Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

En av fordelene med å kjøpe Alfa brukt?:p Høyt verditap fra ny. Men jeg tror jeg har gjort et godt kjøp, skal etter planen reise opp til Hamar og hente den på fredag.

Jeg tenkte mest på i forhold til tilsvarende biler som ligger på finn.no .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den lå opprinnelig ute til 90+ omreg. i juni, men da fikk han ikke solgt. I tilegg må bilen på EU før 30/11 og at den har kjørt otmrent 6000 km siden den ble lagt ut på finn.

Vil ikke tro det er den mest lettsolgte bilen nei, men da er som regel rom for de som er intressert og få en veldig god pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det ikke clarkson som sier at man skal ha eid en alfa, før man dør? :p

 

Grattis med ny bil!

Han mener vel at ingen har rett til og kalle seg bil entusiast før de har eid en Alfa :-)

Lenke til kommentar

Svigerfar fikk 15.000 for en Hiace kombi (5 seter) ca 95-modell. Hvit, gjennomrusta og fæl. Men vi har inntrykket av at han som kjøpte den må ha vært gal. Lå ute på finn i mange uker uten noen respons, men ble plutselig stoppa midt på motorveien omtrent. (hadde til salgs-skilt i ruta). Solgt der og da og kjørte hjem til kjøper med bilen samme dag.

 

 

Etter 10min på finn.no gikk den for 11 000,- :)

Lenke til kommentar

Svigerfar fikk 15.000 for en Hiace kombi (5 seter) ca 95-modell. Hvit, gjennomrusta og fæl. Men vi har inntrykket av at han som kjøpte den må ha vært gal. Lå ute på finn i mange uker uten noen respons, men ble plutselig stoppa midt på motorveien omtrent. (hadde til salgs-skilt i ruta). Solgt der og da og kjørte hjem til kjøper med bilen samme dag.

 

 

Etter 10min på finn.no gikk den for 11 000,- :)

 

Sikkert samma fyren :confused:

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

I nærheten her fins det en egen billselger som spesialiserer seg i hiace og lignende bruktbiler i klassen billig.

 

Er visst litt å hente på de om man vet å fikse de opp rimelig.

 

---

 

I dag har jeg opplevd noe helt grusomt.

 

Kjørte, og satt på en Peogeot 807. sick.gif

 

Fy flate for noen elendige seter. Fysj for en bil ellers også. Kjente riktig hvordan alt i ryggen løsnet og knakk på plass igjen når jeg satte meg inn i min egen bil etter at skoledagen var over.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i RentAWreck og vet ALT om Hiace på vinterføre, haha, slår aldri feil, snør det kan man bare vente på at noen ringer å sier de har kjørt ut av veien med Hiace :p

 

Men noe jeg synes var litt morro var å ligge sidlengs med 15m2 Sprinter, følte jeg ikke hadde helt kontroll over ræva på den :p Men skulle sett trynet på han i BMW'en da rævva på sprintern kom sidelengs mot han i rudkjøringa på karihaugen! hahaha :p

Lenke til kommentar

Men noe jeg synes var litt morro var å ligge sidlengs med 15m2 Sprinter, følte jeg ikke hadde helt kontroll over ræva på den tongue.gif Men skulle sett trynet på han i BMW'en da rævva på sprintern kom sidelengs mot han i rudkjøringa på karihaugen! hahaha tongue.gif

 

 

Jasså, jobba i posten du også? Der har jeg hatt min opplæring i drifting med tom Sprinter iallefall :D

Lenke til kommentar

Men noe jeg synes var litt morro var å ligge sidlengs med 15m2 Sprinter, følte jeg ikke hadde helt kontroll over ræva på den tongue.gif Men skulle sett trynet på han i BMW'en da rævva på sprintern kom sidelengs mot han i rudkjøringa på karihaugen! hahaha tongue.gif

 

 

Jasså, jobba i posten du også? Der har jeg hatt min opplæring i drifting med tom Sprinter iallefall :D

 

Neinei, har ikke jobba i posten, jobber i RentAWreck bilutleie..

Lenke til kommentar

Men noe jeg synes var litt morro var å ligge sidlengs med 15m2 Sprinter, følte jeg ikke hadde helt kontroll over ræva på den tongue.gif Men skulle sett trynet på han i BMW'en da rævva på sprintern kom sidelengs mot han i rudkjøringa på karihaugen! hahaha tongue.gif

 

 

Jasså, jobba i posten du også? Der har jeg hatt min opplæring i drifting med tom Sprinter iallefall :D

 

Neinei, har ikke jobba i posten, jobber i RentAWreck bilutleie..

 

Det skjønte jeg. Poenget mitt var at i posten var det obligatorisk å tverrsnu på Skårersletta på glatt føre med Hiace eller Sprinter. Skjedde hver vinter med meg eller en eller annen n00b som var litt for tung på gassen :roll:

Lenke til kommentar

Men noe jeg synes var litt morro var å ligge sidlengs med 15m2 Sprinter, følte jeg ikke hadde helt kontroll over ræva på den tongue.gif Men skulle sett trynet på han i BMW'en da rævva på sprintern kom sidelengs mot han i rudkjøringa på karihaugen! hahaha tongue.gif

 

 

Jasså, jobba i posten du også? Der har jeg hatt min opplæring i drifting med tom Sprinter iallefall :D

 

Neinei, har ikke jobba i posten, jobber i RentAWreck bilutleie..

 

Det skjønte jeg. Poenget mitt var at i posten var det obligatorisk å tverrsnu på Skårersletta på glatt føre med Hiace eller Sprinter. Skjedde hver vinter med meg eller en eller annen n00b som var litt for tung på gassen :roll:

 

Haha, jaok, skjønner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...