Gå til innhold

FA og dommeravgjørelser


Emils.

Anbefalte innlegg

Hargo var/er i tvil. :huh:

 

Jeg henviste egentlig til diskusjonen lenger opp på tiden der folk mente det var sjokkerende at han ikke får straff i etterkant. Som jeg sa, så synes jeg ikke det hele er stygt og at jeg skjønner at FA ikke gjør noe mer med saken, selv om et rødt kort kanskje kan forsvares.

 

Angående linken over, får jeg ikke sett den, da jeg ikke oppholder meg i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg henviste egentlig til diskusjonen lenger opp på tiden der folk mente det var sjokkerende at han ikke får straff i etterkant. Som jeg sa, så synes jeg ikke det hele er stygt og at jeg skjønner at FA ikke gjør noe mer med saken, selv om et rødt kort kanskje kan forsvares.

 

Angående linken over, får jeg ikke sett den, da jeg ikke oppholder meg i Norge.

Det som ''sjokkerer'' er at FA nok engang skuffer. Og det gjadt ikke bare Rooney, men alle 3 episodene som skjedde denne runden.

FA bør sette preasedens når de har mulighet til det, men nok en gang skuffer FA. Alle så at Mirallas, Rooney og Medel fortjente rødt kort, og unnskyld meg men Slag, nedsparking og veldig farlig spark bør få konsekvenser. Uavhengig av hvilket lag de spiller på.

Lenke til kommentar

Det som ''sjokkerer'' er at FA nok engang skuffer. Og det gjadt ikke bare Rooney, men alle 3 episodene som skjedde denne runden.

FA bør sette preasedens når de har mulighet til det, men nok en gang skuffer FA. Alle så at Mirallas, Rooney og Medel fortjente rødt kort, og unnskyld meg men Slag, nedsparking og veldig farlig spark bør få konsekvenser. Uavhengig av hvilket lag de spiller på.

Fikk ikke med meg hele United-kampen, så så ikke slaget til Medel. Når det gjelder de to andre synes jeg det forsåvidt er helt ok at det ikke skjer noe mer, selv om den til Mirallas kanskje er over streken og hadde ikke sagt noe på om det hadde skjedd noe der.

 

Synes man ikke kan gå inn å straffe for alt i etterkant, men det er fint at man har muligheten til å gjøre noe med de mest alvorlige tilfellene. Å fortjene rødt kort i en kamp er for meg ikke det samme som at dermed sagt må gå inn å straffe i etterkant.

 

Da ender man med å svekke dommernes integritet voldsomt, dersom slike ting skal gjøres hver eneste runde og hver eneste kamp.

Lenke til kommentar

Ja, situasjonene det er snakk om er røde kort, men samtidig så blir det feil å overprøve dommeren hele tiden.

Selv om det er trist at det er slik at det hadde vært bedre om dommeren IKKE hadde sett det.

 

Det de helder burde gjøre er å stramme inn regelverket når det kommer til reaksjoner som spark og slag ut av frustrasjon (Rooney) og høye ben med knottene først (Mirallas).

Jeg mener, når du kunne se knotteavtrykkene på beinet til Suarez, så er det vel liten tvil om dette er en takling som er over grensa spør du meg.

 

Er også helt enig at om det var snakk om en duell med ballen så hadde det holdt med gult på Rooney.

 

Men, men.. dømt er dømt. Ingen vits å gråte over spilt melk. En får heller håpe at dommerene blir litt mer unisone i sin dømming når det kommer til slike episoder.

For det er tross alt den forskjellige dømmingen som skaper frustrasjon og ikke nødvendigvis situasjonene i seg selv.

Lenke til kommentar

Fikk ikke med meg hele United-kampen, så så ikke slaget til Medel. Når det gjelder de to andre synes jeg det forsåvidt er helt ok at det ikke skjer noe mer, selv om den til Mirallas kanskje er over streken og hadde ikke sagt noe på om det hadde skjedd noe der.

 

Synes man ikke kan gå inn å straffe for alt i etterkant, men det er fint at man har muligheten til å gjøre noe med de mest alvorlige tilfellene. Å fortjene rødt kort i en kamp er for meg ikke det samme som at dermed sagt må gå inn å straffe i etterkant.

 

Da ender man med å svekke dommernes integritet voldsomt, dersom slike ting skal gjøres hver eneste runde og hver eneste kamp.

 

Kanskje over streken? Den er langt over streken. Kunne ødelagt kneet til Suarez...

 

Angående Rooney-situasjonen så var den ikke så stygg i seg selv, men det at han gjør det (slik det ser ut) bevisst, så burde han også straffes i etterkant.

 

Vi ser ikke slike ting som Mirallas/Rooney hver runde, det skjer av og til.

Lenke til kommentar

 

Kanskje over streken? Den er langt over streken. Kunne ødelagt kneet til Suarez...

 

Angående Rooney-situasjonen så var den ikke så stygg i seg selv, men det at han gjør det (slik det ser ut) bevisst, så burde han også straffes i etterkant.

 

Vi ser ikke slike ting som Mirallas/Rooney hver runde, det skjer av og til.

 

Jo, vi ser slike omdiskuterte situasjoner hver runde. Denne runden alene var det (minst) fire. Rooney, Mirallas, Medel og Brown (som fikk fjerna karantenen). Situasjoner vil oppstå hele tida, det er del av fotballen. FA må ta tak i de mest alvorlige, men ikke blande seg inn i alt.

Endret av Hargo
Lenke til kommentar

 

Enig med deg her, og derfor burde FA tatt tak i det Mirallas gjorde hvertfall. Har ikke sett de to andre situasjonene du nevner. Men slike taklinger som Mirallas utførte bør ikke få gå ustraffet.

 

Ingen pen takling, og er rødt kort i min bok. Intensjonen og voldsomheten bør sees på når det gjelder slike ting. Han kommer ikke spesielt hardt inn og det er en ærlig kamp om ballen, selv om knottene selvsagt ikke skal vises der oppe. Jeg mener det er klart rødt kort, men også at det er helt ok at FA velger å la den ligge også.

Lenke til kommentar

Taklingen fra Mirallas er stygg, uten tvil. Kommer alt for seint inn og takler bokstavelig talt i kne høyde. I mine øyne burde dette selvfølgelig vært rødt. Dårlig dommeravgjørelse, ja. Men det at FA ikke griper inn i saken er helt greit. Blir for dumt om det skulle skje, syntes jeg

Lenke til kommentar

Feil!

 

Hva er feil med det? Suarez kommer inn og bryter ballbanen. Hadde det ikke vært for det, så hadde han nok truffet ballen. Det er stygt og et rødt kort, men det er langt i fra det verste jeg har sett i PL de siste årene, og ikke en takling som jeg mener man skal sette seg ned å straffe. Rett og slett fordi intensjonen ikke er så stygg og det at han ikke kommer så forbanna fort inn. Skal nok en del til at en spiller blir skadd av det der.

Lenke til kommentar

1) Mirallas går ikke etter ballen, den var sparket vekk 3 minutter før han kom med ninjataklingen sin.

2) Han lukker øgene og hopper til

 

mirallas-suarez.gif

Rett og slett en takling for å treffe motstander, har ingenting med fotball å gjøre.

 

Mirallas er ca. ett sekund for sen i slowmo (den gifen), hva var det i ekte tid mon tro? 0.1 sekund kanskje?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...