Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Dette MÅ jo subbe?

 

Antageligvis ville det gjort det da turen innom photoshop ikke tok høyde for dekkdim og plass inne i hjulbuene.

 

Skal riktignok sies at i virkeligheten ble bilen hevet for å få plass til større felger og hjul. Og den er noe finere i den originale blåfargen enn den heslige fargen på det bildet.

_MG_2443.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

 

 

Huff, bil eiere og deres senking :nei: Det er heving som gjelder :w00t:

Heving er for pingler!

IMG_0743.jpg

Dette MÅ jo subbe?

 

Jeg hadde selv tenkt å senke min, den trenger det desperat utseendemessig - men etter at jeg satt på bredere felger med lavere ET, så de nesten flukter med hjulbuene, og kjørte med 4 mannfolk i bilen gjennom indre telemark - da subbet det i hver dump og sving, så jeg er ikke sikker på om jeg tør senke likevel.

Hvor "farlig" er det egentlig at dekket subber i lineren på innsiden av buen? Sliter det spesielt mye på dekket?

Coilovere med hardhetsregulering? Ikke sikkert det blir aå behagelig da.
Lenke til kommentar

Skal sette på vinge/leppe på bagasjerommet på bilen. Min kjære far bruker å hjelpe meg med ting på bilen da jeg ikke er spesielt praktisk anlagt og er en sucker når det kommer til finmotorikken, men han er bortreist og blir borte ganske lenge OG jeg vil ha på leppa nåååå. Så lurer på å ta saken i egne hender. Den skal festes med dobbeltsidig teip. Det står ingenting i arket jeg fikk med fra han jeg kjøpte den hos om bilen skal stå i ro en periode etter - bør jeg la bilen stå en dag eller kan jeg fint kjøre med den etter jeg har festet den? Lite kult om den plutselig flakser avgårde. At den ikke skal vaskes osv på et par dager er selvsagt. Kunne så klart hørt med noen bekjente av meg men de har rotet med både lim og bolter på sine, og det vil jeg ikke på min.

Lenke til kommentar

Skal sette på vinge/leppe på bagasjerommet på bilen. Min kjære far bruker å hjelpe meg med ting på bilen da jeg ikke er spesielt praktisk anlagt og er en sucker når det kommer til finmotorikken, men han er bortreist og blir borte ganske lenge OG jeg vil ha på leppa nåååå. Så lurer på å ta saken i egne hender. Den skal festes med dobbeltsidig teip. Det står ingenting i arket jeg fikk med fra han jeg kjøpte den hos om bilen skal stå i ro en periode etter - bør jeg la bilen stå en dag eller kan jeg fint kjøre med den etter jeg har festet den? Lite kult om den plutselig flakser avgårde. At den ikke skal vaskes osv på et par dager er selvsagt. Kunne så klart hørt med noen bekjente av meg men de har rotet med både lim og bolter på sine, og det vil jeg ikke på min.

Dobbeltsidig teip holder ikke lenge og tiden man skal vente burde vel stå på pakken :p med 2 skruer har du i hvertfall litt sikkerhet til teipen slipper

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Skal sette på vinge/leppe på bagasjerommet på bilen. Min kjære far bruker å hjelpe meg med ting på bilen da jeg ikke er spesielt praktisk anlagt og er en sucker når det kommer til finmotorikken, men han er bortreist og blir borte ganske lenge OG jeg vil ha på leppa nåååå. Så lurer på å ta saken i egne hender. Den skal festes med dobbeltsidig teip. Det står ingenting i arket jeg fikk med fra han jeg kjøpte den hos om bilen skal stå i ro en periode etter - bør jeg la bilen stå en dag eller kan jeg fint kjøre med den etter jeg har festet den? Lite kult om den plutselig flakser avgårde. At den ikke skal vaskes osv på et par dager er selvsagt. Kunne så klart hørt med noen bekjente av meg men de har rotet med både lim og bolter på sine, og det vil jeg ikke på min.

Dobbeltsidig teip er en veldig veldig dum ide, da er det bedre å la være bare for å spare seg skuffelsen som kommer når du kjører over den.

Lenke til kommentar

Dobbeltsidig teip holder ikke lenge og tiden man skal vente burde vel stå på pakken :p med 2 skruer har du i hvertfall litt sikkerhet til teipen slipper

 

Det gjør ikke det. Står bare hvor lenge jeg skal vente med å vaske den osv. 

 

Kan prøve rutelim. Det skal vistnok holde meget bra etter hva jeg har hørt...

Og rutelim kan ikke finne på å smelte i varmen eller "tynne ut" når jeg vasker den? Ja, jeg er supernoob, så ikke mobb vennligst. :p 

 

Dobbeltsidig teip er en veldig veldig dum ide, da er det bedre å la være bare for å spare seg skuffelsen som kommer når du kjører over den.

 

Akkurat ja. Jeg vet ikke om det er så lurt å drive å skru i den da den ikke er av den høyeste kvaliteten, kjøpt fra Taiwan fra en selger som hadde veldig gode omtaler og mange salg. Den er tung men ikke superheavy akkurat. Er redd den kanskje knekker om man begynner med bolter og shit? Kjedelig med 1500 kr gone to waste.. Men enda kjedeligere å feste den med teip og risikere at den flakser avgårde når det ligger bil bak meg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvis plasten er så sprø at du ikke borre igjennom den er du fuckt uansett da vibrasjoner vil slå den i stykker om du bre limer den, hvis den ikke detter av før den tid.

Lenke til kommentar

Sikaflex var verre å få tak i kontra TEC7 sist jeg prøvde. Dessuten er det oppgitt ganske greie spesifikasjoner på enkelte TEC7-produkter. Var nå vel rundt 28 kg/cm2 på den gugga jeg brukte sist, så en spoiler skal den greie å holde.

Sikaflex selges hos alle båtutstyrssjapper, i tillegg har Clas Ohlson Sikaflex 291 i sine hyller.

Sikaflex er laget for svært krevende forhold, blant annet er den i stand til å herde under vann.. Jeg har byttet skroggjennomføringer i båten min mens den lå på vannet, og tettet rundt disse med sikaflex.

Lenke til kommentar

Muligens vis det er xenon... er ikke helt sikker, men mener at med xenon er det krav med lyktespylere.

Er uansett ikke største jobben å fikse lyktespylere, men det er jo avhengig av model og produsent.

 

Artig å få telefon fra mindre biltekniske om smell og røyk samt mindre effekt på en bil. Kommer frem og finner en løs slange synlig i motorrom, kobler på, sjekker ecu for feil og bilen er fin. Føler meg som en feilmagnet til tider. Ikke første gangen bekjente har havarert med en bil i kort avstand til meg nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...