Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Kan ikke kjøre syntetisk på min motor. Den går da til h**** for å si det enkelt ;). Kjører 10W40 på den og den går meget bra på det. Har hatt bra morro med diff sperra mi. Bytter olja minst en gang i året og merker forskjell på den når jeg har satt på ny. Den blir bedre da. Folk blir jo litt nærvøse når man ser en nesten 5m lang stasjonsvogn komme sidelengs gitt :p. Hadde meget ræva dekk i fjor som gjorde at jeg fikk en litt egen kjøreteknikk. Komentar fra en kompis som kjørte bak var at ræva på bilen din sklir ut i svinger jo. Var blitt så vant til at den gjorde det at jeg kompenserte for det automatisk :p

 

Hehe, jeg må ha syntetisk, turboen er oljekjølt og blir til tider rødglødende, da holder ikke delsynt eller mineral lenge. Den bryter sammen :/

I tillegg så måtte jeg opp i den viskositeten for å få olja ned i temp :p Likte meg ikke på 130 grader med 10W40 olje kan man si :p

 

Du var ikke tilfeldigvis på vålerbanen med PSCN i mai?

 

Jakke: Ingen av de jeg har vært borti.. Eller jo vent.. en elektrisk skyvemasttruck hadde... Værste søpla jeg har kjørt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh... jeg var der og jeg kjørte til stor underholdning for de som så på. Spesielt ene runden min førte til at hele bilen "stinka" bremser og det som var :p.

 

Bilen har etter det blitt gitt stor service i form av bytte av en stor mengde deler. Polyforinger bestilt og skal komme. Venter bare på dem og har gjort i en måneds tid.

 

Bil du kjører, Subaru?

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Kan ikke kjøre syntetisk på min motor. Den går da til h**** for å si det enkelt ;). Kjører 10W40 på den og den går meget bra på det. Har hatt bra morro med diff sperra mi. Bytter olja minst en gang i året og merker forskjell på den når jeg har satt på ny. Den blir bedre da. Folk blir jo litt nærvøse når man ser en nesten 5m lang stasjonsvogn komme sidelengs gitt :p. Hadde meget ræva dekk i fjor som gjorde at jeg fikk en litt egen kjøreteknikk. Komentar fra en kompis som kjørte bak var at ræva på bilen din sklir ut i svinger jo. Var blitt så vant til at den gjorde det at jeg kompenserte for det automatisk :p

 

Hehe, jeg må ha syntetisk, turboen er oljekjølt og blir til tider rødglødende, da holder ikke delsynt eller mineral lenge. Den bryter sammen :/

I tillegg så måtte jeg opp i den viskositeten for å få olja ned i temp :p Likte meg ikke på 130 grader med 10W40 olje kan man si :p

 

Du var ikke tilfeldigvis på vålerbanen med PSCN i mai?

 

Jakke: Ingen av de jeg har vært borti.. Eller jo vent.. en elektrisk skyvemasttruck hadde... Værste søpla jeg har kjørt..

Vannkjøt turbo (y) Aldri gått så varm at den glødet. Det har dog både Passaten og 605ens turbo gjort flere ganger. Og RX7en har jeg gitt, som vi sier her oppe, en god fettresting. God natt!

Lenke til kommentar

Kan ikke kjøre syntetisk på min motor. Den går da til h**** for å si det enkelt ;). Kjører 10W40 på den og den går meget bra på det. Har hatt bra morro med diff sperra mi. Bytter olja minst en gang i året og merker forskjell på den når jeg har satt på ny. Den blir bedre da. Folk blir jo litt nærvøse når man ser en nesten 5m lang stasjonsvogn komme sidelengs gitt :p. Hadde meget ræva dekk i fjor som gjorde at jeg fikk en litt egen kjøreteknikk. Komentar fra en kompis som kjørte bak var at ræva på bilen din sklir ut i svinger jo. Var blitt så vant til at den gjorde det at jeg kompenserte for det automatisk :p

 

Hehe, jeg må ha syntetisk, turboen er oljekjølt og blir til tider rødglødende, da holder ikke delsynt eller mineral lenge. Den bryter sammen :/

I tillegg så måtte jeg opp i den viskositeten for å få olja ned i temp :p Likte meg ikke på 130 grader med 10W40 olje kan man si :p

 

Du var ikke tilfeldigvis på vålerbanen med PSCN i mai?

 

Jakke: Ingen av de jeg har vært borti.. Eller jo vent.. en elektrisk skyvemasttruck hadde... Værste søpla jeg har kjørt..

Vannkjøt turbo (y) Aldri gått så varm at den glødet. Det har dog både Passaten og 605ens turbo gjort flere ganger. Og RX7en har jeg gitt, som vi sier her oppe, en god fettresting. God natt!

 

Nå har kjøling av senterdelen lite å si på hvor varmt eksoshuset blir, da :p

Du kjører ikke hardt nok! :p

 

Skal ha meg en vannkjølt turbo når turboneticsen min kneler :p

 

Da så du kanskje min grønne forester ? :p

Husker jeg la merke til en 505 :D

Ja.. husker deg nå gitt ;). Bra punch i den. Var vel ikke deg som fikk havari på vei hjem ved Sandefjord eller noe?

Jeg var jo den eneste med 505 der :p.

Stemmer, løs navmutter når jeg var på banen, så hjullageret kveldet helt. Sleit fint spor i bremseskiva, masse slark..

Det så slik ut IMG_0017.jpg

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Er noen i Peug. klubben som vil se løven min på bane igjen gitt. De syntes det var artig å se den og de venta egentlig bare på at noe skulle skje tror jeg :p. Krenga bra den gitt hørte jeg :p..

 

Ugghh... den var ikke pen gitt. Hørte ditt desperate rop om hjelp den kvelden. Hvordan ordnet det seg til slutt. Ble det noen som kom til unsetning eller ble det redningsbil?

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Hehe. Husker kompisen min, som er helt peugeot frelst så bilen din med en gang :p

 

Var en artig dag på tross av hjullagerhavari.. Glemte alt verktøyet hjemme, så fikk ikke kikka skikkelig, og i sandefjord var det så mye lyd at vi turte ikke å kjøre lenger... Var så mye slark at calipperen gikk i skiva :p

 

Trengte 3-4 kraftige hammerslag, så ramla navet ut av spindelen :p

 

Litt kjipt med støymåleren, for den gjorde at jeg måtte klakke femtegiret med en gang jeg kom ut på sletta for ikke å komme over på støyen, så fikk ikke aksen jeg ville hatt bakpå der :p

 

Kjipt at ikke vi fikk sett deg på banen =/

Lenke til kommentar

Min er ganske så original, men har blitt gjort en hel del ting på den etterpå... Bytta en framskjerm, K/N filter, oljebytte og generell service. Skal få polyforinger på den, men drar seg ut. Bestilte i starten av august og skulle være rundt 14. dagers leveringstid på dem.

 

Min grunnregel er alltid verktøy i bil. Man aner aldri når man kan få bruk for det. Kan hende jeg tar den på Vålerbanen igjen og Peugeot Sport Club har hatt flere andre treff i år også. Får se hva jeg gjør til neste år og om den blir med ut på bane igjen.

 

Og en ting som er overraska meg er hvor gode de 505ene er når det kommer til komfort og langkjøring. Drar ganske OK selv med standard oppsett. Har bånna speedo på den til og med :p.

 

Men da tar jeg å køyern... Glemte klokka gitt så god natt :)

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Jeg har fått fiksa den skaden som var på venstre bakskjerm nå, byttet til STI bærearmer bak, så nå slenger den med rumpa overalt.. La seg ut på tredjegir ut av en rundkjøring i kveld (vått føre).. Ganske uventet at det slapp når jeg la over i tredje :p

Men nå kjører jeg med demperene på maks stivhet også da :p

Solgte nettopp ett sett med polyforinger til bakstillingen, og heiv på rose jointed sti bærearmer i stedet. Sparte meg for mye arbeid der :p

Neste punktene på understellslisten er STI travers bak :p

 

Jeg skulle ha med verktøy på den turen, men så ble det så mye styr før avreise, så vi kom ikke på det før det var for sent å snu.. Etter det har jeg aldri kjørt helt uten verktøy. Spesielt ikke etter at den begynte å spytte av en slangeklemme på trykkrørene :p

 

Hvis pug klubben inviterer oss i IDCN igjen og har samme hyggelige pris for å kjøre, så hiver jeg meg lett på (Nesten med håp om regn, for det var gøy å logre med fua i svingene, og nå er den enda mer satt opp for å sleppe)

Lenke til kommentar

Hadde jeg satt på de dekka jeg har liggende i en garasje så slepper den bare det er kondens på asfalten :p.

 

Continental dekka jeg har på nå gjør at den ikke slipper like enkelt, men har fått den til å gjøre det når jeg har villet. Har EU på onsdag så har i forbindelse med det retta opp en eksoslekkasje og småfeil jeg har sett. Hadde en rustflekk på en bensinslange, men ikke noe farlig som jeg fikk stoppa og dekka til sånn at det ikke kunne utvikle seg.

 

Vi har som regel en "hyggelig" pris for kjøring ;). Har hatt treff på Gardermobanen i høst/sommer hvor det man har vært velkommer til å komme med det man har. Var en som kom med en Maserati der på det siste som var.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nei, P1 er ikke noe jeg ville ha kjørt kjøpt. Kall meg oldschool, men synes den var litt for vulgær.. :tease:

 

Edit: rublings, får ikke opp bildene dine.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...