Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Man oppnår det som man gjør i enhver annen diskusjon. Utveksling av synspunkter og meninger. Mennesker synser om alt mulig rart stadig vekk.

Og man oppnår at noen kanskje tenker seg en ekstra gang om hvis de er i en situasjon som ligner denne her. Det er mange triste saker der ute hvor ulykker på vinterføre hadde vært forhindret om fører hadde fulgt litt mer med.

 

Det er selvfølgelig trist for fører i slike saker, men det er ingenting mot det de pårørende går igjennom. Alt i alt så er det oftest fører som har skylden. Selv om det kunne vært hvem som helst av oss avhengig av tilfeldigheter. Derfor er det viktig å la andre ta lærdom av det som har hendt.

 

Om fører burde bli sikter og/eller straffet får være opp til politiet. Men av erfaring vet jeg at politiet kan gjøre en elendig jobb i slike tilfeller også. Folk som lager dødsulykker burde få en straff, ikke bare få synes synd på seg selv resten av livet.

 

 

Sier ikke at det nødvendigvis er tilfellet her, men mange ganger.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leide en Ford Expedition da jeg bodde på Mandalay Bay.

 

Jeg leier alltid fra Avis der det er mulig, og det gikk smertefritt.

Jeg valgte også å ta med full forsikring så jeg slapp egenandel, noe som viste seg å være lurt siden bilen ble påkjørt mens vi stod parkert den ene kvelden..

 

Avis har også utleie på Mandalay Bay, noe som for oss ga reservert parkeringsplass under leieperioden. (På Avis sine plasser)

 

Å være i Vegas mer enn ti dager ville jeg droppa, for min del var jeg der i omtrentlig ti dager og det var sykt deilig å dra derfra.

 

Leiebil hadde jeg bare tre dager, resten av tiden ble brukt på fag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen her som har leid bil i Vegas og vil dele erfaringer? Skal leie en SUV eller standard bil med god plass i ti dager med fri km og et par dager i en Mustang GT eller tilsv.. Alle tips mottas med bil-gif.

Leide bil hos Alamo via rentalcars.com (jeg sliter med å finne en billigere side hver gang jeg skal over dammen), i høst som var. 

Når du lander på McCarran og har fått hentet bagasjen, følg skiltingen for shuttlebus til Rent-A-Car Center (her holder de fleste selskap til, men følg skiltingen uansett til ditt selskap).

Bussturen er vel max en 5 minutt's tur. 

 

Det som var jævla kjipt når jeg var der i høst, var at vi landet i halv 2 tiden på natten, etter ca. 22 timer på reisefot med forsinkelser.

Kom oss til senteret uten problem, stilte meg i en kort kø og fikk relativt fort hjelp. 

 

Tar rulletrappen opp til parkeringsplassen for å hente bilen (Chrysler C300 eller lignende), men blir møtt av et nesten tomt parkeringshus.

Bil-klassen jeg hadde bestilt, hadde de selvfølgelig ikke flere igjen av.

Så vi ble "oppgradert", med valg om enten sportsbil (Camaro, Mustang oln.) eller "luksus"sedan.

Sportsbil var ikke aktuelt da det hadde blitt for trangt, så vi fikk valget mellom 1 stk. Audi A4 og 1 stk. Infinti Q50 .

Ville selvfølgelig ha Q50'en og var halvveis ut døra, da de fant ut at jeg ikke kunne ta den ut av staten pga. prøveskilt.

Så det ble en Audi A4 2.0T, mindre enn det jeg hadde bestilt, saktere enn jeg hadde bestilt, eneste den hadde for seg er at det er en dyrere bil i USA, trist.

Ene kofferten måtte vil til og med ha i baksete. 

 

Hadde jeg ikke vært jævla trøtt og lei, skulle jeg ha greid å kranglet meg til en stor SUV.

 

Har vært en del ganger i USA og har aldri vært borti lignende, går som regel veldig greit :)

 

 

Ellers hørte 10 dager lenge ut i Vegas, kan anbefale å ta et par roadtrips!

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Noen her som har leid bil i Vegas og vil dele erfaringer? Skal leie en SUV eller standard bil med god plass i ti dager med fri km og et par dager i en Mustang GT eller tilsv.. Alle tips mottas med bil-gif.

Lei noe morsomt og dur utover ørkenen mot death valley. Var noen helt hinsides langstreninger der. Og enkelte flotte fjellveier når du nærmer deg yosemite, dog er det nesten en dags kjøring unna.

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

 

Det er billig å fly til, og bo i, Las Vegas så vi bruker det som utgangspunkt. Er i SF 4 dager og LA 4 dager tenker jeg, men ankomst retur skjer fra LV. Mulig vi flyr tur/retur SF da det koster ca 500kr kontra å kjøre 9 timer.

 

Hadde håpet å få tak i en V8'er ihvertfall for noen dager, men det er pokker ikke mulig å finne noe særlig om det på nettet. Planen er å dra til Hoover dam og slikt i en litt kul bil, og ta transportetappene med noe mer komfy SUV eller slikt..

 

Gjør bestilling fra Norge for å være sikker på at vi har riktige forsikringer..

 

Noe annet jeg burde tenke på, eller sjekke ut?

Lenke til kommentar

Hoover dam er ikke lange turen, men ikke forsøk å legge inn Hoover dam gift shop på navien :)

Vi gjorde dette, tilfeldighetene ville ha det til at vi da møtte på et tradisjonsrikt biltreff like ved Hoover dam gift shop (som ikke er ved Hoover dam).

Det var et VW-treff der man kunne se Kübelwagen med fastmonterte våpen, gamle bobler (møtte en fyr som hadde en 1-eiers 1956-modell 1200), mm.

Helt knall for meg, så mens han jeg reiste med fikk seg noen timer på sykkelsetet tok jeg en tur på biltreff.

 

Noen navi-systemer vil gjenkjenne den som Boulder dam, og det er også det opprinnelige navnet før den ble oppkalt etter Hoover.

 

Da jeg kom til flyplassen var det greit å bare slenge seg inn i en limmo for å komme seg på hotellet, leiebil tok vi så ut i resepsjonen på hotellet.

Å booke på forhånd var ikke nødvendig for meg, de var skikkelig profesjonell i Avis-skranken på hotellet.

 

Jeg kan ellers anbefale Mandalay Bay om du trenger hotellanbefalinger, litt utenfor det verste bråket men absolutt et fint hotell med bra rom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Hadde håpet å få tak i en V8'er ihvertfall for noen dager, men det er pokker ikke mulig å finne noe særlig om det på nettet. Planen er å dra til Hoover dam og slikt i en litt kul bil, og ta transportetappene med noe mer komfy SUV eller slikt..

 

Jeg har nesten alltid fått tilbud om å oppgradere til Corvette / Camaro V8, så de har iallefall bilene der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...