Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker også at det ikke er en åpen verden. Bestemte soner får meg til å føle at jeg virkelig "reiser" til et nytt sted. I åpen verden føler jeg reising blir fort monotont og det ender at du bruker fast travel uansett, så mye av vitsen med åpen verden forsvinner. Det er mer interessant å ha spesialiserte "mindre soner" der quests og mennesker er finpusset med detaljer; enn en åpen verden som er mindre "finpusset". Håper folk forstod hva jeg mente.

Endret av VanH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg backet ikke spillet, så jeg har ikke fulgt spesielt godt med. Tviler ikke på at du kan ha rett, men gidder du å utdype litt?

Når kickstarteren gikk var alt fint og de snakket så varmt om infinity engine spill og hvor fantastiske de var, men etter at de var ferdig med kickstarter og startet med design arbeidet dukket det flere og flere eksempler på moderne spilldesign som tar vekk fra en "infinity engine opplevelse".

 

Hvis jeg skal gi ett eksempel hørte vi i intervju med Tim Cain av rpgamer.com at spillet vil bli balansert for at man kan spille gjennom det solo, i et intervju med Adam Brennecke av TotalBiscuit ble det videre forklart at alle klasser skal kunne gjøre alt, så f.eks. en kriger ikke trenger en prest for å helbrede seg selv men har egenskaper selv.

 

Og jo mer du leser, jo mer ser du at når de snakker om infinity engine spill er det ikke noe annet en 2d pre rendered bakgrunner. Jeg har lest mye om project eternity, men kan ikke gi en enkel artikkel som viser godt hva problemet er, men det er små drypp med informajon i hver artikkel som samlet gir et bekymringsverdig status for spillet.

 

Dafuq? Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, Pool of Radiance, Greyhawk: Tempe of Elemental Evil osv har da alle vært solo-spill først og fremst? Siden når har "solo" betydd at vi bare har én karakter? :blink:

 

Sorry for off-topic, har bare ikke vært aktiv i denne tråden på lenge, og ikke fulgt med på Project Eternity.

Lenke til kommentar

Dafuq? Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, Pool of Radiance, Greyhawk: Tempe of Elemental Evil osv har da alle vært solo-spill først og fremst? Siden når har "solo" betydd at vi bare har én karakter? :blink:

Sorry for off-topic, har bare ikke vært aktiv i denne tråden på lenge, og ikke fulgt med på Project Eternity.

 

Det blir ingen multiplayer, så det var ikke singelplayer han mente når han sa solo.

 

Direkte quote: "You can choose to play solo if you don't want any companions,"

 

Anbefaler deg å lese seg opp før du prøver å motsi noen ;)

Lenke til kommentar

Vil bli interessant å se hvordan spillet blir når det kommer ut. BioWare har mye å bevise etter Mass Effect3 og Dragon Age 2. De påstår jo at de har lært av feilene de gjorde med DA2, men det får tiden vise. Det at de går vekk fra tanken om en sømløs verden er ikke negativt da man kan lage følelsen av en massiv verden uten at den er sømløs. Spiller for tiden Baldur's Gate EE og man var ett stort kart med mange små områder. Det funker fordi man kan gjøre hvert område interessant på sin måte og veldig forskjellige. Jeg kommer ikke til å kjøpe DA:I ved release da jeg har blitt brent to ganger, så det skal bli spennende å se hva folk skriver om det. Har ett ørlite håp fortsatt, men tiden vil vise...

Lenke til kommentar

 

Dafuq? Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, Pool of Radiance, Greyhawk: Tempe of Elemental Evil osv har da alle vært solo-spill først og fremst? Siden når har "solo" betydd at vi bare har én karakter? :blink:

Sorry for off-topic, har bare ikke vært aktiv i denne tråden på lenge, og ikke fulgt med på Project Eternity.

 

Det blir ingen multiplayer, så det var ikke singelplayer han mente når han sa solo.

 

Direkte quote: "You can choose to play solo if you don't want any companions,"

 

Anbefaler deg å lese seg opp før du prøver å motsi noen ;)

 

Tror du misforsto iltt. :) Det jeg mente er selvsagt at solo ikke nødvendigvis betyr å spille med en eneste karakter. Baldur's Gate, Icewind Dale osv er alle solo, men vi har en gruppe med karakterer. Det er nettopp de er så bra. Project Eternity (heter vel Pillars of Eternity nå, btw) burde derfor helt klart fokusere på en gruppe helter som ikke kan gjøre alt alene. Jeg er ikke interessert i et spill med en one man army som brøyter seg gjennom fiendene alene. Jeg vil ha et spill der krigerne i frontlinjen er helt avhengig av healere og magikere, og de igjen er avhengig av krigerne for å beskytte seg. Det er jo som sagt derfor BG osv er så bra.

Lenke til kommentar

 

Det jeg mente er selvsagt at solo ikke nødvendigvis betyr å spille med en eneste karakter.

 

 

Hva mener du da med ordet "solo"? Bruker du det som et annet ord for "singleplayer"? De fleste bruker det nok i denne sammenhengen for å spille med en enkelt karakter og ikke en gruppe.

Lenke til kommentar

Geez... hva er det som er så vanskelig å forstå? Det som gjorde isometriske spill som Baldur's Gate osv så bra var at vi var nødt til å ha en gruppe, da ingen klasser klarer seg i lengden alene. Pillars of Eternity fjerner dette fullstendig, og lar oss spille med kun én karakter om vi vil. Dermed har de ødelagt det aller mest grunnleggende for isometriske spill, og totalt misforstått hva det er folk faktisk vil ha.

 

Btw "solo" betyr å spille alene. Det har ingenting å si hvor mange karakterer man har på laget.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Btw "solo" betyr å spille alene. Det har ingenting å si hvor mange karakterer man har på laget.

 

Ok, du bruker det med andre ord slik de fleste bruker uttrykket"single player." Lurere av deg å bruke det siste uttrykket tror jeg, for de fleste vil forstå "solo" som at man spiller en enkelt karakter. Det er slik det blir brukt overalt.

Lenke til kommentar

Geez... hva er det som er så vanskelig å forstå? Det som gjorde isometriske spill som Baldur's Gate osv så bra var at vi var nødt til å ha en gruppe, da ingen klasser klarer seg i lengden alene. Pillars of Eternity fjerner dette fullstendig, og lar oss spille med kun én karakter om vi vil. Dermed har de ødelagt det aller mest grunnleggende for isometriske spill, og totalt misforstått hva det er folk faktisk vil ha.

 

Btw "solo" betyr å spille alene. Det har ingenting å si hvor mange karakterer man har på laget.

 

Man kan spille BG solo med en Kensai/Mage og det finnes andre builds som også funker bra. Det at Pilars of Eternity gjør det mulig å spille uten en gruppe er ikke nødvendigvis forskjellig fra det man kunne i BG og andre spill. Det er ikke enkelt å spille solo, men det går hvis man spiller riktig.

 

Definisjonen av ordet solo er jo at man gjør noe som en individuell person uten hjelp alene, så jo det har absolutt noe å si hvor mange karakterer man har på laget...

Lenke til kommentar

Man kan spille BG solo med en Kensai/Mage og det finnes andre builds som også funker bra. Det at Pilars of Eternity gjør det mulig å spille uten en gruppe er ikke nødvendigvis forskjellig fra det man kunne i BG og andre spill. Det er ikke enkelt å spille solo, men det går hvis man spiller riktig.

 

Definisjonen av ordet solo er jo at man gjør noe som en individuell person uten hjelp alene, så jo det har absolutt noe å si hvor mange karakterer man har på laget...

 

 

Det er forskjell på om noe er mulig og om det er balansert for det, spill som BG2 var det mulig å gjennomføre med enkelte klasser alene, men det var på ingen måte designet og balansert for det. Disse nye spillene som kommer blir designet for at det skal være mulig, det er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Ikke uenig at det er en forskjell på å designe ett spill rundt det å kun styre en person eller at det er mulig. Har ikke fulgt veldig med på Pillar of Eternity utviklingen så kjenner ikke til de konkrete planene demses. Er jo rimelig stor forskjell På de forskjellige klassene og når de er mektige. En kriger og en magiker er jo mektige på 2 forskjellige nivåer. Hvis spillet skal balanseres rundt det at alle klasser kan spille solo så er det ett ekstremt dårlig tegn.

Lenke til kommentar

 

Geez... hva er det som er så vanskelig å forstå? Det som gjorde isometriske spill som Baldur's Gate osv så bra var at vi var nødt til å ha en gruppe, da ingen klasser klarer seg i lengden alene. Pillars of Eternity fjerner dette fullstendig, og lar oss spille med kun én karakter om vi vil. Dermed har de ødelagt det aller mest grunnleggende for isometriske spill, og totalt misforstått hva det er folk faktisk vil ha.

 

Btw "solo" betyr å spille alene. Det har ingenting å si hvor mange karakterer man har på laget.

 

Man kan spille BG solo med en Kensai/Mage og det finnes andre builds som også funker bra. Det at Pilars of Eternity gjør det mulig å spille uten en gruppe er ikke nødvendigvis forskjellig fra det man kunne i BG og andre spill. Det er ikke enkelt å spille solo, men det går hvis man spiller riktig.

 

Definisjonen av ordet solo er jo at man gjør noe som en individuell person uten hjelp alene, så jo det har absolutt noe å si hvor mange karakterer man har på laget...

 

Vel, for det første er det stor forskjell på å ha karakterer som spesialiserer seg på en ting, og en flokk jack-of-all-trades som kan gjøre litt av alt mulig helt greit.

 

Og for det andre er "solo" å gjøre noe alene. Det kan være å spille et spill alene med en gruppe karakterer, eller spille alene med én karakter. Ærlig talt ser jeg ikke hvorfor dere må kverulere så vanvittig på det, når dere åpenbart skjønner hva jeg mener. Jeg gidder ikke å lære meg internett-norsk bare for å tilpasse meg språket deres. Skal jeg begynne å skrive lol også nå? :p

Lenke til kommentar

Dette er ikke "internett-norsk." Når noen snakker om å spille "single player" og når de snakker om å spille "solo" betyr det to helt forskjellige ting også internasjonalt, i motsetning til det du hevder. Det var for øvrig du som begynte kveruleringen, da du gikk til angrep på Civilix sitt innlegg fordi du var uenig i uttrykket "solo." Men greit, det er bare å legge den død. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke "gått til angrep" på noe som helst. Hva fanken feiler det forumbrukerne nå om dagen? Er knapt mulig å skrive noe som helst uten å få tyve sider bullshit tilbake.

 

Det er heller ikke kverulering når jeg svarer på noe som åpenbart er helt på jordet. Det kalles norma... nei, drit i det. Gidder ikke kaste bort tid på dette forumet på en stund. Er så lei all denne drittkastingen dere holder på med.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

post-119190-0-59490500-1401505572_thumb.jpg

 

Dragon Age Inquisition

 

Utvikler - Bioware

Utgiver - Electronic Arts

 

Dragon Age Inquisition tar utgangspunkt i Thedas, en selvskapt verden av Bioware. Du er The Inquisitor, en mann eller kvinne som er den eneste som kan lukke riftene til The Fade, stedet dødelige besøker når de drømmer. Som enten en Alv, Dverg, Qunari eller Menneske tar du opp kampen ved å starte opp en gammel organisasjon kalt The Inquisition.

 

Les http://dragonage.wikia.com/wiki/Inquisition for mer informasjon.

 

http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age:_Inquisition har mer informasjon om spillet i seg selv.

 

Andre linker - http://www.dragonage.com/

https://dragonagekeep.com/en_US

 

Ting å bite seg merke i så langt.

 

Handling - Handlingen tar plass I Orlais, inspirert av Frankrike under middelalderen. Kommer også til å besøke Ferelden og kanskje ett par andre riker.

 

Raser - Rasevalg returnerer og Qunari er lagt til som en ny spillbar rase.

 

Klasser - De tre standard klassene returnerer Mage, Warrior, Rogue. Hver klasse har tre mulige spesialisering muligheter. Alle klassene kan utstyre seg med hva de vil. Som eksempelvis gjør at Mages kan bruke full plate igjen. Store muligheter for at noe lignende Arcane Warrior returnerer.

 

Gameplay - Vil være en god blanding av DA:O og DA2. Med sterkt fokus på sammensetninger tvers av klasse og litt mer jordnære animasjoner.

Man vil ikke lenger få helse tilbake etter kamper, eller når man i det hele tatt er utenfor trygge områder. Dette gjør at potions igjen blir viktig.

 

Dialog - Hovedpersonen kommer til å ha stemmeskuespiller og dialog treet fra DA2 vil bli brukt, dog kraftig modifisert. Du kan snakke med kompanjonger når man vil, sånn som DA:O. Romanser blir naturligvis en del av spillet i og med at det er Bioware.

 

DA Keep - Save import er en del av spillet, men blir løst på en alternativ måte med Dragon Age keep. Det vil være en database der man kan sette opp en save med alle valgene fra første og andre spill i serien. Er nå i lukket beta.

 

Utforsking - Vi er lovet ett mye større spill med fokus på store soner der mye foregår. Det er dog ikke åpen verden.

 

Konsekvenser - Det blir også sagt at valgene vi har gjort i tidligere spill og valg vi gjør i DA:I vil ha store konsekvenser for hvordan ditt Thedas utvikler seg. Får vente og se.

 

Spilletid - Spillet vil også bli nærmere lengden til DA:O. En vanlig gjennomspilling med minimalt av side oppdrag skal ta opp imot 50 timer. Nærmere 100 timer kreves for å gjøre alt og se alt. Verden vil være helt tilgjengelig etter hovedhistorien er ferdig og du kan fortsette der du slapp.

 

Litt uorganisert tekst, om folk har forslag til hvordan jeg kan sette det opp bedre, ta kontakt her eller via beskjed.

 

PS: Vil det være mulig å få satt denne posten til første siden av tråden?.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...