Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er økonomisk krigføring. Det psykopatene i USA har gjort er å bruke europeisk ECU når de foretok utslippskontroll istedet for den amerikanske og så skylder på VW. Enhver som har kjørt amerikansk Porsche vet hvor mye tregere den er enn europeisk utgave.

 

Mao, dette er slik man erverver seg selskaper på billigsalg, så gjenstår det å se om tyskerne godtar denne oksedritten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan si mye om VW, men jeg synes de opptrer ganske ryddig. Blir spennende å se hva denne oppgraderingen innebærer.

Ryddig?

 

Ja, sånn med tanke på at om de hadde vært arrogante å ugreie etter en sånn avsløring, så hadde de vel kunnet pakka sakene sine og lagt ned..

 

Men joda, jeg syns det er bra at de ikke lar kundene ta støyten nå, men igjen, det skulle vel bare mangle? :)

Lenke til kommentar

Fra pressemeldingen til Volkswagen:

 

  • I Norge er biler av merket Volkswagen berørt med 77.580 biler, Audi 27.649, SKODA 19.947 og Volkswagen Nyttekjøretøy med 21.963 biler

Med den handlingsplanen som nå fremlegges vil de berørte kundene i løpet av noen uker som et første skritt bli informert individuelt om at deres bil er berørt og at det kan være nødvendig med en oppgradering. Handlingsplanen omfatter også at Volkswagen og konsernets øvrige merker allerede i oktober vil presentere tekniske løsninger for tyske myndigheter. Når tyske myndigheter har godkjent de tekniske løsningene vil disse bli klargjort for implementering innenfor hele EØS-området. 

 

Deretter vil våre kunder bli informert om den tekniske løsningen for oppgradering av deres bil, og kan så avtale tid hos sitt merkeverksted dersom dette skulle vise seg å være nødvendig. 

 

oversikt%20ber%C3%B8rte%20dieselmotorer.

Ut fra disse tallene ser det ikke ut som det gjelder alle 2.0 TDI fra disse årstallene? Det finnes vel flere 2009 A4 2.0TDI enn 1919 stk? Og flere A6 enn 248?

 

Jeg har 09 A4 og A6, svigers har 2011 Tiguan og bror har Octavia, alle 2.0 TDI, hvordan finner jeg ut motorkoden og om disse er rammet?

 

Jeg kan forøvrig ikke se for meg at de kan tvinge meg til "oppgradering" om jeg ikke vil, dersom effekt og forbruk må ofres..

Lenke til kommentar

Det må være en big deal ihvertfall, siden wankel ikke akkurat er kjent for å være miljøvennlig og drivstoffgjerrig.

 

Ble rygget inn i av et menneskelig avskum på Ikea i dag. Noen tips til hvordan jeg kan få bort de hvite ripene i fangeren?

Rubbing+polering om det er grunt, fargekodet spray eller neglelakk om det er igjennom. Husk klarlakk.

 

Evt WD40

Lenke til kommentar

Uansett jævlig kjedelig. De gangene jeg selv har vært på Ikea parkerer jeg lengst mulig unna inngangen og på tider når det er få folk. Orker ikke at en eller annen luring smeller en dør eller rygger på bilen jeg kjører.

 

Har hatt det morro med en Mercedes siste døgnet. Strømtjuv i form av gammal bilalarm fra Defa uten noen manualer så det var morro å fjerne den. Ledningspagetthi deluxe. Men det meste kan man jo gjøre selv så lenge man har tolmodigheten og kunnskapen til å gjøre det.

 

Har i det minste fjerne oljesvettinga på bilen jeg kjøpte i august. Deilig når det følger med deler sånn at man ikke har noen utgifter på å fikse det :) .

Lenke til kommentar

Kjedelig kan du si. Ødela dagen min det der. Stod faktisk nokså langt ute på parkeringsplassen, men det er alt for trangt mellom rekkene.

 

Men grunnen til at jeg ikke står her og banner er fordi det kunne vært mye verre. Heldigvis så ser det ut som noe som kan fikses uten ytterligere innsats, men fy faen som jeg hadde klikket om jeg hadde sett synderen.

 

 

 

Det må være en big deal ihvertfall, siden wankel ikke akkurat er kjent for å være miljøvennlig og drivstoffgjerrig.

 

Mon tro om det er snakk om en slags hybrid?

 

Ingen dum spekulering det. Selv så håper jeg at det er et teknologisk gjennombrudd som kan få wankel tilbake på markedet.

Hybrid høres mer sannsynlig ut, gitt at det i det hele tatt er en wankel, da det er en stor spekulering i seg selv.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jupp.  Det er noe dritt.

 

Må kjøpe mer fett til fettpressa her. Skal bytte hjullager på en bil her når jeg får delene som er bestilt. TTT. Jobber på biler midt i ett boligområdet så er nok litt pop. med naboene siden jeg holder på med vinkelsliper, kompressor og forskjellig. Men ingen har klaget enda og har ikke holdt på sent enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...