Gå til innhold

PS4 og PC eller PS4 og Macbook? Les


MohWarfighter

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal få meg PS4. Jeg skal også få meg pc om 8 mnd. Jeg hadde tenkt på gaming PC, men da er jeg redd for at jeg ikke kommer til å bruke PS4 så spørsmålet er: Skal jeg kjøpe PS4 og gaming PC eller PS4 og macbook? Jeg har noen spill jeg ikke har fått spillt, men som jeg lurer på om den kan ta i windows modus seff. Det er Arma 3, Borderlands, Slender The Arrival, Rust, BF3 og jeg håper jeg får spilt DayZ standalone på den. Jeg velger Macbook forresten fordi den også er veldig god til videoredigering, surfing og kanskje streaming. Ikke fanboy svar plis. Det er best å ta med noe godt fra begge sider. Jeg kommer til å spille på PC/Mac'en ja. Men jeg skal ikke ta helt av med best grafikk. Jeg vil spille med normal. Takk for svar :)post-307263-0-09374000-1384807233.jpg post-307263-0-47403900-1384807292_thumb.jpg post-307263-0-96646300-1384807300_thumb.jpgpost-307263-0-57701600-1384866895_thumb.jpg post-307263-0-32824300-1384870690_thumb.jpg post-307263-0-03666000-1384870735_thumb.png post-307263-0-45269700-1384870790.jpg

Endret av MohWarfighter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse


Tenk langsiktig anyway:
Har du mye skolearbeid / jobb som krever en Mac (dens batteritid og funksjoner) ? Hvis JA: Vurder Mac OG PS4

Hvis nei:

PC Master race! - drop Mac og PS4, vurder en stasjonær evnt. bærbar om du må også ha for skolearbeid!

Lenke til kommentar

Hallo folkens! Jeg tenkte på en pc eller mac jeg kan fra noen gode spill på maks middels uten anti aliasing og vsync. Som denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD103HA/apple-macbook-pro-15-4-md103 Den er den beste macbooken tenker jeg. Jeg er en konsoll gamer og en pc gamer. Jeg krever mer av konsollen og det er derfor jeg vil ha en laptop jeg kan dra på middels på ikke så grafikkkrevende spill. Søk på macbook gaming på youtube å se at macbook er undervurdert.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Mac er en veldig grei investering. Jeg spiller bare lol, så jeg hadde byttet gaming-pcen min i en mac anyday. OS'et er helt utrolig intuitivt og effektivt! Samt touchpaden som er legendarisk!

Lenke til kommentar

Hallo folkens! Jeg tenkte på en pc eller mac jeg kan fra noen gode spill på maks middels uten anti aliasing og vsync. Som denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD103HA/apple-macbook-pro-15-4-md103 Den er den beste macbooken tenker jeg. Jeg er en konsoll gamer og en pc gamer. Jeg krever mer av konsollen og det er derfor jeg vil ha en laptop jeg kan dra på middels på ikke så grafikkkrevende spill. Søk på macbook gaming på youtube å se at macbook er undervurdert.

Du har linket til fjorårets macbook pro, eneste som er ok for gaming er de nyeste retina macbook proene. de koster.

Lenke til kommentar

Kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt å bruke. PS3/X360 som er ca. 8 år gamle klarer å kjøre GTA V og de kostet vel rundt 4000kr da de kom ut. Tviler på at det er mange 8 år gamle PCer til 4000kr som vil klare å kjøre GTA V (hvis man skulle ha prøvd). De ville nok ikke ha klart å kjøre det like smooth i hvertfall.

 

PC har jo også sine fordeler. Du kan få bedre spesifikasjoner enn konsoll, men du må punge ut mer. På konsoll vil jo alle spillene spillene som blir sluppet ut til de garantert funke og selv om konsollen er 5 år gammel så trenger du ikke å bekymre deg om å oppgradere. Det er jo også liten vits i å bruke masse penger på en gaming-pc hvis man bruker den lite (men så bør man ikke bare spille dagen lang). Grafikken er ikke dårlig. Det er bare PC-gamerne (som for en eller annen grunn har noe imot konsollene) som tydeligvis er blinde for konsollgrafikk.

 

Konsoll er også mye mer praktisk om du skal spille med venner "offline". Bare å trykke på PS/Xbox-knappen og du er tilkoblet.

 

Personlig foretrekker jeg konsoll fordi alle spill som blir lansert for de funker garantert. Jeg trenger som nevnt ikke å bry meg om å oppgradere, selv flere år framover. Spiller heller ikke så ofte at jeg vil bruke så mye penger på en PC. + at FIFA er crap på PC.

 

Mac egner seg vel ikke spesielt til spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PC har jo også sine fordeler. Du kan få bedre spesifikasjoner enn konsoll, men du må punge ut mer. På konsoll vil jo alle spillene spillene som blir sluppet ut til de garantert funke og selv om konsollen er 5 år gammel så trenger du ikke å bekymre deg om å oppgradere. Det er jo også liten vits i å bruke masse penger på en gaming-pc hvis man bruker den lite (men så bør man ikke bare spille dagen lang). Grafikken er ikke dårlig. Det er bare PC-gamerne (som for en eller annen grunn har noe imot konsollene) som tydeligvis er blinde for konsollgrafikk.

Selvfølgelig må man betale mer for ting som er bedre. Man kan jo kjøpe en hodetelefon til 200 spenn som garantert vil funke på PCen din, eller så kan man kjøpe en til 2000 man trenger forsterker til.

Lenke til kommentar

Kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt å bruke. PS3/X360 som er ca. 8 år gamle klarer å kjøre GTA V og de kostet vel rundt 4000kr da de kom ut. Tviler på at det er mange 8 år gamle PCer til 4000kr som vil klare å kjøre GTA V (hvis man skulle ha prøvd). De ville nok ikke ha klart å kjøre det like smooth i hvertfall.

 

PC har jo også sine fordeler. Du kan få bedre spesifikasjoner enn konsoll, men du må punge ut mer. På konsoll vil jo alle spillene spillene som blir sluppet ut til de garantert funke og selv om konsollen er 5 år gammel så trenger du ikke å bekymre deg om å oppgradere. Det er jo også liten vits i å bruke masse penger på en gaming-pc hvis man bruker den lite (men så bør man ikke bare spille dagen lang). Grafikken er ikke dårlig. Det er bare PC-gamerne (som for en eller annen grunn har noe imot konsollene) som tydeligvis er blinde for konsollgrafikk.

 

Konsoll er også mye mer praktisk om du skal spille med venner "offline". Bare å trykke på PS/Xbox-knappen og du er tilkoblet.

 

Personlig foretrekker jeg konsoll fordi alle spill som blir lansert for de funker garantert. Jeg trenger som nevnt ikke å bry meg om å oppgradere, selv flere år framover. Spiller heller ikke så ofte at jeg vil bruke så mye penger på en PC. + at FIFA er crap på PC.

 

Mac egner seg vel ikke spesielt til spilling.

Du kom med noen gode ting ved begge sider. Du hat veldig gode svar og det er jeg veldig takknemlg for. Du har rett. Fifa er best på konsoll samt mange andre spill. Da tenker jeg jeg kjøper gaming pc i tillegg. Da får jeg spilt det som er best på ps4 og det som er best på pc. Tusen takk igjen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har linket til fjorårets macbook pro, eneste som er ok for gaming er de nyeste retina macbook proene. de koster.

Dette.

 

TS linket som sagt til MacBook Pro fra fjoråret. Det har ikke kommet noen ny MacBook Pro for 2013, og jeg har mine tanker om at Pro uten retina er ute av det gode selskap.

 

De rimeligste MBPr får du til rundt ti tusen med studentrabatt, den TS linket til hadde en prislapp på 13 990,-. Det vil altså være litt galskap å kjøpe en MBP i dag, istedenfor en MBP med retina.

Lenke til kommentar

Finnes så utallige mange gode spill til PC som du ikke får til konsoll. Hadde valgt PC over Mac fordi du også får kraftigere komponenter på en PC til samme pris som en Mac.

Men varlighet da? Mac har noe jeg hater med windows. Ads! Over hele nettet! D: Og virus. Den er grei og spille på og god video redigering. Hvis man ikke tenker på spill. Hvem er best da? Jeg forlanger ikke å kjøre ting på høyest. Bare spill som arma 3 på medium eller bf3 på medium.

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg på forholdet mellom konsoll og pc på samme nåte som fastfood/hjemmelaget mat.

 

Det er enklere og billigere til å begynne med med konsoll, nen om man tar seg tid og det ekstra startbudsjettet man trenger er pc vinneren på alt annet. Ikke glem at spill veldig ofte er langt rimeligere til Pc, og at pcen faktisk er en pc i tillegg til å være spillmaskin.

 

For

Lenke til kommentar

Men varlighet da? Mac har noe jeg hater med windows. Ads! Over hele nettet! D: Og virus. Den er grei og spille på og god video redigering. Hvis man ikke tenker på spill. Hvem er best da? Jeg forlanger ikke å kjøre ting på høyest. Bare spill som arma 3 på medium eller bf3 på medium.

Du har noe som heter adblocker. Jeg har ikke hatt virus på min maskin noen gang. Er bare å ikke laste ned fra lugubre sider så er du relativt trygg. Videoredigering fungerer ikke noe bedre på Mac enn på en PC. Mac er dessuten dyrt iforhold til hva du får. De har retina skjerm som ikke finnes til PC enda, men det er det eneste.

Lenke til kommentar

Du har noe som heter adblocker. Jeg har ikke hatt virus på min maskin noen gang. Er bare å ikke laste ned fra lugubre sider så er du relativt trygg. Videoredigering fungerer ikke noe bedre på Mac enn på en PC. Mac er dessuten dyrt iforhold til hva du får. De har retina skjerm som ikke finnes til PC enda, men det er det eneste.

Jeg vil ikke laste ned adblocker. Den blocker videoer jeg ser på. Alle har hatt virus en gang. Det er jeg sikker på. Ta en rask virusscan og se. Jeg er ikke så flink til å se det som er trykt eller ikke og det vet jeg mange andre er å. Videoredigering følger med i macen og den kan bare fås til mac. iMovie ftw. Mac er premium laget, den er veldig tynn og lett og ha med seg. Den kan få retina og den kan dessuten bli til en windows maskin når som helst. Boot upen er bare i ca 10 sekunder og batteritiden er på

7-8 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...