Gå til innhold

Aftenposten.no blir abonnements-tjeneste?


covah

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/viten/Na-far-forskerne-holde-pennen-selv-7381566.html

 

"Fra og med 25. november blir alt innhold tilgjengelig digitalt for abonnentene.

Lesere som ikke abonnerer, vil kunne lese inntil åtte artikler i uken gratis på våre digitale plattformer.

Det eneste dagens abonnenter må gjøre, er å lage en digital brukerprofil ved hjelp av noen tastetrykk på aftenposten.no eller via Aftenposten-appene."

Er dette slutten på gratis nettaviser i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe så utrolig kjipt. Håper ikke dette blir en ny trend... Det er allerede nok av artikler på både vg.no og dagbladet.no som er kun for de som betaler. I tillegg til betalingen så har de også inntekter i form av reklame... Greit nok at de taper mye på at folk leser på nett i stedet for å kjøpe avis i papirform, men det burde da virkelig gå an å gjøre det på en annen måte enn å kreve betalt for alt (unntatt åtte artikler i uka, yay). Jeg håper også at få gidder å betale for det og at de må gå tilbake på det.

Lenke til kommentar

Da var aftenpostens betalingsmur innført, og vi snyltere er herved begrenset til 8 artikler pr uke.

Testet dette i sted, og etter en stund fikk jeg opp en popup ala Tek, hvor jeg pent måtte velge å betale eller get the hell outta here.

Disabling av javascript fjernet popupen, men også hele brødteksten til artikkelen (de er altså hakket smartere enn Tek). Det gikk heller ikke an å endre url til m.aftenposten... for å fremprovosere en mobilversjon. (må trolig endre browserident eller noe i tillegg)

Lenke til kommentar

Mtp. den fantastisk plagsom banneren som kommer ned så fort man scroller opp, som gjør at man må scrolle enda mer opp for å faktisk se det man skulle scrolle opp for å se. Så er det like greit at de lukker seg selv ute fra markedet :)

 

Enormt plagsomt at den popper frem og blir borte akkurat når den er mest i veien...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsekvensen av for mye adblock, regner med at andre aviser gjør noe tilsvarende, enten gjennom reklametvang eller kun betaling.

 

Ironisk nok er det reklamer med høyt lydnivå og sprakende farger som fikk meg til å gå over til ScriptSafe for å blokkere flash annonser. Hadde det ikke vært for dem, hadde jeg ikke brydd meg - legger ikke merke til annonser lengre.

 

 

Kommer nok heller ikke til å betale for Aftenposten, har tilgang til de samme nyhetene andre steder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ironisk nok er det reklamer med høyt lydnivå og sprakende farger som fikk meg til å gå over til ScriptSafe for å blokkere flash annonser. Hadde det ikke vært for dem, hadde jeg ikke brydd meg - legger ikke merke til annonser lengre.

 

 

Kommer nok heller ikke til å betale for Aftenposten, har tilgang til de samme nyhetene andre steder.

De andre stedene kommer antagelig til å gjøre det samme etterhvert, dermed "må" du betale noen av de for å få med deg nyheter...

Lenke til kommentar

Jeg tror det skal mye til før Nettavisen går bort fra sin modell. Det virker som avisen går godt og samme dag som Aftenposten ble betalavis hadde de over en million lesere. Det er utrolig bra i et land med 5 millioner innbyggere.

 

Ellers betaler vi allerede for NRK alle mann. Hvis man først blir tvunget til å betale alle steder, gir det ikke mening å betale mer enn ett sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Interessant. Besøkte akkurat AP og klikket febrilsk rundt en stund, ingen popup. Jeg har fra før benektet å motta cookies fra denne siden, og det er nok. Ingen behov for å slette manuelt hele tiden. 99% av cookies på nettet avslår jeg umiddelbart, og det skaper meget sjeldent problemer. Verst er google/yt nettverket, det krever finurligheter bare å kunne være innlogget på YT, men ikke på google. Adblock kjører jeg selvsagt sammen med ghostery og en host file med over 60000 redirected entries.

 

Opera nettleser. "ask me before accepting any cookies" refuse alt, utenom der du faktisk vil logge inn eller ha ekstratjenester.

 

Det er morsomt å hele tiden få den falske beskjeden "this site is using cookies you need to enable them" Likedan som "this site is paid for by ads please enable them to ensure our survival" Likedan som wikipedia og alle de andre som tigger etter penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...