Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Så den nye 14 minuttersklippet fra spillet. Jeg lurer virkelig på hva de røyket når de fant ut det hadde et "taktisk" modus som fortsatt er i 3. person. Kampsystemt virker helt likt DA2 som jeg virkelig ikke falt for. Men spillet kan sikkert være artig hvis man spiller det alene og leker at det er Skyrim.

Det er jo åpenbart ikke helt likt som i DA2 ettersom en stor del av gameplayet denne gangen ser ut til å være å løpe rundt samtidig som man presser knapper, minner mer om en hybrid mellom ME3 og Diablo. En ting er helt sikkert: vi kan ikke vente oss taktiske RPGer fra Bioware lengre, da er det jammen bra Divinity: Original Sin gjør dette så fantastisk bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D:OS er helt konge, tviler på at det kommer et RPG i år som kan måle seg med det.

Dragon Age Inquisition :) ja fansen på Bioware forumet er helt loco, ingen tvil. Men jeg syns virkelig ikke gameplayet til noen av Bioware spillene har vært de sin styrke, mer historie og karakter utvikling. Skal ikke trekke noe fra Divinity Original Sin, som er genialt. Det går bare på hva man foretrekker.

Lenke til kommentar

 

D:OS er helt konge, tviler på at det kommer et RPG i år som kan måle seg med det.

Dragon Age Inquisition :) ja fansen på Bioware forumet er helt loco, ingen tvil. Men jeg syns virkelig ikke gameplayet til noen av Bioware spillene har vært de sin styrke, mer historie og karakter utvikling. Skal ikke trekke noe fra Divinity Original Sin, som er genialt. Det går bare på hva man foretrekker.

 

Det beste med Mass Effect 3 var gameplayet, spesielt multiplayeren. Det jeg tror folk er mest bekymret for er at forfatterne (hvis de kan kalle seg det) hos Bioware har produsert stadig dårligere manus og tekster, og at de ikke har lært noe av de foregående spillenes kritikk mot dette.

Verken Mass Effect 2, Dragon Age 2, eller Mass Effect 3 var skrevet spesielt bra, så det er med god grunn at denne skepsisen eksisterer.

Lenke til kommentar

 

 

D:OS er helt konge, tviler på at det kommer et RPG i år som kan måle seg med det.

Dragon Age Inquisition :) ja fansen på Bioware forumet er helt loco, ingen tvil. Men jeg syns virkelig ikke gameplayet til noen av Bioware spillene har vært de sin styrke, mer historie og karakter utvikling. Skal ikke trekke noe fra Divinity Original Sin, som er genialt. Det går bare på hva man foretrekker.

 

Det beste med Mass Effect 3 var gameplayet, spesielt multiplayeren. Det jeg tror folk er mest bekymret for er at forfatterne (hvis de kan kalle seg det) hos Bioware har produsert stadig dårligere manus og tekster, og at de ikke har lært noe av de foregående spillenes kritikk mot dette.

Verken Mass Effect 2, Dragon Age 2, eller Mass Effect 3 var skrevet spesielt bra, så det er med god grunn at denne skepsisen eksisterer.

 

Men nå var jo historien i Mass Effect 3 kludret til på mange punkter, selv om jeg syns karakterene er godt håndtert. De som har skrevet DA:I er jo en kombinasjon av ME2 og DA:O laget, og de to spillene mener jeg lett er noe av det beste BioWare har skrevet. Ser ikke på det som en bekymring, gameplayet er jo største bekymringen akkurat nå og om spillet blir "rollespill" nok, hvis man kan si det slik.

Lenke til kommentar

Men nå var jo historien i Mass Effect 3 kludret til på mange punkter, selv om jeg syns karakterene er godt håndtert. De som har skrevet DA:I er jo en kombinasjon av ME2 og DA:O laget, og de to spillene mener jeg lett er noe av det beste BioWare har skrevet. Ser ikke på det som en bekymring, gameplayet er jo største bekymringen akkurat nå og om spillet blir "rollespill" nok, hvis man kan si det slik.

 

Ashley, Kaidan, Liara, Tali, og Garrus fikk flere personlighetsforandringer gjennom serien, jeg er ikke enig i at de ble "godt håndtert."

Det er ingen god grunn til at historien i Mass Effect 3 ble kludret til heller, man må være særdeles dårlig til å skrive for å klare å koke opp noe så dumt som Mass Effect 3.

Grunnen til at Mass Effect 2 ble såpass godt mottatt var måten det ble fortalt på, i stor grad takket være Armando Troisi (var ikke med på å lage Mass Effect 3,) anbefaler sterkt å se denne presentasjonen.

 

Annet interessant å se på angående DA:I er smudboys podcast der han og et par andre diskuterte det som har blitt presentert av spillet hittil, det er mange advarselstegn rundt spillet allerede dessverre...

Lenke til kommentar

Syns både Liara, Tali og Garrus egentlig bare gikk full circle, landet der de begynte. Noe som var helt naturlig etter situasjonen. At Ashley og Kaidan reagerte som de gjorde skjønner jeg jo, de visste bare hva The Alliance sa om Shepard, ikke noe mer. De er lojale og hadde mistet kontakten, det er ikke uvanlig og være suspekt. Som sagt jeg syns de fleste karakterene var godt håndtert. Historiens største problemer ble jo løst med rom magi, er jo ingen tvil om det og det er kanskje den verste slutten jeg har spilt noensinne.

 

Må helt ærlig si at jeg ikke liker Smudboy, det er for mye negativitet og kynisk væremåte. Samme med de fleste youtube personligheter. Jeg er nærmest alltid positiv til ting og liker det på den måten. Eneste jeg virkelig klarer å følge er Archengeia. Sjekk ut hva han sier om forskjellige Bioware spill.

 

Syns også det er viktig og påpeke at Dragon Age 2 og Mass Effect 3 feilet på forskjellig måte. Mens ME3 var en suppe av uoppklarte plotpoints. Så var DA2 bare et uferdig produkt som ikke var særlig inspirerende lagd, men det var et helt gjennomsnittlig spill. Større grunn til å være positiv til DA:I enn ett Mass Effect 4. Jeg liker det som har blitt vist så langt, men om jeg kan kalle dette et mesterverk når spillet er ferdigspilt er spennende.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Soundtracket er rett og slett idyllisk.

Idyllisk var nå et merkelig adjektiv å bruke for dette stykket? Vil nå heller påstå at det er dramatisk.

 

Det ene (og store) problemet jeg har med dette stykket er at jeg ikke får assosiasjoner til Dragon Age av det:

 

Akkordprogresjonen og fraseringen har fint lite til felles med Dragon Age-musikk.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Syns egentlig at det passer bra til Dragon Age, selv om Inon Zur sin sære stil også passet godt i Origins. DA2 var blottet for god musikk. Kanskje feil og bruke idyllisk, men vet ikke helt hva annet jeg skal si? Magisk? Fortryllende?.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Syns egentlig at det passer bra til Dragon Age, selv om Inon Zur sin sære stil også passet godt i Origins. DA2 var blottet for god musikk. Kanskje feil og bruke idyllisk, men vet ikke helt hva annet jeg skal si? Magisk? Fortryllende?.

Denne musikken hadde gått helt fint inn i de aller fleste spill, Mass Effect hadde fungert, Star Wars hadde fungert, Halo hadde fungert, Zelda hadde fungert, Metroid hadde fungert (de gjorde det jo i Other M,) det er absolutt ingenting utenom korte fraseringer som minner om Dragon Age her. Det første stykket er dramatisk, og det neste stykket er også dramatisk musikk, faktisk er det aller meste av film- og spillmusikk dramatisk. Dette høres ut som noe Hans Zimmermann kunne kokt opp for generisk actionfilm #47, og det er ikke noe problem med det utenom det faktum at de kaster bort den individualiteten spillserien har hatt tidligere uten å komme med et nytt og bedre tema til erstatning som Zimmermann gjorde i Crysis 2.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Crysis 2 soundtracket <3 fantastisk. Alt jeg fikk utav det sammendraget, nok en gang smak sak. Jeg syns valget om å gå over til Trevor Morris som komponist er smart. Bioware rpg skal jo være episke fortellinger, med deg i fokus. Ihvertfall derfor jeg spiller dem. Syns den dramatiske musikken passer bedre til det.

Lenke til kommentar

Crysis 2 soundtracket <3 fantastisk. Alt jeg fikk utav det sammendraget, nok en gang smak sak. Jeg syns valget om å gå over til Trevor Morris som komponist er smart. Bioware rpg skal jo være episke fortellinger, med deg i fokus. Ihvertfall derfor jeg spiller dem. Syns den dramatiske musikken passer bedre til det.

 

Episk: episk a2 (fra gr epikos, av epos) fortellende, t forskj fra dramatisk, lyrisk e- diktning / e- teater (etter ty. episches Theater, av B. Brecht, 1926) fortellende teater; dialektisk teater.

Fritt oversatt:

Bioware rpg skal jo være fortellende fortellinger

Sier du det? :hrm:

Finnes det fortellinger som ikke er fortellende egentlig?

 

 

Det er selvfølgelig en smakssak angående musikken, jeg understrekte bare igjen at det ikke virker som om Bioware hører på fansen sin (i hvert fall ikke den delen med en fungerende hjerne) og heller velger å fokusere på å lage "datingsimulatorer med innslag av RPG-elementer." Overgangen til Trevor Morris er kanskje smart, men du har enda ikke gitt et eneste argument for hvorfor dette er smart, og jeg klarer ikke komme på noen selv dessverre. Angående påstanden om at det er deg som er i fokus i Bioware sine spill, så har jeg definitivt ikke det samme inntrykket etter ME (Shepard,) Dragon Age: Origins (The Warden,) ME2 (Shepard,) Dragon Age 2 (Hawke,) SWTOR (åtte forskjellige karakterer,) og Mass Effect 3 (Shepard.)

Lenke til kommentar

 

Syns egentlig at det passer bra til Dragon Age, selv om Inon Zur sin sære stil også passet godt i Origins. DA2 var blottet for god musikk. Kanskje feil og bruke idyllisk, men vet ikke helt hva annet jeg skal si? Magisk? Fortryllende?.

Fabelaktig? Opptroppende?

 

Vakkert er det uten tvil, og jeg gleder meg til å reise rundt om i Thedas med slik musikk i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ingen tvil om at Bioware sikter seg inn mot et bredere marked enn den harde kjernen av rollespillfans som har Baldur's Gate og Fallout 1 i listen over sine favorittspill. Med dagens krav til grafikk gjelder det først og fremst å tjene penger. Datingsimulator-elementer og tilhørende simplistisk gameplay og lav vanskelighetsgrad er forventet.

 

Når det er sagt kan det godt hende at Inquisition blir et ok spill med en spennende historie som man kan kjøre gjennom på noen kvelder, men at dette blir min neste store rollespillopplevelse er nok tvilsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...