Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strupe bilene selv? Møller tar på seg evt tilleggskostnader dersom en kunde er berørt, men det er ikke lov å øke avgiftene på en bil etter at bilen er regga så staten kan i utgangspunktet ikke gjøre så mye med det.

Nå må du huske at det her er snakk om et svært alvorlig tilfelle av dokumentforfalskning, de har forledet myndighetene til å kreve inn for lite avgifter..

Da er det nok trolig at avgiftene kan endres i ettertid.

 

For de nyeste bilene kan de jo også ende med at den ikke tilfredsstiller gjeldende krav til utslipp og således må inn i en annen Euro-klassifisering, og potensielt ikke være lovlig å selge :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen tvil på at kundene kommer godt ut av denne situasjonen. Spørsmålet er bare om det innebærer en ny bil.

 

Det var ikke rent lite de bilene forurenset heller, så tviler på at jeg hadde kjørt videre med god samvittighet, avgifter eller ei.

Har 0 tro på at noen som helst får ny bil. Evt kompensasjon vil bli økonomisk, overfor myndighetene. Forbruker vil nok ikke se noe som helst oppgjør.
Lenke til kommentar

RANT:

 

Fuck den nye eukontrollen, fuck alle de FILLEtingene de har som 2er feil nå og fuck SVV.

 

Alle lyspærer skal lyse, og være i riktig farge... Ingen løse ledninger i motorrommet...? 10cm løs ledning er ikke farlig.

 

/rant.

 

Endte opp med å ødelegge ene sideblinklyset fordi gjett hva, selv om pæren virker, har fargebelegget flasset litt, men siden plasthuset er så gammelt, så knakk jo selvfølgelig det på flere viktige steder.

 

Så og si umulig å få ut parklyspæren på ene siden fordi, igjen det er gammelt. (Jeg bruker aldri parklys.)

Lenke til kommentar

RANT:

 

Fuck den nye eukontrollen, fuck alle de FILLEtingene de har som 2er feil nå og fuck SVV.

 

Alle lyspærer skal lyse, og være i riktig farge... Ingen løse ledninger i motorrommet...? 10cm løs ledning er ikke farlig.

 

Så og si umulig å få ut parklyspæren på ene siden fordi, igjen det er gammelt. (Jeg bruker aldri parklys.)

Jeg DIGGER disse nye reglene, det gjør at nedsnødde tanter får 2er-feil fordi de har bare ett nærlys, osv.

 

Du bruker aldri parklys sa du? Hva om du skal stanse langs veien en liten stund? Slår du da av lysene, eller lar du nærlys/fjernlys stå på (en del hjernedøde sjåfører gjør dette..)

Parklys er på sammen vanlige nærlys, og brukes således i utgangspunktet alltid.

 

Defekte lys kunne etter mitt syn gjerne vært belønnet med kjøreforbud med umiddelbar virkning.

 

 

Father of all V8's!! :ohmy: Dette må være Satans personlige Daily-Driver bil. Du vet når du har lyst å vekke opp 10 generasjoner på en gang..

 

Ingen tvil om at dette er en badass sak, en E-klasse stasjonsvogn med den motoren hadde vært perfekt for meg.

Lenke til kommentar

Jeg DIGGER disse nye reglene, det gjør at nedsnødde tanter får 2er-feil fordi de har bare ett nærlys, osv.

 

 

Enig. Er helt tragisk hvor mange som har feil på lysene eller kjører med feil lys. Skulle også ønsket at politiet var flinkere til å bøtelegge de med feil på lysene.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...