Gå til innhold

Min slanketur


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Jeg synes det høres ut som et veldig bra og sunt tempo, du ser jo at det går sakte men sikkert nedover. Jeg tror det er det som er best for kroppen og psyken. Storfekjøtt er ikke spesielt farlig, bare hvis du spiser det mange ganger i uken. Brus, jus og kaffe (utenom sort) ville jeg holdt meg unna, tomme kalorier og høyt syreinnhold. Lenge leve lørdagsgodt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, nei, jet holder meg ikke unna storfekjøtt fordi jeg tror det er farlig. Jeg synes bare fordøyelsen min har blitt mye bedre etter at jeg gikk over til kylling, fisk og delvis svin isteden. :D

 

Brus og jus er styggedommer ja... må være enig der. Og ja, lørdagsgodt er hellig. ALLTID. Ò_O

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Ah, nei, jet holder meg ikke unna storfekjøtt fordi jeg tror det er farlig. Jeg synes bare fordøyelsen min har blitt mye bedre etter at jeg gikk over til kylling, fisk og delvis svin isteden. :D

 

Brus og jus er styggedommer ja... må være enig der. Og ja, lørdagsgodt er hellig. ALLTID. Ò_O

 

Jeg ble opplært til å drikke farris, kompisen min har alltid mislikt det, men av seg selv så har han funnet ut at det faktisk er veldig godt, og du får fremdeles den brusende følelsen som brus gir. Kan prøves ut? Viktig å kjøpe blå, gul eller grønn farris, de har definitivt best bobler. Taffel blå er et godt budsjettalternativ.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ble opplært til å drikke farris, kompisen min har alltid mislikt det, men av seg selv så har han funnet ut at det faktisk er veldig godt, og du får fremdeles den brusende følelsen som brus gir. Kan prøves ut? Viktig å kjøpe blå, gul eller grønn farris, de har definitivt best bobler. Taffel blå er et godt budsjettalternativ.

 

Jeg har dessverre aldri hatt sansen for disse. Synes de smaker gruelig salt? Må skylle det ned for ikke å få smaken på tunga for å klare å drikke det. Da foretrekker jeg heller iskaldt vann. :]

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 

 

 

 

Jeg ble opplært til å drikke farris, kompisen min har alltid mislikt det, men av seg selv så har han funnet ut at det faktisk er veldig godt, og du får fremdeles den brusende følelsen som brus gir. Kan prøves ut? Viktig å kjøpe blå, gul eller grønn farris, de har definitivt best bobler. Taffel blå er et godt budsjettalternativ.

 

Jeg har dessverre aldri hatt sansen for disse. Synes de smaker gruelig salt? Må skylle det ned for ikke å få smaken på tunga for å klare å drikke det. Da foretrekker jeg heller iskaldt vann. :]

Ja. Det smaker jo det.. Prøvd kullsyremaskin? Der er det ikke salt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Kullsyremaskin + sukkerfri saft! :D

Smaker det godt? :O Fun Light?

 

 

Tja, kan ikke sammenligne seg med ekte vare. Foretrekker vanlig farris, men av og til jeg blander.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 

 

Kullsyremaskin + sukkerfri saft! :D

Smaker det godt? :O Fun Light?

 

 

Tja, kan ikke sammenligne seg med ekte vare. Foretrekker vanlig farris, men av og til jeg blander.

 

Kan jeg blande Fun Light med farris? xD

 

 

Jepp! Liker best de rosa til farris.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Hvordan går det med vektnedgangen din? Hva er det endelige målet ditt?

 

 

Ja hvordan går det? :)

 

Sorry, jeg så ikke innleggene deres før nå. Siden juni 2015 har det gått sakte. I januar 2015 stod vekta på 104kg. Nå ligger jeg på 95 kg. 10 kg på ett år er ikke så mye å skryte av, men jeg har ikke lagt på meg og det er jo positivt bare det. Må gå ned enda 10 kg til før jeg når et ideal-BMI-mål. Med tanke på at jeg var nesten 130 kg i 2013 er jeg egentlig litt fornøyd med meg selv. :p

 

Har håp om å være hvert fall 90 kg til sommeren. Mitt endelige mål er ca. 80 kg. Da vil jeg være noe innenfor idealvekta mi. :)

 

Har hatt lite tid til fysisk aktivitet. Jeg går riktignok 7-10 km hver dag - bortsett fra det har jeg et ganske annerledes kosthold enn tidligere. :)

 

Synes for øvrig også at det er mer givende å handle klær nå når størrelsene mine er tilgjengelige i alle butkker!

Endret av Star Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Så vekta mi står nå på 90 kg. Det er herlig. Et halvt år etter sommeren da... Har det egentlig ikke travelt. Hadde jeg inntatt et treningssenter hadde det sikkert gått raskere, men jeg er fornøyd med tempoet ting går i. Bruker nå bukser i størrelse 32/32 og 30/32, avhengig av merke. Veldig koselig, med tanke på at da jeg startet, da brukte jeg størrelse 38/32, og eventuelt 40/32... avhengig av merke.

 

For øvrig har jeg selv lagt merke til småting som har forandret seg. Blodårene mine  "buler" ut av hendene mine nå. De er ikke tildekket med fett. :p Fingrene mine er betydelig tynnere. Jeg får tilbakemeldinger på at jeg har blitt slankere i fjeset... :D Jeg synes det er gøy å gå tur i fjellet (fordi jeg ikke halvveis dør av det). Fortsatt har jeg en del magefett, vet ikke hvor mye det er å gjøre med det. Jeg har i øyeblikket ikke noen problemer med overskudd av hud, huden har trukket seg tilbake etter hvert som det har blitt mindre fett. 

 

La akkurat merke til at det er nesten akkurat ett år siden jeg skrev sist. Fem kg på ett år er ikke mye... men det er bedre enn vektoppgang. :D Jaja! 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 år senere...

Enda en statusoopdatering. Vekta viser nå 85 kg. og jeg har da kommet innenfor det som regnes som idealvekt. Det har tatt lang tid, men jeg har i det minste ikke lagt på meg igjen. 40 kg lettere kjennes veldig når man går tur i fjellet.

 

Jeg har gått ned i vekt ved hjelp av kaloritelling. Spiser lite pizza, fritert mat og andre energirike matvarer. Drikker nesten ikke alkohol så får mye gratis der. :)

Endret av Star Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...