Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed IV: Black Flag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke verre enn at man støtter kreative indie-utviklere på PC, om man ønsker å se flere spill som faktisk tenker og praktiserer "outside the box".

 

Eksempel: Jeg og noen kompiser kjøpte i dag spillet Damned på Steam. Det er litt som Amnesia, bare at man er fire spillere som jobber sammen for å komme seg ut.... Mens en femte spiller kontrollerer monsteret som jakter på dem. Et utrolig kult (og originalt) konsept, som fungerer svært bra allerede tidlig i alpha-stadiet. Det minner bittelitt om en HL2-mod som jeg har glemt navnet på i farta, bare at de fire "survivor"-spillerne ikke har noen måte å forsvare seg på - akkurat som i Amnesia.

Lenke til kommentar

Jeg har støttet et utall indie titler og det er noe innovasjon her men ofte ikke interesant nok i lengden. Men det har fortsatt en utvikling igjen foran seg. Jeg er også lei av pixelnostalgien, "hd" og reboot kjøret. Kjøper både greenlight og early access titler.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke verre enn at man støtter kreative indie-utviklere på PC, om man ønsker å se flere spill som faktisk tenker og praktiserer "outside the box".

 

Eksempel: Jeg og noen kompiser kjøpte i dag spillet Damned på Steam. Det er litt som Amnesia, bare at man er fire spillere som jobber sammen for å komme seg ut.... Mens en femte spiller kontrollerer monsteret som jakter på dem. Et utrolig kult (og originalt) konsept, som fungerer svært bra allerede tidlig i alpha-stadiet. Det minner bittelitt om en HL2-mod som jeg har glemt navnet på i farta, bare at de fire "survivor"-spillerne ikke har noen måte å forsvare seg på - akkurat som i Amnesia.

The Hidden?

Lenke til kommentar

Når man ikke egentlig har noe å utsette på spillet dras nyvinning alltid frem. Irriterer meg grenseløst. Hvorfor skal man fikse noe som fungerer helt fint?

 

Vel jeg lar TotalBiscuit svare for meg på denne anmeldelsen. Fra rundt 14:00

 

http://www.youtube.com/watch?v=UtznfTdhISM

Rangerer Black Flag bak 2 og Brotherhood, men foran Revelations og lysår foran treeren. Jeg digget stemmeskuespillet, karakterene og spillverdenen. Med andre ord er det meget bra, men combat, free-running og struktur på oppdrag har vært omtrent helt likt i fire-fem spill etter hverandre og ting som kjøp av utstyr, sjøslag, sideoppdrag osv. også har vært inkludert i nesten akkurat samme form i ett eller flere av de tidligere spillene, så jeg forstår at det er lett å bli litt lei/mindre imponert etter hvert.

 

Og forresten, uten nyvinning ville vi fortsatt spilt Pong.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Litt overasket over så my trekk på mangelen av innnovitet, men for de som for lengst er lei av serien så kan drt være forståelig. Slik jeg ser det så var den beste delen av AC3 nettop sjøkampene og "homestead". Det ga deg noe nytt å gjøre samt at man hadde et område hvor man var fri til å bevege seg, men man da var knyttet til ved folkene ok huset der. For min del ser det ut til at dette kan bli en av favorittene mine i serien, på lik linje med ac2 og brotherhood. Om det derimot har seg slik at historien er hul og lite logisk så kan jeg se meg nøtt til å slakte det selv også. Ellers så ser jeg ijke noe problem med sjøkamoer og utforskning av nye steder. Jeg venter nå ennså lenge på PC versjonen, og håper inderlig at jeg ikke blir skuffet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spilt 40 timer nå og kommet 49% på hovedhistorien. Har brukt utrolig mye tid på utforsking, jakt, piratvirksomhet, plyndring etc. Storkoser meg. Som andre har påpekt så syns jeg det er et flott piratspill og et helt ok Assassins creed. Men det er egentlig helt greit for min del.

Spiller det forøvrig på PC.

 

I tillegg så funker jo den appen til apple og android veldig bra. Jeg og junior bruker den for å bekjempe sjøslag og sende skip ut på handelsoppdrag. Samtidig så gir kartet en bedre oversikt enn bare minimap.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nja, spillet har problemer. Kontrollene har de samme problemene fra AC3, hvor karakteren er alt for "magnetisk" og fester seg til alt mulig, og samtidig nekter å gjøre som du vil - selv når det er ganske åpenbart hva det er du prøver å gjøre. I tillegg er multiplayer noe av det kjedeligste jeg har spilt noen sinne.

 

Stort sett synes jeg uansett spillet er flott, til tross for at det ikke er så alt for mye nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De to jeg kjenner som har fått kjøpt dette (på PC), var begge lei AC serien akkurat som meg men begge to er hekta igjen. Så forbedringer ifra AC3 må det nødvendigvis være her.

 

Har fullt opp med andre spill akkurat nå så får ikke begynt med det første men må si jeg har trua på dette, Ikke minst pga PC Gamers 90/100 anmeldelse.

Lenke til kommentar

De to jeg kjenner som har fått kjøpt dette (på PC), var begge lei AC serien akkurat som meg men begge to er hekta igjen. Så forbedringer ifra AC3 må det nødvendigvis være her.

 

Har fullt opp med andre spill akkurat nå så får ikke begynt med det første men må si jeg har trua på dette, Ikke minst pga PC Gamers 90/100 anmeldelse.

 

Finnes det storbudsjettsspill PC Gamer ikke gir 90/100? De ga Far Cry 2 96/100 eller noe. Kanskje 94.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...