Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke flust med detaljer ellers heller, annet enn at bilen er planlagt i produksjon i 2015,

 

Så vi får vente på mer info :)

Yes, er det en 3 dørs ford kuga eller lignende med litt annen styling osv kan den jo være super, for all del.

 

For min del derimot har jeg nettopp begynt og sakte akseptere Huyndai som bilprodusent, (Etter uendelig frieri til det litt yngre markedet i de siste årene (Sammarbeidet med red bull, hillclimb/twin peaks, drifting/rhys millen etc. :p)) Og den type engasjemang hjelper faktisk over tid, viser at de er seriøse i hva de holder på med etc.

 

Og lada må gjøre noe lignende om de noengang skal kunne kapre meg. ;)

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til denne organisasjonen, men:

 

Dieselmodellen dominerer det norske Cayenne-salget. Av 167 nye biler registrert hittil i år, har 158 dieselmotor.

Kun 9 norske bilkjøpere har altså ifølge registreringstallene fra OFV gått for en Cayenne med bensinmotor.

 

http://www.vg.no/bil...?artid=10068883

 

Dette må vel da bare være de som er medlemmer der?

 

Vet om 4 Turboer og en Hybrid i en radius på 1km her. Tviler på at over halvparten av bensinbilene er i mitt nabolag :p

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Har så lyst å selge min nåværende bil til noe sprekere. Sitter på en 2005 Saab 9-3 1.8i Vector. Kjempefin bil, går helt ok, trygg og fin. Savner litt den aktive kjøringen da.

 

Helst noe med 4x4 og litt futt i. Til nøds bakhjulstrekk. Sett en del på 323 GTR. Fine biler, og passer fint etter hva jeg er ute etter, og prisklassemessig. Noen som har erfaring med de?

Lenke til kommentar

hmm, hva har Huyndai sluppet ut noe sprekt som jeg ikke vet om?

Småsnasen FR coupe med 348hp, mulighet for å velge manuell kasse og 0-100 på 5.5sec, samt. som den er billig og driftsikker ;)

2013_hyundai_genesis_coupe_driving.jpg

Også har du jo den lille, småsnasne hot-hatchen Veloster Turbo (204hp) (Ikke første, andre eller tredjevalget mitt om jeg skulle kjøpe ny hot hatch men huyndai har kommet ett langt stykke når det gjelder sportlighet og utseende.)

06-2013-hyundai-veloster-turbo-opt.jpg

Tror de har lært mye om hvordan man skal lage sportslige biler av rhys millen og racing teamet dems :)

 

Edit:

Ett godt stykke før jeg har godkjent dem 100% som ett bilmerke men fortsetter dem dette her så er de snart der.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Huyndai har rett og slett bare skvist ut mer effekt fra 3.8L minivan-v6'eren sin, så ikke så veldig spennende egentlig.

 

348 hp@6400, 400 Nm@5300 også slår sperra inn ca ved 6600rpm

 

Edit:

Rhys Millen Racing lagde forøvrig en 450hp verstingsverson som dukket opp på sema i år.

 

Hadde nok likevel gått for 2.0t'en da den er tuningvenlig som få og det har blitt veldig bra deletilgang til han etterhvert.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til denne organisasjonen, men:

 

Dieselmodellen dominerer det norske Cayenne-salget. Av 167 nye biler registrert hittil i år, har 158 dieselmotor.

Kun 9 norske bilkjøpere har altså ifølge registreringstallene fra OFV gått for en Cayenne med bensinmotor.

 

http://www.vg.no/bil...?artid=10068883

 

Dette må vel da bare være de som er medlemmer der?

 

Vet om 4 Turboer og en Hybrid i en radius på 1km her. Tviler på at over halvparten av bensinbilene er i mitt nabolag :p

 

Er alle i ditt nabolag kjøpt og førstegangsregistrert i år da?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til denne organisasjonen, men:

 

Dieselmodellen dominerer det norske Cayenne-salget. Av 167 nye biler registrert hittil i år, har 158 dieselmotor.

Kun 9 norske bilkjøpere har altså ifølge registreringstallene fra OFV gått for en Cayenne med bensinmotor.

 

http://www.vg.no/bil...?artid=10068883

 

Dette må vel da bare være de som er medlemmer der?

 

Vet om 4 Turboer og en Hybrid i en radius på 1km her. Tviler på at over halvparten av bensinbilene er i mitt nabolag :p

 

Er alle i ditt nabolag kjøpt og førstegangsregistrert i år da?

 

Ah ok, men er bare en av de som ikke er registrert i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...