet ønske jeg har er noe annet en typiske svart lakk. Er så lei svart! Konge hvis jeg hadde fått tak i en 9-3 i en tøff blå eller rød farge. Litt vanskelig å finne, men hadde vært artig.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Høres ut som du snakker om 1.8 literen? Hadde sterkt vurdert å kjøpt 2-literen (1.8T, 2.0T), sånn at du får registerkjede :-)

Skrevet

Syns det er direkte komedie hvor lave bilene er. Ikke rart de tar seg tid når de må opp, bilen tar jo sikkert borti småstein på asfalten allerede. :D

Sanden på asfalten mener du vel?

Sikkert fine maskiner for å måke snø/sand =)

Gjest Slettet+3165
Skrevet (endret)

E60 525da eller 520ia ? En kompis så skal ha.

Slik jeg ser det taler mye for 525da, kvikkere og mye mer dreimoment som gjør den kvikk lenge.

Forbruk taler også for 525DA.

Edit: Skal sies at han kjører mye korte turer med kaldstart. Jeg har liksom også den forestillingen at 520i er kjekkere å kjøre også :p

Endret av Slettet+3165
Gjest Slettet+3165
Skrevet

Han er (auto)lat, men, kan ikke akkurat klandre han, hadde nok gjort det samme selv.

Ikke særlig å kløtsje til krampen tar deg på vei hjem fra jobb hver dag.

Skrevet

Jeg clutcha meg gjennom hele sekstrinnskassen min hjem fra jobb i dag, ingen krampe her ;P

Men nå er ikke jeg den som har bilen kun for a til b, hadde det vært derfor jeg hadde bil skal du ikke se bort ifra at den hadde vært automat..

Bil er bare så mye mer for meg, og da er automat en uting (for meg)

=)

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Vell, er vel over gjennomsnitt interessert i bil selv, men ser jo at mesteparten av kjøringen likevel blir til og fra jobb, i kø.

Vist du får bruke alle 6-girene på vei hjem fra jobb, da er du heldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...