Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Det gjorde meg ingenting, hadde man muligheten til å køe angrep der?

Nei, du hadde ingen action-queue i DA1 eller DA2.

 

Ellers får jeg en mistanke om at Bioware ikke har forstått hvorfor witcher 2 og skyrim var populære, og bare implementerer ting de tror gjorde spillene populære.

 

Seriøst: female qunari mage som mulig hovedkarakter får meg til å riste på hodet. Leser forfatterne etablert lore i det hele tatt?

 

Du skal ha vokst opp utenfor the Qun og hvis du er Tal Vashoth så vil ikke de binde en mage på samme måte, noe som jeg ser som helt forståelig, en Tal Vashoth følger ikke den ensidige religionen og frykter ikke mages. Vi kan også se et scenario hvor faktisk du har foreldre som vil skjule deg fra å bli bundet på den måten, ja noen Qunari har følelser, glemt Sten?.

 

For å svare på den posten du har lenger nede så må jeg si meg helt uenig i at CD projekt har bedre forfattere for sin historie, men det er fordi vi liker forskjellige ting. Igjen det her to helt forskjellige ting på så mange punkter, spesielt da hvor BioWare fokuserer på at dine kompanjonger har en dyp personlighet og spennende bakgrunn og de har helt fantastiske stemmeskuespillere i alt de foretar seg.

 

The Witcher har også et grunnlag fra før, mens Thedas og lore rundt er oppfunnet fra bunnen av, jeg står respekt av rollespill som tør det, se på Mass Effect universet, det var et sci-fi univers på høyde med de største tv seriene fra den sjangeren.

 

Syns også det er verdt å merke seg at alle som jobbet på NWN og BG2, som er fortsatt er hos Bioware, jobber på dette spillet. Så til slutt skal jeg ikke si meg uenig i at ME3 og DA2 er ikke på nivå med noe av det tidligere Bioware, men jeg har sett deg gå ut mot Kotor tidligere og DA:O på visse punkter, mens du kan hylle Obsidian og CD Projekt, ser at mønster at du liker den type spill de lager bedre, jeg respekterer det. Håper du respekterer at jeg elsker Bioware sin stil. Gleder meg til mer diskusjon fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha vokst opp utenfor the Qun og hvis du er Tal Vashoth så vil ikke de binde en mage på samme måte, noe som jeg ser som helt forståelig, en Tal Vashoth følger ikke den ensidige religionen og frykter ikke mages. Vi kan også se et scenario hvor faktisk du har foreldre som vil skjule deg fra å bli bundet på den måten, ja noen Qunari har følelser, glemt Sten?.

 

For å svare på den posten du har lenger nede så må jeg si meg helt uenig i at CD projekt har bedre forfattere for sin historie, men det er fordi vi liker forskjellige ting. Igjen det her to helt forskjellige ting på så mange punkter, spesielt da hvor BioWare fokuserer på at dine kompanjonger har en dyp personlighet og spennende bakgrunn og de har helt fantastiske stemmeskuespillere i alt de foretar seg.

 

The Witcher har også et grunnlag fra før, mens Thedas og lore rundt er oppfunnet fra bunnen av, jeg står respekt av rollespill som tør det, se på Mass Effect universet, det var et sci-fi univers på høyde med de største tv seriene fra den sjangeren.

 

Syns også det er verdt å merke seg at alle som jobbet på NWN og BG2, som er fortsatt er hos Bioware, jobber på dette spillet. Så til slutt skal jeg ikke si meg uenig i at ME3 og DA2 er ikke på nivå med noe av det tidligere Bioware, men jeg har sett deg gå ut mot Kotor tidligere og DA:O på visse punkter, mens du kan hylle Obsidian og CD Projekt, ser at mønster at du liker den type spill de lager bedre, jeg respekterer det. Håper du respekterer at jeg elsker Bioware sin stil. Gleder meg til mer diskusjon fremover.

 

Selv ikke Tal-Vashoth behandler Mages som mennesker fordi de ikke er trent, så det er fortsatt mye som skurrer i mitt hode med ideen om en female qunari mage som din karakter. Alle qunari har da følelser, the Qun styrer bare såpass mye av livet deres at det virker som om de ikke har det. Sten (DA:O) sine følelser er i stor grad basert på moralene fra The Qun.

 

Biowares nyeste kompanjonger har ikke vært spesielt interessante eller dype i min mening, det er stort sett bare Legion og Varric som har hatt noe som helst interessant ved seg. Liara, EDI, og Miranda kom inn for å være noe pent å se på, mens Isabella og Ashley ble omdesignet for å være pene å se på... Vega, Kasumi, og Jacob var toppen av uinteressant møl, Kaidan ble plutselig homo fordi det passet forfatterne. Garrus' personlighet tok en helomvending, Anders og Tali fikk litt endringer også. Zaeed og Wrex var veldig endimensjonelle. Samara og Thane hadde problemer med å være foreldre, og ellers stereotyper...

 

Mass Effect-universet var godt sammensatt ja, etter Mass Effect 2 og Mass Effect 3 var det nok brister i lore og historie til at de like godt kunne spart seg bryet med å skape lore i utgangspunktet. Jeg er meget spent på hvor mye lore som blir stående i DA3, og håper virkelig at de ikke kommer med DLCer som Omega, Leviathan, og (spesielt) Citadel.

 

Du får for all del fortsette å være glad i Bioware sine spill, du er jo også enig i at både DA2 og ME3 har vært svake spill, virker heller som om du forventer et bra spill fra DA:I som bryter fra de siste årene med trender mens jeg forventer et dårlig spill som fortsetter trenden.

 

Over til noe annet, så lurer jeg voldsomt på hva de har tenkt å gjøre med Morrigan og barnet.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Om man skal fornærme en person for sin subjektive smak: fuck off

 

Om man bryr seg om en objektiv mening, vit at: Mass Effect 1-3 har fått critical acclaim

og også mottatt BAFTA priser selv med sine svakheter. Så kanskje det ikke er så latterlig

å være fan av serien

Lenke til kommentar

Om man skal fornærme en person for sin subjektive smak: fuck off

 

Om man bryr seg om en objektiv mening, vit at: Mass Effect 1-3 har fått critical acclaim

og også mottatt BAFTA priser selv med sine svakheter. Så kanskje det ikke er så latterlig

å være fan av serien

 

Jeg skjønner ikke hvordan du så på det som en fornærmelse, og det hjelper ikke din sak noe bedre ved å slenge banneord rundt.

 

Det er ironisk at du snakker om objektiv mening og har med "critical acclaim og priser". Anmeldelser og priser (spillsammenheng) er produkter av subjektivitet fra andre personer.

Endret av VanH
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått var det ikke open-world i seg selv som gjorde Skyrim populært, men heller det at det var så store områder å utforske (personlig likte jeg ikke Skyrim,) DA3 skal være delt inn i soner.

[klipp]

Hvorvidt det er open-world som gjorde populært eller at det er store områder å utforske, er vanskelig å si. TES har med årene har blitt mer og mer lineært (selvom det fortsatt er åpent) og mindre siden Daggerfall (Oblivion og Skyrim er vel omtrent like store). Jeg tror begge deler er suksessfaktoren til TES, en kan ikke ha det ene uten det andre. Lineært stort spill blir noe rart.

 

Jeg ser for meg at DA3 blir veldig Main Quest basert slik de andre spillene har vært. Og sånn sett ikke så mye andre huler og byer med innhold utenfor MQ. I tillegg til dette med soner som du nevner kan det hende de bommer litt. En annen suksessfaktor med TES er spill slik du vil (klasser skills etc.) og mangfold i gear/drops, samt crafting system. Så langt ser DA3 begrenset ut der også.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må innrømme at jeg er litt lettet over at denne tråden i det minste ikke bare dreier seg om hvem man kan ha sex med og hvilke legninger alle NPCene har, hvilke legninger forfatterne har og andre kjempespennende temaer.

 

Det blør i øynene mine av å lese ting som spørrerunden i denne linken.

 

http://raptr.com/BioWareDAI/news/53b458118d24e1eb29/raptr-q-a-dragon-age-inquisition-developers?_noscript=1

 

Har absolutt null og niks tro på Bioware fordi de har så ekstremt mange fans som er totalt syke i hodet, og med Masse Effect 3 spesielt, men også Dragon Age 2 viste de at det er disse folkene de lager spillene sine for nå. Frykter at Inqusition blir en blanding av det verste gameplayet fra Dragon Age 2 og Mass Effect 3, pluss grusomme romanser det omtrent er umulig å unnslippe enten du snakker med damer, menn eller hester.

 

Veldig glad for at Larian, Obsidian, InXile og Harebrained har stått fram som en motvekt til denne romansebesettelsen som "RPG-fans" bombarderer alle utviklere med og fokuserer på spillene i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blør i øynene mine av å lese ting som spørrerunden i denne linken.

 

http://raptr.com/BioWareDAI/news/53b458118d24e1eb29/raptr-q-a-dragon-age-inquisition-developers?_noscript=1

 

HAHAHAHAHAHA

 

Are we able to dye our followers clothes different colors?

Are there any romanceable dwarves (especially Varric) avaible for dwarven inquisitors ('cause I'd like to romance someone same-sized with my fem!dwarf ;))?

So will Varric be a love interest? I need to get some of that godly chest hair dwarven action.
Will Origins' finishing moves return? Jumping on to ogres and head chopping, that sort of thing.
Do qunari horns stick up through the fancy hats? it is of vital importance I know how horns interact with fancy hats
Will we be able to dance at the Ball? If so, can we dress up and bring a date, specifically Cullen?

Litt av en fanbase

 

The characters are picked for what makes sense in the story. If fans wanted to see a particular character return but they wouldn't make sense to be in that story it would end up feeling false.

Akkurat som de gjorde i DA2 og ME3 ja?

Lenke til kommentar

Tipper dette kampsystemet bare har blitt enda verre. Det er påfallende at de ikke bruker noe tid på å vise det frem i hvert fall. Enten er det fordi det er elendig, eller fordi målgruppen for spillet overhodet ikke lenger er folk som hang seg på Dragon Age-serien fordi det skulle være en "spirituell oppfølger til Baldur's Gate."

 

Mest sannsynlig er det vel en blanding av de to tingene som er grunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...