Gå til innhold

Call Of Duty : Ghosts , Meninger , Førsteinntrykk osv


Anbefalte innlegg

Du har fullstendig rett i det, problemet er bare at denne videoen er filmet fra PC-versjonen. Legg merke til Steam-overlay.

 

 

Poenget er vel at man kan få aim assist på PC med mus sålenge man har en controller koblet til PCn og ved det får man en fordel over andre spillere.

 

Ja, klar over det, men det blir blåst opp som om det skal være en aimbot, dessuten er det vel ikke så rart om man kobler til en konsoll kontroller til PC'n og spillet registrerer dette. Ja, det er en logisk feil som ikke skulle eksistert, men å gå helt av skaftet som om det er tradisjonell aimbot juksing er litt overdrevet.

Endret av bas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planen for det kommende året, etter å ha spilt dr*tten ut av alle tidligere cod, var å kjøpe en gaystation 4 eller failbox one og fortsette ha det gøy med COD - denne gangen GHOSTS. Etter å ha spilt ghosts noen dager på 360 så kan jeg ikke si noe annet enn at det her er så gjennomført dårlig at det føles som å sitte spille en slags "free to play" utgave av COD. Forhåpentligvis så fortsetter en del å spille BLOPS2 så jeg har noe å drive med til BLOPS3.

Lenke til kommentar

Noe jeg til nå er veldig skuffet over med spillet er all resirkuleringen.

Når spillet ble presentert en stund tilbake sa di spesifikt "We have made a game from scratch!".

Ehm, nei det har dere ikke, dere har resirkulert en hel haug med lyder, redesignet noen våpen, lagt litt større kart ifra BO2 og gitt det et nytt navn.

 

Har ikke lest det nevnt i denne tråden, men jeg synes det der kjøpe alternativet fungerer svært dårlig. Man må ha et insentiv for å nå høyere rank, istedenfor å bare kjøpe seg det våpenet man vil ha!

Lenke til kommentar

Noe jeg til nå er veldig skuffet over med spillet er all resirkuleringen.

Når spillet ble presentert en stund tilbake sa di spesifikt "We have made a game from scratch!".

Ehm, nei det har dere ikke, dere har resirkulert en hel haug med lyder, redesignet noen våpen, lagt litt større kart ifra BO2 og gitt det et nytt navn.

 

Har ikke lest det nevnt i denne tråden, men jeg synes det der kjøpe alternativet fungerer svært dårlig. Man må ha et insentiv for å nå høyere rank, istedenfor å bare kjøpe seg det våpenet man vil ha!

Eg har nevnt dette flere ganger at tint som ble sagt av utviklerne ikke ble holdt, kan gjerne kalle dette å lyve fordi eg ser ingen endringer.

Lenke til kommentar

En objektiv uttalelse vil være å si at COD:Ghosts er et dårlig spill om du tar i betraktning utførelsen av spillet og forbedringene i forhold til tidligere titler.

 

Ærlig talt ser jeg ikke grunnen til å kjøpe det fremfor Battlefield 4. Ingen at titlene er perfekte, men COD: Ghosts er rett og slett bare latterlig dårlig grunnet at det rett og slett ikke fungerer. Samtidig er spillet i seg selv 95% resirkulert materiale fra MW3...i alle fall virker det slik om det ikke er det.

 

 

Dette er latterlig. En svak 5'er/10 er hva jeg ville gitt spillet på grunnlag av det tekniske samt gameplay.

Endret av Raxzer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig. Jeg har nå prøvd noen flere mulitplayer økter, men de blir kortere og kortere for hver gang. Greit nok, lagg har alltid vært der og er like håpløst som forgjengerne, men dette spillet er rett og slett milevis unna COD slik jeg lærte og kjenne det og ble hektet på. Det største ankepunktet er rett og slett de store kartene og den generelt elendige flyten i spillets gang, nå føles det mest som jeg bruker mer tid på å løpe rundt for å leite etter fiender enn faktisk å være engasjert i gun fights. Det blir alt for treigt gameplay, som er den eksakte grunnen til at jeg aldri har likt Battlefield. Jeg kjeder rett og slett ræva av meg når jeg spiller dette spillet.

Lenke til kommentar

Greit nok, lagg har alltid vært der og er like håpløst som forgjengerne, men dette spillet er rett og slett milevis unna COD slik jeg lærte og kjenne det og ble hektet på. Det største ankepunktet er rett og slett de store kartene og den generelt elendige flyten i spillets gang, nå føles det mest som jeg bruker mer tid på å løpe rundt for å leite etter fiender enn faktisk å være engasjert i gun fights. Det blir alt for treigt gameplay, som er den eksakte grunnen til at jeg aldri har likt Battlefield. Jeg kjeder rett og slett ræva av meg når jeg spiller dette spillet.

 

Jeg er faktisk 100% enig i det du sier her, uten at jeg har tenkt på det selv.

Min favoritt-modus, Search and Destroy, har blitt til Search..... Når det feks er 1 eller 2 fiender igjen, ender det hele med at du bare går rundt å leter etter vedkommende. Det har endt flere ganger med at jeg ikke gidder involvere meg og heller bare venter.

 

Har kjøpt alle di siste COD fra til og med Cod MW 2, men dette blir det siste.

Kjøpte til og med Hardened Edition til 1400kr... FML.

Lenke til kommentar

men dette spillet er rett og slett milevis unna COD slik jeg lærte og kjenne det og ble hektet på. Det største ankepunktet er rett og slett de store kartene og den generelt elendige flyten i spillets gang, nå føles det mest som jeg bruker mer tid på å løpe rundt for å leite etter fiender enn faktisk å være engasjert i gun fights.

 

Bare lurer, MW som første ?

Lenke til kommentar

Denne er jo litt spesiell da...MW2 på venste side, Ghost høyre

Altså, man finner jo teksturer, scripting, voice-overs etc. Fra MW til dette spillet. Har du spilt det første oppdraget for du styrer killer-bikkja? Legg merke til hva som blir sagt når man sniker seg forbi.

Fyr så opp 'snike'-oppdraget i MW, legg merke til hva som blir sagt, gjør det samme med spillene IW har lagd etter MW, og få med deg hva som blir sagt under disse 'snike'-oppdragene :) Det er forskjellige personer, men samme manus.

Lenke til kommentar

Enig. Jeg har nå prøvd noen flere mulitplayer økter, men de blir kortere og kortere for hver gang. Greit nok, lagg har alltid vært der og er like håpløst som forgjengerne, men dette spillet er rett og slett milevis unna COD slik jeg lærte og kjenne det og ble hektet på. Det største ankepunktet er rett og slett de store kartene og den generelt elendige flyten i spillets gang, nå føles det mest som jeg bruker mer tid på å løpe rundt for å leite etter fiender enn faktisk å være engasjert i gun fights. Det blir alt for treigt gameplay, som er den eksakte grunnen til at jeg aldri har likt Battlefield. Jeg kjeder rett og slett ræva av meg når jeg spiller dette spillet.

 

Du får be folk om å campe mindre da vettu. Jeg har ingen problemer med å få over 20 kills i TDM på noen få minutter, og synes størrelsen på banene er det beste med spillet. Med mindre man har to lag som camper går spillet fort unna. Jeg dauer annenhver gang jeg må reloade virker det som, så det er ingenting å si på tempoet. Spiller du på konsoll? Det pleier jo å gå markant langsommere.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Good for you, men det finnes ikke grenser for hvor mye dødtid jeg opplever på X360 i hvertfall. At folk camper får man sjelden gjort noe med annet enn å outsmarte de, det ligger i manges natur, men de store kartene gjør ikke saken bedre i hvertfall. Jeg pleide å ha ei venneliste som var stappfull med COD spillere, og den har bare blitt mindre og mindre for hver release og er nå nærmest ikke eksisterende og de få som er igjen føler mye av det samme og mange har sagt at de kommer til å bytte det inn i noe annet. Skal ikke se bort i fra at jeg gjør det samme, dette spillet gir meg veldig lite slik det fremstår nå i hvertfall.

 

 

 

Bare lurer, MW som første ?

 

Nei, COD 2 var første i COD serien for min del, men det var MW 1 som virkelig klikka og fikk meg hektet ja. Ikke at jeg skjønner hva det har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Om noen vurderer PC-versjonen anbefaler jeg at INGEN kjøper den. Rett og slett bare grusomt utført av IW. 50GB å installere samt elendige teksturer og grafikk generelt.

Det knebler også maskinvaren din. Mitt GTX 670/FX 8320 sliter tydeligvis...

 

Uansett, COD:Ghosts er et steg tilbake etter min mening. Spillet fungerer ikke skikkelig, og selve "fun-faktoren" i spillet er rett og slett ikke å finne noen sted.

Jeg hadde det gøy med Black Ops 2. Jeg hadde det noenlunde gøy med MW3. Jeg hadde det utrolig gøy med både MW2 og MW. Jeg kan ikke fordra Ghosts...

Hva skjedde her?

 

Jo, det er ikke vanskelig å peke ut. Siden kartene er unødvendig store og spillet er like urettferdig som det alltid har vært, blir det altfor mye tid som går med på...ingenting.

Samtidig føles det ikke som om man får noen som helst tilfredsstillelse ut fra unlock-systemet. Det er litt det samme problemet som jeg hadde med Black Ops 2; Jeg trenger ikke å jobbe for ting lenger.

 

Samtidig bommet de som vanlig med både campaign-modusen og alt annet, men dette er å forvente. Historien denne gangen var ikke en suksess, men den var heller ikke totalt ubrukelig, selv om den egentlig ikke bærer noen verdi i seg selv. Ikke det at jeg forventet stort fra Infinity Ward på dette området heller (eller skallet som er igjen av Infinity Ward for å være presis).

 

 

Og multiplayeren kommer sikkert til å forbli ubrukelig en stund. Det er Infinity Ward vi snakker om her.

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar

Spawningen er helt forferdelig! Jeg får somregel et kjapt kill eller en kjapp death de første sekundene etter jeg har spawnet. Virker også som det er vanskelig å vinne gunnfights om du ikke har quickdraw da det tar ganske lang tid fra spurt til første skudd kommer...

 

Forhåpentligvis har alle quickscopers og gayfinders forsvunnet fra Black Ops 2 :)

 

PSN: Fokkeslasken

Lenke til kommentar

Jeg føler veldig mange har en tendens til å hive seg på bølgen av mennesker som forkaster Cod serien uten grunn. Det er visst blitt et fenomen blant spillere, å hate alt som har med Cod å gjøre. Om dette er fordi man er dårlig, synes det er kult å hate, eller virkelig hater spillet , vet jeg ikke.

 

Ikke misforstå meg. Ghost er det dårligste spillet i serien på lenge. Usymmetriske maps, på størrelse med Russland, elendig health system, og dårlig våpenbalansering er blant de største feilene spillet går. Spawns er også helt ødelagt, noe som er en spektakulært god prestasjon og få til, når maps er såpass store. Når et spill begår såpass store feil, samt innehar en større en dem alle omtrent, vet man at noe har blitt gjort galt. Det smerter meg og si det, men IW begynne rå miste grepet.

 

Jeg anser meg selv som en svært seriøs spiller. Om ikke MLG pro, så hvertfall over snittet i pubs. Jeg skal dog ikke snakke om meg selv, men hva jeg savner på Ghost som spiller. At IW har tatt vekk de beste modusene i spillet, er jo helt katastrofe. CTF, Hardpoint og vanlig Snd(fins på private) er borte. For dere av dere som har satt dere litt inn i Cod, så vet dere at BO2, er det beste som har hendt samfunnet på lenge. Måten League play og MLG fungerte på, har vært en drøm for oss som bedrev det, og som nevnt over. Dere som sier at Cod har vært dårlig siden Mw2 eller Mw for den saks skyld, må ta dere en bolle. Selvfølgelig hadde også BO2 mangler (ARs var nesten fraværende, med unntak av m8 og AN94), Targetfinder og EMP var OP osv,. Slike mangler vil det alltid være i Cod spill. Dere som mener at Mw2 var et perfekt spill, vet ærlig talt ikke hva dere snakker om. Nevner bare Commando, og noob tube, samt op, qs. At spillet var kanon er det dog liten tvil om, og helt klart et av høydepunktene i serien er det liten tvil om. Det er synd IW ikke klarer å opprettholde en slik kvalitet, i det to øvrige spillene, spesielt Ghost, som på mange måter er helt latterlig.

 

Nå var ikke BO2 så bra som det ble, i starfasen, og jeg mener samtlige spillere bør gi Ghost en sjanse. Om de dog ikke er like gode som Treyarch på å patche, nerfe/buffe våpen, ikke gir ut gode DLCs, eller unnlater å legge til Ctf og Hardpoint som modes, så har jeg svært lite tro på at Ghost blir et suksessfullt spill, noe det absolutt ikke har vært til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...