Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rasisme i Norge er et ikke-problem

Ta en tur til stort sett hvilken som helst skole i Groruddalen, observer spesielt hvordan norske jenter blir behandlet. Det samme kan du observere i stort sett hvilken som helst setting hvor de norske er i mindretall.

Lat som du trenger leilighet og ta en ringerunde med forfalsket gebrokkent norsk, få frem i samtalen at du er afrikansk eller pakistansk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg oppfatter det, så er det ekstremt lite rasisme i Norge. Det som er mer utbredt her, er skepsis til totalitære/autoritære religioner og kulturer, skikker etc.

 

Svært mange har svært mye i mot muslimer, men ikke hudfargen til majoriteten av muslimene.

 

Jeg selv liker ikke islam... Det er en landeplage.

En mye større landeplage enn kristendommen.

Jeg liker ikke arabisk kultur og religion fordi det er så mye der jeg betrakter som "jalla" og primitivt (...)

Og du stemmer Venstre? :huh: Er innlegget ditt en spøk?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta en tur til stort sett hvilken som helst skole i Groruddalen, observer spesielt hvordan norske jenter blir behandlet. Det samme kan du observere i stort sett hvilken som helst setting hvor de norske er i mindretall.

Lat som du trenger leilighet og ta en ringerunde med forfalsket gebrokkent norsk, få frem i samtalen at du er afrikansk eller pakistansk.

Av ren nysgjerrighet, er du fra Groruddalen?

Lenke til kommentar

Så folkens, dette er et veldig følsomt tema, det er mange mennesker som ikke prater høyt om dette, noen sier gjerne en ting og mener noe annet.

 

Så hva mener dere om utlendinger, er det noen spesifike utlendinger dere ikke liker? Jeg er halvt norsk og halvt Thailandsk, jeg føler meg så norsk som overhodet mulig, jeg ble født her, jeg har oppvokst her, gått skole, går i bunad på 17. mai osv.

 

Jeg har flere ganger hørt negative kommentarer, engang var det en mann som spurte meg hvilket land jeg kom fra og jeg svarte han, "halvt norsk og halvt thai" han svarte med "jasså så du er halvt norsk og halvt skitten?".

 

Så jeg lurer på hva folk mener og egentlig syns! Er alle utlendinger "uvelkommene"? Feks. kunne du latt datteren din eller sønnen din giftet seg med en utlandsk mann eller dame? Ville du godtatt å fått barnebarn som er halvt utenlandsk?

 

Hvem bringer dere ubehag? Hvem unngår dere osv? Fortell litt, jeg ønsker å vite hva folk mener om utlendinger, hvilke "fordeler og ulemper" de har tatt med til Norge, altså hva dere mener.

 

Jeg legger ofte merke til at når en avis artikkel handler om utlendinger feks. stjeling, drap, voldtekt så kan man ofte se mange negative kommentarer mot utlendinger generelt, men hvis artikkelen handler om norske så ser man ikke slike kommentarer.

 

Så folkens...fortell :)

I min verden er rasisme så fjernt. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor mennesker fortsatt er rasistiske. Vi lever i 2013 og jeg mener at hvis man har et rasistisk syn så har man ikke kommet meget langt. Menneskets bevissthet er i stadig endring og man blir mer og mer bevisst, men det er en lang vei å gå.

 

Jeg mener at man kun dømmer mennesket ut i fra dets handlinger.

Gjensidig respekt, tilgivelse og samarbeid er helt nødvendig for at vi sammen skal utvikle oss som mennesker! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rasisme er noe heltt annet, og det nærmeste vi i dag kan komme en ekte rasist, er en sosialist.

Og sosialistter har vi dessverre så alt for mange av i Norge.

 

Jeg tror ikke helt du har skjønt ordet heller, rasisme handler om rase-hat ikke rase-forskjellsbehandling. Som f.eks. pålegges ALLE som skal bygge hus idag at inngangs-etasjen SKAL være rullestolvennlig uavhengig av hvem som bygger, betaler eller skal bruke huset. Dette kan vi vel også klassifisere forskjellsbehandling. Ikke nok med at majoriteten ikke har bruk for dette og ønsker absolutt ikke å måtte betale for dette men hvorfor må ikke alle boliger lovpålagt tilpasses svaksynte, oftere for amputasjon,

Lenke til kommentar

Problemet med "rasisme" i dag er først og fremst at man omtrent ikke kan spise en banan på en fotballkamp uten å bli kalt rasist. Utover det er det fint lite av den, og antageligvis noen lunde jevnt fordelt mellom rasene. Jeg har hvertfall ikke sett dokumentasjon på noe annet noen gang. Tross alt: bare fordi man er i mindretall betyr ikke det at man ikke kan være rasistisk, det er åpenbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør jeg som amerikaner vurdere alle nordmenn pga Breivik, Quisling og din oppførsel?

De to gale personene er noen av de få kriminelle etniske nordmennene!! Fleste i fengslene i Norge er utlendinger. Du er selv innvandrer i Norge, og det jeg mente med de som "raner", så er dem typiske somalier, osv.

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

Du hadde ikke vært like overlegen hvis det kom to utlendinger og ranet deg. Da hadde du vel byttet mening.

 

Så om to utenlandske hadde ranet han, så skulle han endre sin oppfatning om alle innvandrere? Det sier mest om deg og hvor generaliserende du er, Mathias. Ikke alle tenker sånn. :)

 

 

De to gale personene er noen av de få kriminelle etniske nordmennene!! Fleste i fengslene i Norge er utlendinger. Du er selv innvandrer i Norge, og det jeg mente med de som "raner", så er dem typiske somalier, osv.

De fleste i norske fengsler er ikke utenlandske, men etnisk norske.

Endret av ehs5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De to gale personene er noen av de få kriminelle etniske nordmennene!! Fleste i fengslene i Norge er utlendinger. Du er selv innvandrer i Norge, og det jeg mente med de som "raner", så er dem typiske somalier, osv.

Typiske ikke vestlige innvandrere er lovlydige.

 

4% er kriminelle mens 96% er like lovlydige som 97% av etniske nordmenn (2-3% etniske nordmenn er kriminelle)

 

Jeg bor i USA forresten ig som de fleste amerikanere har blandete etnisiteter(ingen norske så vidt jeg vet). Heldigvis dømmer jeg ikke alle nordmenn pga dine rasistiske utsagn

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Typiske ikke vestlige innvandrere er lovlydige.

 

4% er kriminelle mens 96% er like lovlydige som 97% av etniske nordmenn (2-3% etniske nordmenn er kriminelle)

 

Jeg bor i USA forresten ig som de fleste amerikanere har blandete etnisiteter(ingen norske så vidt jeg vet). Heldigvis dømmer jeg ikke alle nordmenn pga dine rasistiske utsagn

 

Godt sagt. :)

 

 

Blir ofte oppgitt av hvordan innvandrere blir malt som farlige og kriminelle alle sammen, mens det i realiteten kun er 1 prosentpoeng forskjell i statistikken mellom etniske norske og ikke-etnisk norske. Klart det er en forskjell som er legitim å diskutere, men det blir ofte fremstilt så ekstremt feil. :)

Lenke til kommentar

 

Så om to utenlandske hadde ranet han, så skulle han endre sin oppfatning om alle innvandrere? Det sier mest om deg og hvor generaliserende du er, Mathias. Ikke alle tenker sånn. :)

 

 

De fleste i norske fengsler er ikke utenlandske, men etnisk norske.

 

Du skal fortelle meg at Oslo kretsfengsel er Nordmenn i overtall ?

Har du noen gang sittet inne ?

 

At Nordmenn som det finnes ca 4,2millioner flere av en innvandrere er representert høyere i Norske fengsler burde vel bare mangle ?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3620783.ece

 

Hva kaller man det når ikke vestlig innvandrere peker seg ut hvite ofre ?som eks under ran,voldtekt eller vold..

 

I mine øyne er de verste rasistene i Norge muslimer, å ja da de smiler og prater til deg, men de aller fleste kan jeg love når alt kommer til stykke stikker deg hardt i ryggen

http://www.youtube.com/watch?v=bV710c1dgpU

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke helt du har skjønt ordet heller, rasisme handler om rase-hat ikke rase-forskjellsbehandling.

 

 

Begrepet rasisme kommer fra den oppfatning at noen mennesker fra andre raser er underlegmne, og derfor mindre verdt.

Dette er den riktige og opprinnelige defiisjon av rasisme.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

 

Sosialistene har derimot "omdefinert" ordet til at alle som mener noe annet enn dem selv om innvandringsplolitikken er rasister.

 

Men som jeg sa i mitt inlegg, så er det sosialistene selv som er rasister, fordi de mener at mørkhudede personer er underlegne og ha spesialbehandling for å klare seg i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du hadde ikke vært like overlegen hvis det kom to utlendinger og ranet deg. Da hadde du vel byttet mening.

Det kan godt hende men jeg har aldri blitt ranet av utlendinger. Har du? Det er ikke tvil om at invandrere står for store deler av kriminaliteten, men du må huske på selv om de topper statistikken er de færreste utlendinger kriminelle

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...