Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg backet ikke spillet, så jeg har ikke fulgt spesielt godt med. Tviler ikke på at du kan ha rett, men gidder du å utdype litt?

Når kickstarteren gikk var alt fint og de snakket så varmt om infinity engine spill og hvor fantastiske de var, men etter at de var ferdig med kickstarter og startet med design arbeidet dukket det flere og flere eksempler på moderne spilldesign som tar vekk fra en "infinity engine opplevelse".

 

Hvis jeg skal gi ett eksempel hørte vi i intervju med Tim Cain av rpgamer.com at spillet vil bli balansert for at man kan spille gjennom det solo, i et intervju med Adam Brennecke av TotalBiscuit ble det videre forklart at alle klasser skal kunne gjøre alt, så f.eks. en kriger ikke trenger en prest for å helbrede seg selv men har egenskaper selv.

 

Og jo mer du leser, jo mer ser du at når de snakker om infinity engine spill er det ikke noe annet en 2d pre rendered bakgrunner. Jeg har lest mye om project eternity, men kan ikke gi en enkel artikkel som viser godt hva problemet er, men det er små drypp med informajon i hver artikkel som samlet gir et bekymringsverdig status for spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis naturen ser sånn ut ser den veldig bra ut :)

Inntil du ser nøyere etter og legger merke til hvor ekstremt ujevnt detaljene er plassert :/

Med tanke på at dette er en trailer, og Bioware har valgt disse klippene spesielt fordi de mener de tar seg bra ut, er det ikke et godt tegn...

På en annen side, så er dette sannsynligvis et spill som kommer til å avgjøre Biowares fremtid, så kan en jo diskutere om det er bra eller dårlig om Bioware forsvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På en annen side, så er dette sannsynligvis et spill som kommer til å avgjøre Biowares fremtid, så kan en jo diskutere om det er bra eller dårlig om Bioware forsvinner.

 

Hvordan mener du at dette spillet kommer til å avgjøre fremtiden til BW?

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Så dette klippet på SpillExpo og jeg syns ihvertfall det ser veldig lovende ut, elsker hvordan karakteren reagerer på omgivelsene når man beveger seg. Syns kampsystemet ser tungt ut og virker som det har tatt mer hensyn til at man faktisk er i rustning og svinger store sverd. Også du kan ikke regenerate hp når man er utenfor festningene sine, så du må faktisk bruke alchemy og det finnes ingen rest muligheter. Mange ting som kan gjøre kampene bedre, og historien virker generelt interessant.

 

Skjønner at noen tydeligvis har blitt såret dypt av BioWare, men jeg tror dette er redningen. Blir spennende å få spilt det på Gamescom.

Lenke til kommentar

 

På en annen side, så er dette sannsynligvis et spill som kommer til å avgjøre Biowares fremtid, så kan en jo diskutere om det er bra eller dårlig om Bioware forsvinner.

 

Hvordan mener du at dette spillet kommer til å avgjøre fremtiden til BW?

 

Nå har de ikke kommet med et eneste bra spill siden Mass Effect 2 (som bare var bra første gangen du spilte gjennom og ikke tenkte på detaljene,) så det er jo strengt tatt siste sjanse.

Lenke til kommentar

Likte Mass Effect 3, sett bort fra slutten, veldig godt også. Det skal også nevnes at de har laget et meget godt spill i SWTOR, der de igjen viser at de er gode på historiedelen.

 

De har også begynt å tjene penger på mmoet, så jeg regner med at de består i mange år fremover uavhengig av det nye DA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte Mass Effect 3, sett bort fra slutten, veldig godt også. Det skal også nevnes at de har laget et meget godt spill i SWTOR, der de igjen viser at de er gode på historiedelen.

 

De har også begynt å tjene penger på mmoet, så jeg regner med at de består i mange år fremover uavhengig av det nye DA.

Det er to muligheter for å kunne like Mass Effect 3:

  1. Du har aldri lest en god bok, og vet følgelig ikke hvordan en god historie er bygd opp.
  2. Du har ikke fulgt med på historien og lore i spillet, eller rett og slett ikke brydd deg om at historien er ren skjit.

En av disse påstandene stemmer dessverre for alle som liker Mass Effect 3, jeg er tilbøyelig til å tro at de fleste kan falle under begge.

Lenke til kommentar

Jeg skal være helt enig i at historien er den svakeste i serien, men ikke dårlig nok til at jeg ikke likte spillet. Jeg hadde mange gode timer og likte spillet selv om historien var svak. Ble som et godt skytespill med ok historie :)

 

Jeg liker mer enn bare historien i Mass Effect universet.

 

Nå sporer vi helt av i forhold til topic, så jeg foreslår at vi fortsetter i en mass Effect tråd?

Endret av ESPP
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Burde vel lage en ny tråd for DA:I snart, men ny trailer ute idag og en slipp dato 07 Oktober i Usa ser det ut til og 09 Oktober i Europa.

 

Jeg er litt dårlig på å legge inn links og slikt, men her er den nye traileren.

 

 

Jeg gleder meg ekstremt mye, men er generelt sett en fanboy når det kommer til Dragon Age og Bioware, skammer meg ikke over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...