Gå til innhold

Min slanketur


Anbefalte innlegg

Så... da har jeg endelig bestemt meg. Jeg skal prøve å slanke meg ned til idealvekt for tredje gang. Den første gangen kvittet jeg meg med 20kg, men så har kiloene sneket seg tilbake... og den andre gangen så var ikke livssituasjonen så stabil at jeg klarte å innarbeide meg en rutine slik som første gangen. Nå er ting derimot stabilt og jeg velger å prøve på nytt.

 

Jeg veier 130 kg (gjetter jeg på, jeg tror 123 kg er nærmere sannheten, men bedre å ta i litt :p) og er 183 cm på sokkelesten. Jeg har med andre ord sprengt BMI-skalaen og vel så det!

 

Jeg har ikke planlagt å starte på treningsstudio, da det ikke er noe for meg, men kommer til å ta i bruk lange gåturer - og kommer derfor til å lage en bildelogg her i tråden i samme slengen. Jeg regner med at det blir 10-14 km hver dag (slik som da jeg gikk ned i vekt første gangen), samt at inntak av snop og brus begrenses til et minimum. Jeg kommer også til å poste logg om hva jeg har spist i tråden, dette sammen med kaloriinnhold - så får vi se om det blir noen aha-opplevelser. Mitt mål er å holde meg på ca. 1200-1500 kcal i kaloriinntak om dagen.

 

Har gitt bort alt av snop, brus og kalorifeller til noen andre - samt kastes masse drittmat, så det er ingen vei tilbake. :p No skal det gjærast.

 

Kjøper badevekt i morgen, så da får jeg vite fasiten på hvor mye sidespekk jeg har. :) :) :)

 

Gleder meg. ^^ #littslankeresommeren2014

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var faktisk innom tråden din og ble inspirert før jeg lagde denne. :D

 

Jeg trives med å gå siden jeg får tatt bilder i samme slengen, kan være jeg blir med på volleyballtrening på Universitetet ut på nyåret dog. :)

 

Dagens tur er for øvrig unnagjort. Det ble bare 9,4 kilometer i dag, da det ikke var noe ork igjen til å bære badevekta over øya igjen. Turen ble slik.

 

Ellers så viste min flunkende nye badevekt 123,2 kilogram.

 

Hvordan jeg logger matinntaket? Hva tenker du på da? Jeg bruker notater-appen på Mac-en, det blir enkelt og oversiktlig. Ett notat for hver dag. Jeg sjekker kcal-innholdet til matvarene på nett, veier disse og kalkulerer antall kalorier for hvert måltid. Hvordan gjør du det? :)

 

Dagens bilde for øvrig - haha:

foto2.png

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Det letteste vil være å bruke en form for applikasjon hvor energinnholdet på forskjellige matvarer er lagret. Den enkleste og mest populære er nok myfitnesspal, den har både web-app og app for IOS/Android. Der får du mulighet til å legge inn alle matvarer, se det totale inntaket i løpet av en dag/uke i tilegg til at den vil legge opp kcal-mål for deg (disse kan være upresise).

Gjør jobben veldig mye enklere.

Lenke til kommentar

Så... da har jeg endelig bestemt meg. Jeg skal prøve å slanke meg ned til idealvekt for tredje gang.

Det er akkurat den holdningen som gjør at du kommer til å feile. Enten så gjør du det, eller så gjør du det ikke. Man prøver ikke.

 

Så nå kan du enten gå ut og motbevise meg, eller så kan du like godt sette deg ned i sofaen med en pose smågodt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

10 km sharp gjennomført. Enda dårligere føre i dag enn i går... vurderer isbrodder på skoa.

 

Testa ut myfitnesspal, likte den appen så kommer nok til å fortsette å bruke den. :D

 

Vekta viste i dag 122,7 kilogram, men nedgangen kommer vel av naturlig variasjon regner jeg med.

 

Alt i alt en bra dag, bortsett fra X antall nesten-intime episoder med glattisen. :X

 

Myfitnesspal mente for øvrig at jeg burde ligge på 2200 kcal dagen... men det gjør vel ingenting at jeg ligger under?

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Det er akkurat den holdningen som gjør at du kommer til å feile. Enten så gjør du det, eller så gjør du det ikke. Man prøver ikke.

 

Så nå kan du enten gå ut og motbevise meg, eller så kan du like godt sette deg ned i sofaen med en pose smågodt.

 

Jeg og Yoda er enige.

 

 

Jeg reagerer også på matinntaket på opptil 1500 kcal om dagen. Er planen å slanke deg voldsomt på kort tid og så gå tilbake til normalt matinntak etterpå? Da er det ikke rart at vekta kryper opp igjen. Legg deg heller på et energiinntak og aktivitetsnivå som du kan holde livet ut, så holder vekta også livet ut, selv om det tar litt mer tid å komme ned til det punktet.

Lenke til kommentar

 

Jeg og Yoda er enige.

 

Jeg reagerer også på matinntaket på opptil 1500 kcal om dagen. Er planen å slanke deg voldsomt på kort tid og så gå tilbake til normalt matinntak etterpå? Da er det ikke rart at vekta kryper opp igjen. Legg deg heller på et energiinntak og aktivitetsnivå som du kan holde livet ut, så holder vekta også livet ut, selv om det tar litt mer tid å komme ned til det punktet.

 

Jeg synes 1500 kcal er en behagelig grense og anser det ikke som et voldsomt lavt tak - det er også der jeg ligger når jeg fjerner brus, snop og sjokomelk. Så lenge jeg ikke føler meg sulten er det heller ikke noe problem. :D

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Overraskelsesbesøk fra familien på hybelen... så 10 km ble til 3 km. Så i morgen blir det 15 km i stedet for 10.

Har gangsperr i beina, så kanskje like greit at jeg får hvilt dem en dag. :)

 

Vekta viste i dag 121,7 kilogram, går ut fra at en del vann har forlatt kroppen.

 

Må også få sendt mine Free Runs hit, for Vans er vonde å gå i så langt... :X

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Tror det viktigste er å finne en god balanse mellom mat og trening som du kan holde livet ut. Du burde absolutt ikke sulte deg etc., før eller siden gir man opp og begynner å voldta småkaker igjen. Spis sunt, spis ofte. Ved siden av dette er det viktig at du trener/holder deg i aktivitet. Om du klarer å være streng nok med deg selv vil du se at kiloene renner av som smelta smør.

 

Lykke til!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det ble bare 11 km i dag og ikke 15, men er fornøyd uansett. :D

 

Vekta viste i dag 121,3 kilogram.

 

Testa ut en skritteller app som heter Moves, den beregna seg visst til 18 000 skritt ila. en dag, men vet ikke om det stemmer. Resultatet er i alle fall her: http://bildr.no/view/YXZoKzNl

 

Prøvde meg også på å lage wok med svinekjøtt i dag. Godt. ^_^ Noen som har forslag til hvordan man kan piffe opp en wok, var litt tørt da. Haha.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Gikk 10 kilometer også i dag. Trives med den lengden. Får øke etter hvert når tempoet går opp. :p

 

Vekta viste for øvrig 120,7 kg i dag.

 

Oppdaget at det ikke var så mye kalorier i gelé, så kjøpte meg en pakke som jeg skal kose meg med senere på kvelden (ikke hele pakken, haha).

 

Det ble for øvrig tomatsuppe med chili og kokt egg til middag i dag. Kjempegodt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...